בבית החייל בתל אביב נערך בראשון בערב אירוע ההתרמה השנתי לעמותת 'אפי אספרגר ישראל'. את האירוע יזם חבר הכבוד של אגודת ידידי העמותה, הקומיקאי אסי ישראלוף, אשר גייס את מיטב אומני הסטנדאפ להופיע בערב בהתנדבות. עלו בזה אחר זה לבמה: ציון ברוך ושלום מיכאלשוילי - חבריו של ישראלוף לשלישיית 'מה קשור', עידן אלתרמן ואבי גרייניק, אורי חזקיה ובן בן ברוך. כל ההכנסות ממכירת הכרטיסים קודש לפעילות העמותה.

יו״ר העמותה דורון הלפרין, נשא דברים, שיתף את הקהל בחיבור הרגשי שלו לעמותה, וחשף את העובדה שבנו לוקה מגיל צעיר בתסמונת האספרגר.

נפגשו, תרמו וצחקו: מנכ״ל העמותה אריה סיוון, התעשיין יצחק בז׳רנו - יו״ר חברת רדימיקס, בני הזוג אן ומשה צלניקר מבעלי יקב יפו, תא״ל (מיל׳) עוזי לב צור - נציב קבילות החיילים לשעבר וכיום מנהל בכיר בחברת תעבורה, וזאבי מיקהל מנכ״ל חברת גרטנר ישראל.



ארבר ורחמים בבית הבריאים

חוקר הסרטן הפרופ' נדיר ארבר, השיק בראשון בערב את המערך לרפואה מונעת במרכז הרפואי איכילוב, שיקרא "בית הבריאים". ארבר נשא הרצאה אודות חשיבות בדיקות מניעה ואומן החושים ליאור שוסרד הרצה על "כוח המוח". את הערב הפיקה אירית רחמים. הגיעו להאזין : פרופ' דן שכטמן, זוכה פרס נובל; פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל איכילוב; פרופ' יוסי שילה, חתן פרס ישראל; פרופ' יוסף ירדן, חתן פרס ישראל ואיש העסקים עמוס לוזון בן זוגה של רחמים.

אירית רחמים, עמוס לוזון ונדיר ארבר (צילום: ליאור צור, דוברות איכילוב)
אירית רחמים, עמוס לוזון ונדיר ארבר (צילום: ליאור צור, דוברות איכילוב)

עדיף מסעות אודיסאוס

'עדיף' - מועדון הצרכנות החברתי לאנשים עם מוגבלות ולבני משפחותיהם, חבר לתיאטרון גשר, ושלשום הזמינו שני הגופים 40 ילדים עם צרכים מיוחדים, מתנועת הנוער "כנפיים של קרמבו", לצפות יחד עם בני משפחותיהם בהצגה לילדים ולנוער - "מסעות אודיסאוס".

במחזה מאת רועי חן, על פי המיתוס היווני של הומרוס, ובבימויה של שיר גולדברג, משתתפים השחקנים: גלעד קלטר, נטע שפיגלמן, סולו גבע, אורי יניב, יובל ינאי, ויטלי פוקס ודניאל סטויופין. לנה קריינדלין מנכ"לית תאטרון גשר, מינה אורגד סמנכ"לית פיתוח אסטרטגי במועדון עדיף, ומירב בועז, משנה למנכ"לית 'כנפיים של קרמבו' בירכו על השת"פ המוצלח.

מינה אורגד, לנה קריינדלין ומירב בועז (צילום: יוני רייף)
מינה אורגד, לנה קריינדלין ומירב בועז (צילום: יוני רייף)

מור אורבני

חנן מור, יו"ר קבוצת הנדל"ן הציבורית חנן מור, השתתף בפורום האורבני שהתקיים לאחרונה במוסקבה. את הכנס במסגרתו דנו בהתמודדות עם בעיות של גידול האוכלוסייה והשינויים הנדרשים בערים הגדולות, פתח ראש עיריית מוסקבה סרגיי סוביאנין. בין המשתתפים היו ראשי ערים ובעלים של חברות נדל"ן מרחבי העולם.

חנן מור
חנן מור

תרומה אופנתית

בעלי אתר הסחר לקנייתם ולמכירתם של פריטי אופנה נחשקים במחירי אאוטלט – MINE, שרון שסטוביץ-ברק וגיא אקרמן, החליטו לפעול על פי כללי הקיימות, המיחזור והתרומה חזרה לקהילה. השניים תרמו לארגון 'פתחון לב" הפועל להוצאת משפחות ובני נוער ממעגל העוני בישראל, כ- 35,000 ₪ והתחייבו בפני מייסד ומנכ"ל הארגון, ניסים ציוני, כי כל לקוח אשר ימכור לאתר, יוכל לבחור לתרום פריטי לבוש ואקססוריז לעמותה.

גיא אקרמן, שרון שסטוביץ-ברק וניסים ציוני (צילום: פליקס דהן)
גיא אקרמן, שרון שסטוביץ-ברק וניסים ציוני (צילום: פליקס דהן)

כושר ופטיסרי צונן

דרור אשל, מנכ"ל "הגלידות של פלדמן", לא נכנע לשרב הכבד השורר ברחבי הארץ, ויצא לחלק שלגונים לחיילי צה"ל. אשל עלה על ה-"Patisserie Mini Bus" של החברה המסייר ברחבי הארץ, וסמוך למכון וינגייט פגש את אל"מ אורן גיל, רמ"ח כושר קרבי בצה"ל, שחייליו נהנו מהשלגונים של החברה.

אור גיל ודרור פלדמן (צילום: שמחר צרפתי)
אור גיל ודרור פלדמן (צילום: שמחר צרפתי)