טל קינן, יו"ר, קבוצת קלריטי, טייס קרב לשעבר, בן 47

טל קינן
טל קינן

קלריטי היא חברת השקעות גלובלית. שאיפתנו הייתה לשים את ישראל על מפת העולם כמרכז פיננסי עולמי. בדומה לחברות הטכנולוגיה - גם אצלנו הכישרון נמצא בישראל והמכירות הן בינלאומיות.



כילד, מה חלמת להיות כשתהיה גדול?

חלמתי להיות דייג מקצועי, להיות חבר בלהקת רוק'נרול, להיות סופר רוסי, להיות היסטוריון, להיות אסטרונאוט, להפליג מסביב לעולם – ועל שלום עולמי.

מה הגורם שסייע לך באופן המשמעותי ביותר להגיע לאן שהגעת?

אמי, שדאגה שלא אהיה מודע למגבלותיי - כיהודי בן למעמד הבינוני בארה"ב, כאזרח העולם, כילד בפנימייה ללא בית של ממש.

כיצד אתה תורם לקהילה?

אני עומד בראש קרנות קורת לפיתוח כלכלי: הקרן מעמידה הלוואות לעסקים קטנים לטובת יזמים שאין באפשרותם לקבל אשראי בנקאי. מדובר בעסקים קטנים, שממוקמים בפריפריה הכלכלית של ישראל. אנו מעמידים להם אשראי ובכך מסייעים להם לייצר מקומות תעסוקה בכלכלה הישראלית ולהשפיע על הקהילה שלהם. כמו כן אני כותב ספר בו אני מאבחן את מה שאני רואה בו מחלה חברתית סופנית ביהדות ובו אני מציע מרשם לריפוי מחלה זו.

עצה אחת לדור הצעיר?

שילטו בשפה האנגלית. דברו אנגלית טוב יותר מהאמריקאים.

כיצד נהגת לבלות את חופשות הקיץ שלך?

בתיכון התחלתי לשהות כל קיץ בישראל. הייתי עובד (כמלצר במסעדה איטלקית, כנהג של אטליז, ובעבודות נוספות) חוסך כסף, ומטייל ביולי ובאוגוסט בישראל. כאן הייתי תופס טרמפים, מדבר עם אנשים ומנסה להבין מה מניע אותנו, היהודים. בהמשך עליתי לישראל כחייל בודד, סיימתי קורס טיס בחיל האוויר והפכתי לטייס קרב.

שמעו קמפיין

עמותת 'שמע' המלווה ילדים ובני נוער כבדי שמיעה וחרשים, במרכזים, מועדוניות ומתנ"סים ברחבי הארץ, ומפתחת עבורם תכני העשרה, חינוך וספורט, למען שילובם במסגרות השונות ובחברה, יצאה בקמפיין ויראלי ברשתות החברתיות תחת הסלוגן "שם_שמע_שלי". הקמפיין מבוסס על סימן בשפת הסימנים שמאפיין כל אדם כבד שמיעה וחרש מיום לידתו, כשם קיצור בתנועה אחת בשפת הסימנים שניתן לו ע"י הוריו או ע"י הקהילה על בסיס מראהו החיצוני או תכונה מסוימת, למשל: תלתל, גבוה, עיניים גדולות וחיוך גדול.

במסגרת הקמפיין הויראלי הכריזו מובילי דעה ברשת החברתית, על שם כינוי חדש שלהם, כנהוג לגבי כבדי שמיעה – הלא הוא "שם_השמע_שלי"

מנכ"לית עמותת "שמע", מילי וסרשטרום הודתה למתגייסים לקמפיין בהם: קלמן שחם – מנכ"ל קרן ההשקעות "אלטשולר-שחם", מתי טל - לשעבר מנכ"ל בנק אוצר החייל המשמש כיו"ר ועד מנהל עמותת "שמע", אמיר חייק – נשיא התאחדות המלונות ועוד.

קלמן שחם (צילום פרטי)
קלמן שחם (צילום פרטי)

מילי וסרשטרום
מילי וסרשטרום

הגברים של קבוצת גולף מציגים

אפי רוזנהויז יו"ר דירקטוריון קבוצת גולף ורביב ברוקרמאייר, מנכ"ל הקבוצה אירוחו אתמול בבוקר את השקת את קולקציית סתיו חורף 2017/18 של גולף אופנה, גולף & קידס וגולף & קו. הגיעו ל'בית השמחות' בתל אביב להתרשם ממגוון הפריטים: אבי לוי, מנכ"ל מליסרון, אבי אדרי, מנכ"ל סינימה סיטי, פאר נדיר, אורי אבל, ארנון תורן, רוחל'ה רוזנהויז, אמיר גיא והפרזנטורים מיה דגן, יעל גולדמן וצחי הלוי.

פאר נדיר ואפי רוזנהויז (צילום: אביב חופי)
פאר נדיר ואפי רוזנהויז (צילום: אביב חופי)

יעל גולדמן ורביב ברוקרמאייר
יעל גולדמן ורביב ברוקרמאייר

המלצה מאשת הנשיא

הגברת הראשונה, נחמה ריבלין פרסמה בחשבון הפייסבוק הנשיאותי המלצה חמה לטובת הסבים והסבתות שגוייסו לעזור עם הנכדים בחופש הגדול. "הפעם סבתא ממליצה: קחו את הנכדות והנכדים לתחנה לחקר ציפורי ירושלים של החברה להגנת הטבע. השבוע הייתי עם נכדינו, ונהנינו מכל רגע. אני, כמובן, ממליצה להגיע השכם בבוקר. העובדים במקום - מהמבוגרים ועד הצעירים – הם שוחרי טבע אמיתיים ולא פחות מזה, אוהבי אדם באופן שמעורר התפעלות בכל פעם מחדש. רוצה לומר בהזדמנות הזו גם תודה מיוחדת לחברי, עמיר בלבן, מנהל תחום טבע עירוני בחברה להגנת הטבע – שתמיד מעשיר את עולמנו בידע הרחב והמעמיק שלו".

נחמה ריבלין (צילום:חיים זך, פלאש 90)
נחמה ריבלין (צילום:חיים זך, פלאש 90)