במוזיאון תל אביב, נפתחה בחמישי תערוכה של מארק יאשאייב, זוכה 'פרס לורן ומיטשל פרסר לצלם ישראלי צעיר', לשנת 2016. הפרס כולל מענק כספי לאמן בסכום של- 5,000$ והצגת תערוכת יחיד במוזיאון. צוות השופטים השנה, כלל את סוזן לנדאו, המנכ"לית והאוצרת הראשית של מוזיאון תל אביב, ולטר מוזר, אוצר ראשי לצילום במוזיאון אלברטינה, וינה, אוסטריה וכריסטופר פיליפס, אוצר במרכז הבינלאומי לצילום בניו יורק.

הפתיחה החגיגית התקיימה בנוכחות מעניקי הפרס - לורן ומיטשל פרסר, סוזן לנדאו, עו"ד חיים סאמט מ"מ יו"ר הדירקטוריון של המוזיאון, אוצרת התערוכה רז סמירה ועוד אספנים, גלריסטים ואמנים. בהמשך הערב נפתחה במוזיאון התערוכה הקבוצתית "בנוגע לאפריקה", המציגה אמנות אפריקאית עכשווית ואמנות המתייחסת ליבשת המצויה בלב השיח האמנותי בעשורים האחרונים.

בין אלפי המוזמנים שהגיעו לפתיחה נצפו: דוד ומיכל פורר, צקי רוזנפלד, תמר דרזדנר, יאיר גרבוז, דוד עדיקא, חזי לביא, גיגי ודפנה לוי, סרג' תירוש. אוצרת התערוכה רותי דירקטור, הפתיעה את הנוכחים עם מופעי זמרים, מתופפים ורקדנים אפריקאיים שסחפו את המבקרים באופן ספונטני, לריקוד קצבי וסוער ברחבת המוזיאון.


חיים וורדה סאמט (צילום: אביב חופי)
חיים וורדה סאמט (צילום: אביב חופי)

החגיגה הקולינרית של חג'ג'

איש הנדל"ן צחי חג'ג' חגג במוצאי שבת את יום הולדתו ה-47. חברים רבים של חתן השמחה הוזמנו לחגיגה קולינרית ב'סלון' של אייל שני וזכו להצגה של השף בחיתוך ופילוט דגים ענקיים ב'לייב'. על ההפקה של הערב המוצלח שכלל גם הופעה חיה של דודו אהרון, היה אמון החבר הקרוב של חג'ג' - מפיק האירועים - אלירן ברדוגו. במברכים: האח עידו חג'ג', טדי שגיא, ישראל רייף, יוסי אברהמי, יובל צלנר, רפי קלינה ונוספים.

צחי חג'ג' ואשתו רותם כהן ביום חתונתם (צילום:יח"צ)
צחי חג'ג' ואשתו רותם כהן ביום חתונתם (צילום:יח"צ)

עיר חוף בהזדמנות

השר לשעבר וראש המכון לשלטון מקומי ופורום רשויות החוף, אופיר פז פינס ומנכ"ל חברת אתרים, ירון קליין, קיימו ברביעי במלון קרלטון תל אביב, דיון בנושא ניהול הזדמנויות וסיכונים במסגרת סדנה בינלאומית שהוקדשה לתחום ערי החוף והים. נציגים מערי חוף ממדינות שונות ובהן מלטה, קפריסין, ספרד וסלובניה, הגיעו ארצה כדי ליטול חלק במפגש. סגן ראש עיריית תל אביב, אסף זמיר, ציין כי כל ערי החוף באשר הן, ללא קשר לסטטוס הפוליטי או הכלכלי שלהן, מתמודדות עם אותם אתגרים ולכן הוא מברך על היוזמה החשובה לשיתוף ידע בתחום.

ירון קליין, אסף זמיר ואופיר פז פינס (צילום: אבשלום שושני)
ירון קליין, אסף זמיר ואופיר פז פינס (צילום: אבשלום שושני)


מטים אוזן לאוזן

מאות מוזמנים ובכללם תעשיינים בכירים, פעילים סביבתיים, אנשי תקשורת וראשי רשויות, הגיעו בשבוע שעבר לכבד את ראש מועצת נאות חובב, אנדריי אוזן, בכנס "נאות חובב לתעשייה וסביבה". הכנס התקיים במרכז המבקרים של מפעל "טבע" שבמועצה התעשייתית, ונועד לציין עשור להסכם הגישור שבין המפעלים במועצת נאות חובב לממשלה, אותו הסכם שאפשר את העברת בסיסי צה"ל לנגב. נצפו באירוע: השר להגנת הסביבה זאב אלקין שאמר שישקול להעתיק את המודל של נאות חובב למפרץ חיפה, בני ביטון - ראש עיריית דימונה, מיכאל ביטון - ראש מועצת ירוחם, אל"מ אבי מוטולה - מפקד קריית ההדרכה; מנכ"ל אדמה מכתשים - דוד בן סימון, מנכ"ל מועצת נאות חובב - אמנון בן דהן, מנכ"ל חיים וסביבה - ניר פפאי ועוד.

אנדריי אוזן, זאב אלקין ובני ביטון (צילום: לוקו גרופ)
אנדריי אוזן, זאב אלקין ובני ביטון (צילום: לוקו גרופ)

חיוכים בריאים

למעלה מ- 1500 רופאי שיניים התכנסו בחמישי לערב הגאלה של כנס רופאי השיניים שנערך במלון הילטון בתל-אביב.

במסגרת הכנס התקיימה תערוכה שכללה את כל החידושים האחרונים בתחום רפואת השיניים. אורחת הכבוד בכנס הייתה השרה לעלייה ולקליטה סופה לנדבר. חייכו בפה בריא: ד״ר יצחק חן, יו״ר ההסתדרות לרפואת שיניים, איש העסקים יוני שסטוביץ', נשיא להב - עו״ד רועי כהן, וד״ר ליאוניד אידלמן יו״ר ההסתדרות הרפואית.

יוני שסטוביץ', יצחק חן וסופה לנדבר (צילום: אלן זר)
יוני שסטוביץ', יצחק חן וסופה לנדבר (צילום: אלן זר)