במסעדת 'טאיזו' בתל אביב, הושק בראשון בערב לאונג' קינוחי גורמה, פרי שיתוף פעולה בין החטיבה העסקית של מותג הקפה 'נספרסו' והשף יובל בן נריה. במסגרת המיזם מוזמנים הסועדים ב'טאיזו', לעלות עם סיום הארוחה, לקומה ה-15 בבניין שבו היא ממוקמת, ושם ליהנות מחוויה קולינרית מתוקה, הכוללת לאונג' קינוחים מעוצב וחווייתי, שהוקם במיוחד ויפעל למשך שלושה ימים בלבד. התחברו לחוש הטעם: תומר הורוביץ, מנהל החטיבה העסקית של נספרסו ישראל, משה מרי מנכ"ל נספרסו ישראל, אורן רווח וזיו אבירם.


העקיצה של ליצמן

שר הבריאות, יעקב ליצמן, התייצב בראשון בערב, במלון דניאל בהרצליה, בכנס השנתי של עמותת 'מהיום – הפורום לאורח חיים בריא'. ליצמן שחרט על דגלו את המאבק בצריכת מזון לא בריא התקבל בחום, והרשה לעצמו לעקוץ גם מוסד יהודי-ישראלי מקודש ועתיק יומין – הסופגנייה. "לפני חצי שנה, התחלתי את מהפיכת המזון כשאמרתי: 'מקדונלד אאוט'", אמר ליצמן, "תארו לכם שהיום הייתי אומר: 'סופגניות אאוט'. אתם יודעים איזו מהומה הייתה פורצת"?. נכחו: פרופ' איתמר רז, יו"ר המועצה הלאומית לסוכרת וחבר בכיר בוועדת הסדרת המזון של משרד הבריאות, חיים רמון שהנחה את הכנס, פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ואיילת מייזנר מנכ"לית עמותת 'מהיום – הפורום לאורח חיים בריא'.


שחר פאר, איתמר רז ויעקב ליצמן (צילום: אבי זיפתי)
שחר פאר, איתמר רז ויעקב ליצמן (צילום: אבי זיפתי)

גויה עושה עליה

שוחרי אמנות רבים הגיעו בסוף השבוע לפתיחת התערוכה "גויה: מדריד של יום ולילה" במוזיאון ישראל בירושלים. בין האורחים שזכו לסייר בשבילי התערוכה עם מנכ"ל מוזיאון ישראל, ג'יימס סניידר, היו גם שגריר ספרד בישראל, פרננדוקרדררה-סולר ורעייתו ויקטוריה, סגנית יו"ר מוזיאון הפראדובמדריד, פרופ' אמליה ולקרסל, נשיא ידידי מוזיאון ישראל בספרד - אלי חליווה, ומכובדים נוספים. התערוכה מציגה, בפעם הראשונה בישראל, ציורי שמן של אחד האמנים החשובים בעולם - פרנסיסקו גויה, שהגיעו במיוחד ממוזיאון הפראדוולצידם הדפסים החושפים את יצירותיו האפלות יותר.

ויקטוריה ופרננדו קרדררה סולר וג'יימס סניידר (צילום: עפרית רוזנברג)
ויקטוריה ופרננדו קרדררה סולר וג'יימס סניידר (צילום: עפרית רוזנברג)