1. במלון הילטון בתל אביב נערך אירוע סוף השנה של המועדון המדעי של אגודת ידידי מכון ויצמן. אירחו: יו״ר המועדון שמשון הראל, מבעלי אמריקה-ישראל, והמנכ"לית יעל גורן-וגמן. הרצו: ד"ר ערן אלינב מן המחלקה לאימונולוגיה במכון ויצמן ועמוס נחום, צלם הטבע הישראלי-אמריקאי עטור הפרסים. האזינו בקשב רב: דניאל זייפמן, נשיא מכון וייצמן, אורנה ועידו נחושתן, פרופ' אמנון שעשוע ורעייתו ענת, מיכאל ושרה סלע, מריוס נכט וזוגתו קראן שווק, רוני רוס ושי טייטלבוים.

אמנון שעשוע ושמשון הראל (צילום: אהוד בלחסן)
אמנון שעשוע ושמשון הראל (צילום: אהוד בלחסן)

2. יו''ר הקרן לחקר הסרטן בישראל ICRF ,עו"ד תמיר גילת, חבר ליזם ההיי טק שרון טל, ויחד יזמו והפיקו השניים את אירוע ההתרמה השנתי של הקרן, שנערך בראשון בערב במתחם חוות רונית. האירוע נערך תחת השם ALIVE והוקדש לזכרו של יניב טל ז"ל, אחיו של שרון, שנפטר לפני כשנתיים ממחלת הסרטן.



גילת שחלה בעצמו במחלת הסרטן בשנת 2011, מקדיש מאז את מרצו להעלאת המודעות הציבורית לתרומה לחקר הסרטן. תרמו למימון חוקרי הסרטן המצטיינים בישראל: רעייתו של גילת עו"ד קרן נהרי, דליה ומוטי סלע, פרופ' זאב רוטשטיין ורעייתו רותי, פרופ' איציק קרייס, יואב פפושדו, ראובן אבלגון, צבי ויליגר, שמואל וענת פרנקל, אלירן ברדוגו שהפיק את האירוע בהתנדבות, אור ואורנה אלוביץ', אבי באום, דני ברנר, לילך סיגן וליגד רוטלוי, שי אגסי ותמי חוטובלי, טל ברנוח, גיתית פרידברג, ציפי שטראוס, ציפי ויגאל לנדאו ורבים נוספים.

תמיר גילת וקרן נהרי (צילום: אביב חופי)
תמיר גילת וקרן נהרי (צילום: אביב חופי)

יואב פפושדו
יואב פפושדו

3. מוזיאון העיצוב בחולון יחד עם עיריית חולון, ציינו בשני בערב את פתיחת התערוכה "מבט על" המוקדשת כולה למשקפיים. בתערוכה החדשה, שהוצבה בתמיכת Zeiss Vision Care ו'לפידות מדיקל', נחשף לראשונה אוסף המשקפיים המרהיב של קלוד סמואל הכולל יותר מ-1300 פריטים, החל מהמאה ה-17 ועד ימינו אנו. התרשמו ונשנשו תותים ושוקולד: ראש העיר חולון מוטי ששון, מ"מ האוצרת הראשית של המוזיאון - מיה דבש, עמי, אילן וקובי לפידות, משה פטרבורג - יו"ר חבר הנאמנים של מוזיאון העיצוב חולון; רז'ין גנזי - יו"ר אגודת הידידים של המוזיאון, ובודאין סריז, חבר דירקטוריון חברת 'צייז' הגרמנית שהגיע במיוחד לפתיחה.

עמי לפידות, בודאין סריז, מיה דבש ואילן לפידות (צילום: רפי דלויה)
עמי לפידות, בודאין סריז, מיה דבש ואילן לפידות (צילום: רפי דלויה)

4. לרגל חודש המודעות לאנשים עם צרכים מיוחדים, נחנכה במלון לאונרדו פלאזה נתניה מרשת פתאל, תערוכת "מצלמים מהלב עם פתאל" של בוגרי קורס הצילום של עמותת אלווין ישראל - המקדמת העסקת אנשים עם צרכים מיוחדים במשק הישראלי. התייצבו בהתרגשות: דוד פתאל, בעלים ומנכ"ל רשת פתאל שחרטה על דגלה שילוב של אנשים עם צרכים מיוחדים, דוד מרקו, מנכ"ל עמותת אלווין וריבה מוסקל, מנכ"ל קרן שלם.

דוד פתאל ודוד מרקו (צילום: קובי ששון)
דוד פתאל ודוד מרקו (צילום: קובי ששון)

5. הרב יחיאל אקשטיין ואשת העסקים והפילנתרופית שרי אריסון היו בין מקבלי "עיטור האור" - אות ההוקרה למובילים בעשייה לרווחת ניצולי השואה בישראל. האות הוענק בטקס שנערך בכנסת ישראל בנוכחות ח"כ אבי דיכטר - יו"ר ועדת חוץ וביטחון ולשעבר יו"ר הקרן לרווחה לנפגעי השואה, ובמעמד יו"ר הכנסת, ח"כ יולי יואל אדלשטיין, השרה לשעבר לימור לבנת, המשמשת כיום כיו"ר (בהתנדבות) של הקרן לרווחה לנפגעי השואה.

שרי אריסון ולימור לבנת (צילום: הקרן לרווה לנפגעי השואה בישראל)
שרי אריסון ולימור לבנת (צילום: הקרן לרווה לנפגעי השואה בישראל)

6. משרד ייעוץ האסטרטגיה, התקשורת וניהול המשברים בן חורין-אלכסנדרוביץ', בניהולם של איתי בן חורין וטל אלכסנדרוביץ', הקים קרן מלגות על שמם של אבי בן חורין ועליזה אלכסנדרוביץ ז"ל, הוריהם של מייסדי החברה שהלכו לעולמם לפני מספר שנים. במסגרת הקרן, יוענקו מלגות לסטודנטים הלומדים לתואר ראשון, שנה ג', שבתמורה ילוו עמותה במשך מספר חודשים ויעניקו לה שירותי ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור בהתנדבות, תוך קבלת הנחיה מקצועית צמודה מצוות המשרד.

איתי בן חורין וטל אלכסנדרוביץ' (צילום: חן גלילי)
איתי בן חורין וטל אלכסנדרוביץ' (צילום: חן גלילי)

7. הלנה קצן בעלי קבוצת 'סיטי טיים' ישראל ורני קאירי משנה למנכ"ל סיטי חגגו בנצרת באווירת חג המולד את הפתיחה של סניף המותג Jackie-o . אנשי עסקים ומובילי דעה של המגזר הערבי בהם נשיאת מועדון ליונס נצרת, קייטי לחאם והשחקנית סמר קובטי התייצבו לפרגן.

הלנה קצן (צילום: סמיר גמאמעה)
הלנה קצן (צילום: סמיר גמאמעה)

(צילום: אביב חופי)
(צילום: אביב חופי)

מאיה ורטהיימר לא מאפשרת לקור למנוע ממנה ללבוש את שמלת התחרה התכולה באורך הברך, שמשלבת גם מעט עור חשוף וגם צווארון קטן מעומלן. עם זאת, הפרט המרגש ביותר במראה הוא התיק המשעשע בצורת כוס שתייה, כולל הקשית.

שמלה שחורה קלאסית? תמי חוטובלי מדגימה בחן רב אופציה מרשימה באורך מקסי, מתחרה מבריקה. איתה, שילבה שלל צמידי מתכת, שרשרת, טבעות וכן נעליים שחורות תואמות.

רז'ין גנזי משלבת ספורטי עם ספייס, במכנסיים מחויטים בהירים שכוללים עיטור פסים ספורטיבי, פלוס מעילון באפור-כחול ושולי פרווה מחממת בצבע שמתכתב עם המגפונים. האקססוריז הנוצצים, הם בחירה שמעניקה תוספת ברק למראה.