יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל, בן 50

יניב גרטי (צילום: אינטל)
יניב גרטי (צילום: אינטל)

"אני מנכ"ל אינטל ישראל. בתפקידי אני מנהל ומוביל אסטרטגיה לצמיחת הפעילות בישראל וחדשנות במגמות הטכנולוגיות המשמעותיות ביותר בעולם ההייטק: בינה מלאכותית, מעבדי עתיד, תקשורת, אינטרנט מהיר, ועוד. כל זה מתבצע בארבעה מרכזי פיתוח משמעותיים ומפעל ייצור שבבים מתקדם. בנוסף, אני מוביל את תחום הקישוריות – כל מה שמקשר בין מכשירים, כמו WiFi, Bluetooth ועוד.



מה היה החלום שלך בתור ילד?

בתור ילד חלמתי להיות שחקן כדורסל. כשגדלתי הבנתי שזה לא בהכרח הכיוון שלי. אני לא חושב שעולם הכדורסל הפסיד את המייקל ג'ורדן הבא.

מה הדבר שהכי עזר לך להגיע לעיסוקך הנוכחי?

יש הרבה גורמים שהביאו אותי לאיפה שאני נמצא היום. לצד עבודה קשה – כי אין קיצורי דרך – אם אני צריך לשים את האצבע על שני גורמים עיקריים הם יהיו - לימודים ואנשים. כדי להתקדם בעולם הטכנולוגיה אין תחליף להשכלה. צריך ללמוד היטב את התחום שאתה עוסק בו, ואני חושב שזה נכון לכל מקצוע. אתה אף פעם לא מבוגר מדי או חכם מדי בשביל ללמוד. בנוסף, חייבים לשמור על קשרים טובים עם האנשים סביבך. אנשים הם בסיס להכל, ויש חשיבות ליחסים טובים ועזרה הדדית. בסוף כולנו בני אדם וחשוב לזכור את זה.

כיצד תורם לקהילה:

אינטל היא חברה שאחד מערכי היסוד שלה הוא לייצר יחסי גומלין הדוקים עם הקהילות בהן אנחנו פועלים. חלק מפעילות הליבה שלנו הוא לפעול למען הקהילה בתחומים שונים, במיוחד חינוך. אנחנו מפעילים עשרות פרויקטים ברחבי הארץ למען הקהילה, תורמים עשרות אלפי שעות התנדבות כל שנה, ומעניקים ככל שאנחנו יכולים. זו זכות גדולה לקחת חלק במפעל הזה.


עצת זהב:

לחלום בגדול ולעשות כל מה שצריך כדי לרדוף אחרי החלום, עד שהוא מתגשם.

איך נהגת אתה לבלות בחופש הגדול?

כילד מאוד אהבתי את החופש הגדול וחיכיתי לו כל השנה. הכי אהבתי ללכת לים. אני חושב שביליתי את מרבית ימי החופשה שלי בין החול למים. היום הייתי שמח לו היה לי יותר זמן לבלות בים, אבל לרוב אני רק רואה אותו מרחוק.




סקווש אופנתי

קניון TLV בשיתוף התאחדות הסקווש הישראלית, אירח ברביעי טורניר ראווה, במגרש הסקווש השקוף שהועבר מנמל תל אביב לקניון. במסגרת הטורניר אלוף הטניס אנדי רם, שחקן הטניס הראל לוי, ואלוף טניס השולחן שמעון רבינוביץ', ניסו לנצח את אלוף הסקווש רון לוי. נפגשו באווירה הספורטיבית בקניון: יו"ר איגוד הסקווש אביב בושינסקי, בעלי הקניון מנור גינדי, מנכ"ל מתחם TLV אבי זמיר, איש העסקים אודי אנג'ל ואליעזר שקדי - לשעבר מפקד חיל האוויר.

אביב בושינסקי, אליעזר שקדי ואנדי רם (צילום: רפי דלויה)
אביב בושינסקי, אליעזר שקדי ואנדי רם (צילום: רפי דלויה)

אודי אנג'ל ומנור גינדי
אודי אנג'ל ומנור גינדי

זיכרונות הילדות של הנשיא

הילדים שגדלו בשכונת רחביה בירושלים, נפגשו ביום רביעי אחה"צ בטקס שנערך לקריאת שם רחוב ע"ש פרופ' צבי נוימן ז''ל, מחלוצי הכירורגיה הפלסטית בארץ, ומייסד המחלקה הפלסטית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שהיה שכן קרוב של נוימן, נשא מילים נרגשות. הטקס נערך במעמד ילדיו של נוימן - טלי דוידסון, פרופ' רמי נוימן שהחליף את אביו בניהול המחלקה הכירורגית ממש באותו בית חולים ובינתיים פרש לגמלאות, ושחקן הכדורגל לשעבר דני נוימן – שכיכב במדי בית"ר ירושלים. עוד נצפו: השכנים שגדלו עם ריבלין ונוימן ברחוב - בני משפחת מרידור: דן וסלי; ראש העיר ירושלים ניר ברקת, מאיר תורג'מן - סגן ראש העיר, קרובת המשפחה פנינה רוזנבלום, יאיר שטרן ומוקירי זכרו.

ראובן (רובי) ריבלין, טלי דוידסון, מאיר תורג'מן וניר ברקת
ראובן (רובי) ריבלין, טלי דוידסון, מאיר תורג'מן וניר ברקת

חופש גדול בעבודה

עשרות ילדים בילו בוקר של החופש הגדול במסדרונות משרדי חברת 'אבוט ישראל'. הפשיטה הלא שגרתית נערכה במסגרת יום 'הבא את ילדך לעבודה', כמו זה שנערך בכל משרדי אבוט ברחבי העולם. מנכ"לית הסניף הישראלי יעל רבהון שהגיעה עם נכדיה ליום רווי פעילויות, הדרכות, תזונה נכונה וסדנת בישול, נהנתה מהמפגש עם ילדי עובדי החברה.

יעל רבהון וילדי העובדים (צילום: אבוט)
יעל רבהון וילדי העובדים (צילום: אבוט)

נפלאות סופהשבוע

ג'ודי שלום ניר-מוזס שההודעה הרשמית אודות הפרידה מבעלה, השר לשעבר סילבן שלום, פורסמה בשבוע שעבר, ממשיכה בשגרת יומה עם חיוך. בשישי בצהריי היום התייצבה ג'ודי במסעדת הקנטינה בשדרות רוטשילד, שם נערך הפרלמנט הקבוע של עם חברה הקרוב רון לוין ונוספים. את הערב בילתה בארוחה משפחתית עם כל הילדים פלוס סילבן במסעדת 'אברקסס', והשבוע תחגוג את יום הולדתה בחו"ל.

רון לוין וג'ודי שלום ניר מוזס (צילום: אביב חופי)
רון לוין וג'ודי שלום ניר מוזס (צילום: אביב חופי)