בצל החלטת האו"ם בנוגע להתנחלויות, כניסתו של הנשיא טראמפ לבית הלבן, והשיח הציבורי הער סביב שני הנושאים בישראל, התייצבו בראשון בערב חברי חבר הנאמנים של המכון למחקרי ביטחון לאומי, ה- INSS , לכנס העשור של המכון. הכינוס נערך בבית התפוצות- מוזיאון העם היהודי, תחת הכותרת "הערכה אסטרטגית לישראל 2017".

באי הערב האזינו לשיחה בין ראש ה CIA לשעבר, הגנרל דיוויד פטראוס, לראש המכון - אלוף (מיל') עמוס ידלין שעסקה ביחסי ישראל-ארה"ב בעידן טראמפ; כמו כן נערך במקום פאנל ייחודי של שרי הביטחון לשעבר - משה (בוגי) יעלון; ח"כ עמיר פרץ; ומשה ארנס.

יו"ר חבר הנאמנים הישראלי של המכון פיני כהן, ציין את חשיבות עשייתו של המכון, ואת היותו גוף מקצועי א- פוליטי המעניק לדרג המדיני והצבאי מידע רלוונטי, מביא כלים לניתוח המידע, ומציע דרכי פעולה שיאפשרו לנווט בהצלחה את ספינת הביטחון של ישראל אל מול האתגרים הניצבים בפניה.



התייצבו: פרנק לואי, יו"ר הועד המנהל של ה- INSS, סגן הרמטכ"ל יאיר גולן, אבי טיומקין - יועץ קרנות הגידור, יאיר סרוסי- יו"ר הפועלים לשעבר, האחים עדי ודורון לבנת, גבי אשכנזי- הרמטכ"ל לשעבר, אלפרד אקירוב, יונה פוגל- מנכ"ל פז, בועז דותן- ממייסדי אמדוקס , יאיר המבורגר- יו"ר הראל, סמנכ"לית המכון, אורלי הירדני שמנתה בפני הבאים דוגמאות בהם באה לידי ביטוי השפעתו של המכון על השיח הציבורי והדרג המדיני ואירינה נבזלין - יו"ר בית התפוצות, שהזמינה את האורחים לסיור בגלריות האגף החדש של המוזיאון.

עמוס ידלין ואורלי הירדני (צילום: חן גלילי)
עמוס ידלין ואורלי הירדני (צילום: חן גלילי)

יאיר סרוסי ופיני כהן
יאיר סרוסי ופיני כהן

אבי טיומקין ופרנק לואי
אבי טיומקין ופרנק לואי

בועז דותן
בועז דותן

גבי אשכנזי ועמיר פרץ
גבי אשכנזי ועמיר פרץ

 עדי ודורון לבנת
עדי ודורון לבנת