"קִמְחָא דְפִסְחָא מעות חיטין", היא מגבית צדקה מיוחדת הנהוגה לקראת חג הפסח, אשר במסגרתה אוספים מהתושבים כסף או מזון, על מנת לחלקו לנזקקים למצרכים לפסח. ברוח המצווה והחג, קיבץ הלאונג', מנהלים בחברות שונות, האחראים על פרויקטים למען הקהילה, כדי שיתארו ויבחרו את פרויקט הנתינה שהם הכי גאים בו

צביקה סגל | מנהל אחריות תאגידית ב'אל-על'

צביקה סגל (צילום: סיון פרג')
צביקה סגל (צילום: סיון פרג')


בין שאר הפעילויות של חברת 'אל על' למען הקהילה, מתקיים שיתוף פעולה לאורך זמן עם עמותת אלו"ט ועם עמותת על"ה. במסגרת שיתוף הפעולה, קבוצת רוכבי האופניים של עובדי 'אל על' מקדישה את מסע האופניים המסורתי שלה לשתי העמותות, ואנשי הקבוצה מגיעים לרכב עם דיירי 'נחלת ערן' שבנגב.

בנוסף קבוצת מתנדבים מקרב דיילי האוויר, מגיעה לפעילות ב'נחלת ערן', יחד עם דיירי הכפר, ומעת לעת מצטרפים לפעילות מיון הכסף הקטן, שנאסף במטוסי אל על, יחד עם חניכי אלו"ט - במרכז אלו"ט בגבעתיים. הפעילויות המשותפות של עובדינו עם שתי העמותות, גורמות לסיפוק רב בקרב העובדים וגם תורמות להגברת המודעות בחברה הישראלית לצרכים של אוכלוסיות מיוחדות.

ליאת לביא | מנהלת הקיימות ב'יוניליוור ישראל'

ליאת לביא
ליאת לביא

אנחנו מקיימים את פרוייקט "משפחות של אלופים" של תלמה מבית 'יוניליוור', בשיתוף פעולה עם החברה הארצית למתנ"סים. "כחלק מהמחויבות שלנו לקדם אורח חיים בריא יותר בקרב הצרכנים שלנו, מזה שלוש שנים אנחנו מזמינים משפחות מכל רחבי הארץ לעזוב את מסכי המחשב, הטלוויזיה והניידים, לטובת פעילות ספורטיבית משותפת, זאת במטרה להפוך את החיים שלנו למעט יותר בריאים ומהנים יחד, כמשפחה.

במסגרת שיתוף הפעולה, מתקיימות פעילויות ספורטיביות שבועיות משותפות של הורים וילדים בענף הספורט האהוב על הקהילה שבה הם חיים.

בנוסף , נערכים מפגשים בין המשפחות הנוטלות חלק בפרויקט לדיאטניות, שם אנו מציעים מידע ותמיכה בנושאי תזונה משפחתית נבונה.

אני גאה לספר כי עד כה לקחו חלק בפעילות 80 אלף משפחות".




אופירה גולדווסר | אחראית רגולציה ואחריות תאגידית בקבוצת אסם

אופירה גולדווסר (צילום: יח"צ אסם)
אופירה גולדווסר (צילום: יח"צ אסם)

"אני מאוד גאה בשיתוף הפעולה של קבוצת אסם ומפעל אסם בשדרות, עם מרכז העבודה השיקומי יח"ד בבאר שבע. המרכז מהווה מסגרת יום תעסוקתית, ומיועד לאוכלוסייה של אנשים בני 21 ומעלה בעלי צרכים מיוחדים. במסגרת שיתוף הפעולה בינינו, מועסקים 170 עובדים בעבודות אריזה ומיון בשני מפעלים - בבאר שבע ובאבן שמואל.

עבודתם אינה עניין של מה בכך ובצד עבודות אריזה של מאגדות וקרטונים של מוצרים כמו קטשופ, פודינג/ג'לי, שקדי מרק וביסלי, העובדים אחראים על מיון חומרי גלם ובקרת איכות. הכנסות העמותה מעבודות המיון והאריזה עבור 'אסם', הסתכמו במיליון ₪ בשנת 2013 ועד לשנת 2016 ההכנסות גדלו כבר ל-1.34 מיליון ₪ בשנה".

שלי גורדון | סמנכ"ל בכיר למשאבי אנוש, אלביט מערכות

שלי גורדון (צילום: אסף הבר)
שלי גורדון (צילום: אסף הבר)

"מזה שנים רבות מעורבת 'אלביט מערכות' בעשיה בתחומי הטכנולוגיה, כחלק מתפישה לפיה התעשייה חייבת לתרום לחברה, בדגש על הסביבה שבה היא פועלת. אנו מאמינים בהשקעה בתחום החינוך הטכנולוגי, כבר בגילאי תיכון, עם דגש על נערות, שבדרך כלל, פונות פחות למסלול הטכנולוגי. אחד מהפרויקטים שאנו הכי גאים בו הוא פרויקט 'הסודקות' ("סודקות את תקרת הזכוכית") שמתקיים מזה ארבע שנים. הפרויקט מיועד לנערות בכיתות ח' עד י"ב ומקנה ידע מקיף בתחומי הטכנולוגיה וההנדסה. במסגרתו, מתקיימים מפגשים באתרי אלביט ובבתי ספר בהנחיית מהנדסות בכירות מאלביט. הרעיון הוא לעודד את הנערות לצבור ביטחון ולהמשיך למקצועות האלו בעתיד, בין אם בבחירת המגמה ובין כמקצוע לחיים.

הנערות, שלומדות קוד, חשמל ואף בניית תכנית עסקית, מקבלות הכשרה מקצועית גם ברמה האישית וגם ברמה הקבוצתית. לשמחתנו, חלקן מתגייסות לצה"ל בתפקידים טכנולוגיים או ממשיכות במסלול הטכנולוגי גם לאחר סיום לימודי התיכון. אנו רואים בפרויקט תרומה חשובה לחברה בישראל, ומקווים גם לראות את התלמידות משתלבות בעתיד באלביט מערכות".




רועי הלדשטיין | סמנכ"ל בצ'ק פוינט ונציג ועדת התרומות של החברה

רועי הדלשטיין, גיל שוויד וניסים כהן
רועי הדלשטיין, גיל שוויד וניסים כהן

במשך יותר מעשור, צ'ק פוינט שותפה ותומכת בפעילות עמותת "יכולות", הפועלת למניעת נשירה והעלאת שיעורי הזכאות לבגרות בקרב תלמידים בפריפריה הגיאו-חברתית של ישראל. העמותה פועלת באמצעות פדגוגיה בלתי שגרתית בקרב תלמידים בעלי הישגים נמוכים בלימודים, ומובילה לשינוי ממשי בשיעור הזכאות לבגרות. בכמה יישובים שבהן מתקיימת הפעילות כבר נרשם אחוז זכאים לבגרות גבוה יותר מהממוצע באוכלוסייה.

בנוסף לתמיכה כספית בעמותה, מייסודה של קרן רש"י, צ'ק פוינט שותפה לתכנון ומימוש האסטרטגיה של העמותה ולבניית התוכניות הניהוליות שלה, ומנכ"ל צ'ק פוינט, גיל שויד, מכהן גם כיו"ר העמותה.