צמרת פירסט , יזמת ומרצה בינלאומית , בת 46

צמרת פירסט (צילום: ירון בן חורין)
צמרת פירסט (צילום: ירון בן חורין)

אני יזמת חברתית-עסקית שממוקדת במיזמים שנועדו לפתור בעיות בקנה מידה עולמי, ובאותה עת לייצר רווחים לבעלי המניות באותם מיזמים. המיזם האחרון התמקד במכשיר רפואי למניעת איידס באפריקה. מעל מיליון מכשירים נמכרו באמצעות כספים שהועידו לכך ביל גייטס וממשלת ארה"ב. היום אני מרצה בארגונים גלובליים ומקומיים, לעידוד יזמות והגשמה אישית ומקצועית, עם דגש מיוחד על התנעת יזמות פנים-ארגונית.


מה היה החלום שלך בתור ילדה?


להיות זמרת אופרה (למדתי שנים), להיות זמרת רוק (היתה לי להקה), להיות מעצבת תכשיטים (בכיתה ח' כבר מכרתי צמידים בדולר) ולעמוד בראש חברה גדולה (לא ידעתי להגדיר תחום).

מה הדבר שהכי עזר לך להגיע לאן שהגעת?

הלמידה - כי במקרים רבים ההבדל בין הבלתי אפשרי לאפשרי הוא...אני. ההבנה שהדרך תמיד תהיה מלווה באתגרים גדולים ושינויים משמעותיים שלא תהיה לי עליהם שליטה, אבל אדרש להסתגל במהירות. למזלי, אני מתורגלת כבר מהילדות. עברתי לארה"ב מישראל בגיל שנתיים וחצי. עד כיתה ח', עברתי תשעה בתי ספר ושבעה בתי מגורים, ובכיתה ט' עוד מעבר חזרה לארץ, כשבקושי ידעתי עברית. לא היו ניידים ופייסבוק. כל שנה, פרידה מחברים והתחלה מחודשת בלי יכולת אמתית לשמר קשרים. מי ידע אז איזו הכנה טובה זו תהיה לחיים.

(צילום פרטי)
(צילום פרטי)

כיצד את תורמת לקהילה?

החינוך ליזמות, לחשיבה פורצת דרך ועצמאית, חייב להתחיל בגילאים צעירים, ולצערי אין מספיק מיזמים חדשניים בהובלה נשית. מהמקום הזה בניתי הרצאה ודיון לבני נוער שמבוססים על החוויה היזמית המטלטלת והסבוכה שאני עברתי. חשוב לי להעביר את המסר שקשה להגיע להישגים גדולים, במיוחד אם האופק הוא קצר וכרוך בסיפוק מיידי ותמידי בדמות לייקים וכמות עוקבים. השקת ההרצאה הייתה בטכניון מול 500 תלמידים מצטיינים – וזה היה אירוע מכונן עבורי. עכשיו אני בונה תכנית כלל ארצית, בשיתוף גורמים בכירים בתחום החינוך.

איך נהגת את לבלות בחופש הגדול?

מגיל 11 עבדתי. רציתי כסף משלי. כמובן שגם ביליתי עם חברים אבל אהבתי ועד היום, אני אוהבת לעבוד

עצת זהב לדור הצעיר?

קל לתת עצות. קשה לקבל החלטות. תבחרו בקפידה ממי אתם מקבלים עצות אבל תמיד תיקחו אחריות אישית על החלטות שקיבלתם. אין באמת החלטות לא נכונות. יש החלטות מבוססות על מידע שהיה בידכם באותו רגע – שאולי הובילו לתוצאה לא טובה. עם כל הכאב, זו בד"כ הלמידה הכי משמעותית.

טייק טועם צבע

דיויד כהן מנכ"ל מלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב, השיק ביום ראשון בערב מיזם, פרי שיתוף פעולה בין מסעדת המלון - אוברג'ין, לבין מובילי תערוכת הצילום הייחודית Colorfood של הצלם דן לב והמפיקה עילית אנגל. אלון הירטנשטיין שף מסעדת אוברג'ין, יצר לכבוד המיזם ארוחת ערב בת חמש מנות - כאשר כל מנה מוגשת בצבע אחר, וזאת בהשראת התערוכה של דן לב, המציגה יצירות של שמונה שפים, שמוצגת השבוע במלון. טעמו והתרשמו : בעלי המלון ג'ודית והנרי טייק, אלוף (מיל') דורון אלמוג ורעייתו דידי, עו"ד שמוליק זיסמן, סמנכ"ל המלון ערן הנדלר וסמנכל"ית השיווק טלי גינוט.

אלון הירטנשטיין, עילית אנגל, דן לב והנרי טייק (צילום:פאביאן קולדרוף )
אלון הירטנשטיין, עילית אנגל, דן לב והנרי טייק (צילום:פאביאן קולדרוף )

השרה הבנות והבנים

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, בילתה את אחד מהימים האחרונים של הקיץ באולפן טלוויזיה, אבל הפעם לא בשביל ראיון נוקב. השרה הגיעה יחד עם שתי בנותיה, תהל ויעל, ואחייניתה, לצילומי תכנית הגמר של הסדרה "הבנים והבנות 2017" – תכנית הקיץ הפופולארית של ערוץ הילדים, המשודרת ב-HOT ובפרטנר TV. הגמר הועבר בשידור חי היישר מאולפן ערוץ הילדים בהנחייתם של עודד פז, לירון רביבו וטום באום. בסיום הצטלמו שלושת המנחים עם האנטורג' המכובד של השרה, למזכרת.

גילה גמליאל, הבנות ומנחי ערוץ הילדים (צילום: רפי דלויה)
גילה גמליאל, הבנות ומנחי ערוץ הילדים (צילום: רפי דלויה)