שלי לנצמן, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, בת 47

שלי לנצמן (צילום: רמי זרנגר)
שלי לנצמן (צילום: רמי זרנגר)

הצטרפתי למיקרוסופט לפני כ-20 שנים ואני מכהנת כמנכ"לית החברה מאז יולי 2015 אחרי שמילאתי בה שורה של תפקידים לאורך השנים. התחלתי בחטיבת השיווק כמנהלת של מערך התקשורת השיווקית. לאחר מכן ניהלתי את הלקוחות בתחום הביטחון ואת הקבוצה האחראית למגזרי הפיננסים, הבריאות והתעשייה. לאחר מכן כיהנתי כסמנכ"לית חטיבת השירותים והתמיכה וכן כסמנכ"לית המגזר הציבורי.

בהתאם לאסטרטגיה של מיקרוסופט העולמית, שמתמקדת בארבע השנים האחרונות בטכנולוגיות הענן (Azure) ובליווי חברות וממשלות בטרנספורמציה הדיגיטלית אותן הן מבצעות, כך גם מיקרוסופט ישראל מתרכזת בליווי גופים וארגונים במעבר לענן. מיקרוסופט ישראל גם מובילה את הפרויקטים הלאומיים, את הטמעת פתרונות החברה בגופים הארגוניים והעסקיים (חברות אנטרפרייז וסטארטאפים) ובקרב המשתמשים הפרטיים ואת תחום האחריות התאגידית.



מה היה החלום שלך כילדה?

החלום שלי תמיד היה להיות נשיאת המדינה בגלל היכולת שלו להשפיע על החברה הישראלית והתרבות שלה.

מה הדבר שעזר לך להגיע לעיסוקך הנוכחי?

אני חושבת ששני הדברים המרכזיים שמלווים אותי לאורך השנים הם יכולת למידה עצמית ונחישות - נחישות להתקדם קדימה ונחישות להצטיין במה שאני עושה.

כיצד את תורמת לקהילה?

בשנים האחרונות, ימי שישי שלי מוקדשים בכל שבוע להתנדבות עם ניצולי שואה תשושי נפש ולאחר מכן עם צעירים שהוצאו מביתם ומתגוררים בפנימייה. כל הפעילויות תמיד ממלאות אותי ומלמדות אותי הרבה מאוד עלינו כבני אדם ובכלל. אני מנסה לעזור להם לחשוב, לדמיין ולחוות מציאות אחרת מזו שהם חיים בה מתוך אמונה שזה ישפר את סיכויי ההצלחה שלהם להשתלב בחברה. בימי שישי בלילה אני מתנדבת בסיירת הורים ובמשטרה. בנוסף, ישנן פעילויות רבות שאנחנו עוסקים בהם מטעם מיקרוסופט - הכשרת תלמידים ונשים למקצועות טכנולוגיים, לימודי כתיבת קוד, יזמות טכנולוגית או הכשרות לשוק העבודה.

עצת זהב לדור הצעיר?

לימדו מה שאפשר מהיום והמציאו כמה שאפשר את המחר.

איך נהגת לבלות בחופש הגדול?

רוב הזמן ביליתי בים ובבריכה, אני מאוד מאוד אוהבת את הים.

פתחו את המסחר
אבי ברנמילר, מנכ"ל ונשיא חברת ברנמילר אנרג'י וחברי הנהלה נוספים פתחו בחמישי את המסחר בתל-אביב לרגל רישום מניות החברה בבורסה לניירות ערך. החברה מצטרפת למסחר בענף הקלינטק הכולל כיום שבע חברות העוסקות בתחום האנרגיה החילופית, ששווין המצרפי כ- 13 מיליארד שקל. ברנמילר נשא דברים וסיפר על החברה שהוקמה מתוך כוונה להקים תעשייה ישראלית משמעותית בענף הקלינטק, שתתבסס על מחקר, פיתוח וייצור, ותתרום להאצת הצמיחה של הכלכלה הישראלית.

חברי הנהלת ברנמילר אנרג'י (צילום: הבורסה לניירות ערך)
חברי הנהלת ברנמילר אנרג'י (צילום: הבורסה לניירות ערך)


שחקנים במוזיאון

שחקני קבוצת הכדורגל הפועל קטמון ירושלים, קבוצת האוהדים הגדולה והראשונה בישראל, בילו במוזיאון ידידי ישראל בעיר הקודש.

הקבוצה, שפתחה בסוף השבוע את משחקיה בליגה הלאומית, הגיעה לפני כן למוזיאון, בהרכב מלא שכלל את כל סגל הקבוצה הבוגרת, המאמנים והמנהל המקצועי, שי אהרון (שחקן עבר בהפועל ירושלים). הביקור נעשה כחלק מפעילות גיבוש וחינוך במסגרת ההכנות לפתיחת העונה. הקפטן אבירם ברוכיאן, השחקנים עוז צבאג, רן יצחק, ברק לוי, אריאל הדר ושאר חברי הקבוצה סיירו במשך שעה ארוכה במוזיאון, ולמדו להכיר את האישים והדמויות המרכזיות שעמדו לצד ישראל והעם היהודי לאורך ההיסטוריה והדורות. השחקנים נהנו במיוחד מהטכנולוגיה שבמוזיאון שמנגישה את הידע בצורה אינטראקטיבית לדור הצעיר.

שחקני קבוצת הכדורגל הפועל קטמון ירושלים (צילום: יוסי זמיר)
שחקני קבוצת הכדורגל הפועל קטמון ירושלים (צילום: יוסי זמיר)


דרעי על הצוק

שר הפנים והשר לפיתוח הנגב והגליל אריה דרעי ורעייתו יפה הגיעו בשבוע שעבר לביקור וטיול בצפון, עם בני משפחתם ונכדיהם. בני המשפחה ביקרו בין היתר בצוק מנרה, שם הביע השר דרעי סיפוק מכך שהאתר היה עמוס במבקרים, שחלקם הגדול, בימים אלו, של 'בין הזמנים', הוא מהציבור הדתי. השר שהתקבל על ידי רווי רז, יו"ר צוק מנרה, הודה למארחיו על האירוח ועל פעילותם הברוכה יחד עם הציבור הדתי.

אריה ויפה דרעי ורווי רז (צילום: אלעד מנטל)
אריה ויפה דרעי ורווי רז (צילום: אלעד מנטל)


נפלאות סופהשבוע

>הסופרת שלוה הסל שספרה 'נשואה למוסד' תורגם לאנגלית התארחה בתכנית הבוקר .Good Day NY Fox 5 TV

שלווה הסל (צילום: פייסבוק)
שלווה הסל (צילום: פייסבוק)

>יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בילה את שישי בבוקר במשחק שש בש בחוף הים בתל אביב.

יאיר לפיד (צילום: פייסבוק)
יאיר לפיד (צילום: פייסבוק)

>אילן וורד גרינבוים מבלים עם הילדים בסיישל ונהנים מאווירת החופש.

>משה גאון לקח את שני ילדיו המתבגרים לטיול גדוש טבע, נופים וגלישה בקוסטה ריקה.

>צחי ולאה שנירר מבלים עם הילדים בזנזיבר.