איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל:

שופרסל רואה את עצמה כחלק בלתי נפרד מהקהילה ומקנה חשיבות רבה לעשייה חברתית מגוונת. אדם שהעשייה החברתית היא נר לרגליו והייתי שמח לארח אותו בסוכתי הוא הרב יצחק דוד גרוסמן - רבה של מגדל העמק. אני עוקב אחר פועלו של הרב גרוסמן כבר עשרות שנים ומתרשם מתרומתו הרבה הן בתחומי חינוך נוער על ידי הקמת רשת מוסדות החינוך "מגדל אור" והן על ידי תמיכה לאורך שנים בעולים חדשים ועזרה בקליטתם בארץ. הרב גרוסמן מסמל עבורי את ארץ ישראל היפה, הוא סמל לפתיחות וסובלנות, וכבן מגדל העמק אני מודה לו על התרומה הרבה לעיר ולחברה.

איציק אברכהן (צילום: סיוון פרג')
איציק אברכהן (צילום: סיוון פרג')



הרב יצחק דוד גרוסמן (צילום: יגאל לוי)
הרב יצחק דוד גרוסמן (צילום: יגאל לוי)


יפעת ברון- גולדברג, מנכ"לית עמותת it works, , המקדמת שילוב של אוכלוסיות מרוחקות מעולם העבודה בתעשיית ההייטק:

אני אשמח לארח בסוכה שלי את לוסי אהריש. אני עוקבת אחריה מקרוב בשנים האחרונות, ומתבוננת מהצד על העשייה שלה ונפעמת מכך שהיא שומרת על היושרה והאמת שלה מבלי להתייחס לביקורת הרבה שמופנית אליה, זה לא דבר של מה בכך. אני מייחלת למציאות בה נוכל להתבונן על אדם מבלי לבחון את צבעו, גזעו, דתו, מינו או מוגבלותו - לעולם שבו נוכל לבחון כל אדם לפי מידותיו. לצערי אנחנו חיים במציאות שבה -עדיין - ישנן הטיות רבות.

(יפעת ברון- גולדברג (צילום: איציק שוקל
(יפעת ברון- גולדברג (צילום: איציק שוקל









אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש:

אני הייתי מארח בסוכתי את מרלי מטלין, השחקנית החירשת הראשונה שזכתה באוסקר, המוכרת לכולנו מהסרט המרגש "ילדים חורגים לאלוהים". לאחרונה נפגשנו במיטב דש עם מרלי והכרנו אישה מרשימה, שלא אפשרה לאף מחסום שבו נתקלה מלעצור אותה. שילוב אנשים עם מוגבלות הינו משימה חשובה מאין כמותה. אנו גאים בכך שכל אנשי השירות במחלקת תקשורת כתובה שלנו הינם כבדי שמיעה וחרשים. מיטב דש שותפה במיזם "עסק שווה" לקידום תעסוקה אקדמית של אנשים עם מוגבלות, ביחד עם משרד העבודה והרווחה, קרן משפחת רודרמן וג'וינט ישראל.

אילן רביב ( צילום: רמי זרנגר)
אילן רביב ( צילום: רמי זרנגר)

מרלי מטלין (צילום: getty images)
מרלי מטלין (צילום: getty images)





גיא פרי, NCR ישראל:

"הייתי מאוד שמח לארח בסוכה את חיים טופול. מעבר לכשרון הרב והצלחתו הבינלאומית, טופול מוצא את הזמן לעסוק גם בעשייה חברתית ענפה, כאן בארץ: בשנת 2000, הקים טופול יחד עם פול ניומן, את כפר הנוער 'נהר הירדן' – כפר נופש ייחודי לילדים המתמודדים עם מחלות כרוניות, גנטיות או מחלות מסכנות חיים, ולילדים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים. מבחינתי הוא מייצג את הישראלי היפה, שמצליח בעולם בזכות כשרון ועבודה קשה ורותם את מרצו וכספו לטובת אזרחי עירו. רוח הנתינה והתרומה לחברה היא אחד מערכי היסוד של NCR בישראל מתוך רצון להיות אזרחים טובים יותר שרוצים ליצור ולתרום לקיומה של חברה איכותית יותר. כפר הנופש הוא דוגמא מצוינת של נתינה בכך שהוא מציע לילדים ולבני משפחותיהם, לשבוע אחד וללא תשלום, לשכוח מכל הקשיים, ולחגוג את החיים. אני מאמין שלטופול יהיה הרבה מה לספר וללמד על היכולת שלנו לסייע ולהעניק לזולת".

גיא פרי (צילום: תמר מצפי)
גיא פרי (צילום: תמר מצפי)

חיים טופול (צילום: אבשלום ששוני)
חיים טופול (צילום: אבשלום ששוני)

משה פרידמן, מנכ"ל קמא-טק שילוב בחרדים בהייטק:

את קמא-טק הקמתי יחד עם ד"ר יוסי ורדי וזיקה אב-צוק מחברת 'סיסקו', בהשתתפות קואליציה של 80 חברות הייטק, ויחד אנו פועלים לשילוב חרדים בתעשיית ההייטק. בחמש שנות המיזם נגענו ב-10,000 צעירים וצעירות, קמו מאות סטארטאפים, וישנה תנופה גדולה בתחום.

הייתי שמח לארח כאושפיזין בסוכתי את נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. נאום השבטים של הנשיא, המציג חזון ל"תקוה ישראלית", והדרך המכבדת שאותה הוא מקדם, לשילוב שוויוני של חלקי האוכלוסייה תוך שמירת זהות השבטים הייחודית מהווים השראה בפעילותי.

משה פרידמן (צילום: ללא קרדיט)
משה פרידמן (צילום: ללא קרדיט)

נשיא המדינה ראובן ריבלין (צילום: מרק ישראל סלם)
נשיא המדינה ראובן ריבלין (צילום: מרק ישראל סלם)


אורה קריב, מנכ"לית אחוזת פולג מקבוצת רובינשטיין:

האושפיזין שלי לסוכה היא גל גדות, השחקנית הישראלית, שהפכה לאייקון בינלאומי בתחום התרבות ומעבר לכך - בהובלת המסר הפרו-ישראלי והפרו-נשי. גדות מוערכת בזכות הענווה והיושרה שלה והכישרון הענק שניחנה בו, ושבזכותו ניתנה לה ההזדמנות לעשות נפשות לטובת מדינתה. גדות היא השראה לכולם ולא זזה מילימטר מהתואר – ישראלית אמיתית! דמותה עדכנית וסמי-ממלכתית. גדות היא אחת השגרירות הטובות ביותר שלנו ועושה חסד גם עם מיליוני נשים בזכות המסר הוורבלי שהיא מעבירה בדבר כוחן של נשים ועוצמתן, דבר שמתכתב ומתחבר לדמות הנפלאה שהיא הצליחה לרענן מסרט העבר, ואף לתת לה פרשנות עכשווית, מודרנית – בת זמנה, במידותיה הטבעיות ובקסמה.

(אורה קריב (צילום: קובי קוונקס
(אורה קריב (צילום: קובי קוונקס

גל גדות (צילום: AFP)
גל גדות (צילום: AFP)




אופיר גוטמן, מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל ישראל:

לפני מספר חודשים הזמנתי את חיים ומירי ארנטל, מייסדי עמותת "זכרון מנחם", לשיחה פתוחה עם עובדי החברה לרגל חמש שנות שיתוף פעולה עם מותג טיפוח השיער פנטן. סיפור חייהם לא השאיר אף עובד אדיש והבחירה במירי להדלקת משואה השנה הייתה מובנת לחלוטין. היכולת לתרגם את האובדן האישי של בנם למפעל בקנה מידה ארצי שמיטיב עם חולי סרטן ומשפחותיהם הוא גדלות נפש מעוררת השראה. מפעל שחוצה דת, לאום ומין ומקדם החל מאיסוף תרומות שיער ועד תכניות תמיכה לחולי סרטן ולבני משפחתם. לזוג ארנטל יש הערכה רבה בליבי ובלב עובדי החברה, והם מוזמנים אלינו בסוכות כמו בכל ימות השנה.

(אופיר גוטמן ( צילום: רמי זרנגר
(אופיר גוטמן ( צילום: רמי זרנגר

 (חיים ארנטל (צילום: יח"צ זכרון מנחם
(חיים ארנטל (צילום: יח"צ זכרון מנחם