שגריר שוודיה בישראל, קרל מגנוס נסר, אירח ביום שישי בביתו שבהרצליה פיתוח מאות אורחים. הסיבה למסיבה: חגיגת היום הלאומי של שוודיה. השגריר שיסיים בקרוב את כהונתו בישראל, נשא דברים, חלקם בעברית, ודיבר על הקשר המיוחד בין שתי המדינות. 

הגיעו להרים כוסית וליהנות ממיטב המטעמים השוודים המסורתיים: שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה; אבנר קז, יו"ר וולוו; יקי כהן, מנכ"ל SAS בישראל; בנימין דהן, מנכ"ל SKF Israel ; רן קוצ'ינסקי, מנהל מכירות אזורי SAAB ; מיכאל רוטשילד, הבעלים של FIKA ; דוד קסטל, קונסול הכבוד של שוודיה בחיפה ונשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון; עו"ד משה קריספין, קונסול הכבוד של שוודיה באילת; רודיקה רדיאן גורדון, סמנכ"לית מערב אירופה במשרד החוץ; שגרירים, דיפלומטים ועוד.




 פולישוק על הבמה


ידידי תיאטרון בית ליסין נפגשו בשישי בצהריים בפרמיירה להצגה "פולישוק" מאת שמואל הספרי. הצוות המקורי של סדרת הטלוויזיה המצליחה "פולישוק" מביא לבמה פרק סוער במיוחד מעלילותיו של השר פולישוק – האיש הלא נכון במקום הלא נכון. יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג שיתף את עוקביו בפייסבוק, לאחר הצפייה, שאין כמו סאטירה פוליטית חריפה ומושחזת כתרופה נגד השלטון המתבהם של נתניהו וחבריו. נהנו לפני השנ"צ: מנהלת התיאטרון ציפי פינס, יו"ר אגודת הידידים ג'ני ברנדס, סימה ואבינעם אופיר, יעקב פרנקל וזוגתו איריס לביא, אבי שומר, נאוה ברק ושלום זינגר, צביה ויוסי גרוס, אסתי ואלקס הרטמן, גליה ויהושע מאור, דליה ואייבי נאמן, ענת ובני פדני, נירה ואבי פרידמן, מיכל ומיקי צלרמאיר, נלי ויאיר רוטלוי, מיכל ויובל רכבי, רינה ואילן שביט, ליזיקה ועמי שגיא, שושנה שקד, נעמי ורן שרון.

אבי שומר (צילום: אביב חופי)
אבי שומר (צילום: אביב חופי)

ציפי פינס וגליה מאור
ציפי פינס וגליה מאור

גרעינים במוזיאון

תערוכת האמן הסיני הבינלאומי, איי ויי ויי נפתחה בחמישי במוזיאון ישראל ירושלים. כ- 1,500 איש הגיעו בסוף השבוע להתרשם מקרוב ממיצגי הענק של האמן , הנחשב לאחד המשפיעים והמוערכים בזירת האמנות העכשווית הבינלאומית.

במרכז התערוכה עומד מיצג ובו 27 טון גרעיני חמניה מפוסלים בפורצלן אשר נעשו בעבודת יד של כפר סיני שלם המוצבים על הרצפה. נפגשו ליד הגרעינים: לאה רוטשטיין, יו"ר אגודת ידידי מוזיאון ישראל וקבוצת הרכישה, הארי וארש, איש עסקים ואספן אמנות , ידיד קרוב של האמן, חנה ובני פרי-זן , עו"ד גיל ברנדס, תמרה חרל"פ, ד"ר מרים וולדמן, חדווה ואבישי רייכס ונעמי ודניאל פורמן.

איי ויויי, חנה פרי זן (צילום: ברק אהרון)
איי ויויי, חנה פרי זן (צילום: ברק אהרון)

מימון על הקו

מנכ״ל אל על דוד מימון, בילה את סוף השבוע האחרון בעבודה בעיר מיאמי בארצות הברית. מימון נפגש עם ראש עיריית מחוז מיאמי, קרלוס א. גימנז ומנהל רשות התעופה של מיאמי אמיליו גונזלס, לציון השקת הקו החדש של אל על למיאמי. הקו מיועד להתחיל לפעול בחודש נובמבר הקרוב.

אמיליו גונזלס, דוד מימון וקרלוס גימנז
אמיליו גונזלס, דוד מימון וקרלוס גימנז

שיף מניף

רו"ח ראובן שיף, שותף מנהל וממייסדי פירמת RSM שיף הזנפרץ ושות', שיתף את חבריו ברשת, בחוויית הכדורגל המדהימה שחווה עם בנו ליאור, בגמר ליגת האלופות, בקרדיף שבווילס, שנערך במוצאי שבת, בין ריאל מדריד ליובנטוס

קרנבל אדיר של עשרות אלפי אוהדי כדורגל מכל העולם, ואוירה נהדרת שקדמה למשחק ונמשכה כל זמן המשחק וגם בסיומו, עם ניצחונה של ריאל מדריד בתוצאה 4:1. עוד נצפו במגרש: שלמה קרמר ובניו, אסי ויזל ושלום וליאת מוליוב עם הבנים.

ראובן וליאור שיף (צילום מתוך פייסבוק)
ראובן וליאור שיף (צילום מתוך פייסבוק)

המעמד של פישר

בביתם של עורכי הדין דפנה וגדעון פישר, התכנס ברביעי פורום של בכירים במגזר העסקי כדי לדון בקשיים הקיימים בשילובם של החרדים בשוק העבודה. מנהל ארגון "מעמד", ישראל יוסקוביץ, הודה בהתרגשות לעשרות הנוכחים, על מגוון הרעיונות שהוצעו במהלך הערב וכבר נקבעו ישיבות המשך, של צוותי עבודה מקצועיים, שיקדמו יוזמות שונות בתחום. אנשי עסקים מן המגזר החרדי בארץ ובחו״ל, בראשות מרדכי קרימילובסקי, ממובילי ארגון "מעמד", יובילו יחד עם פישר את קידום היוזמות. בדיון השתתפו: פרופ' אבי שמחון - יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה במשרד רוה"מ, תא"ל (מיל') גיורא ענבר - יו"ר אי.די.בי תיירות, הרב משה וייס, מוטי אלמליח - מנכ"ל בזק בינלאומי, שאמר כי ישמח להשקיע כסף בהעסקת עובדים חרדים, אורית בנבנישתי בעלי ומנכ"לית חברת כוח האדם והסיעוד "תגבור", ובועז הירש מנכ"ל שירות התעסוקה.

ישראל יוסקוביץ ומוטי אלמליח
ישראל יוסקוביץ ומוטי אלמליח

גדעון פישר ומשה וייס
גדעון פישר ומשה וייס

.