לקראת ערב ההצדעה השנתי לחיילי צה"ל, של ארגון ה- FIDF (ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה), שיערך החודש בניו יורק, חברי חטיבת המנהיגות הצעירה של הארגון, הוזמנו לספר על הקשר הראשוני, והחיבור האישי שלהם לפעילות המבורכת למען חיילי צה"ל ורווחתם. חטיבת המנהיגות הצעירה כוללת גברים ונשים בגילאי 21-40 המשתתפים באופן פעיל בעבודת ארגון ה- FIDF וזוכים על הדרך בבילוי חברתי ופעילות נטוורקינג עם עמיתיהם בני אותו הגיל, ובעלי ערכים זהים בכל הקשור לתמיכה בצה"ל. בשנת 2016, גייסו תומכי חטיבת המנהיגות הצעירה של FIDF למעלה מ-1.6 מיליון דולר ברחבי ארה"ב.

אשלי עמרני (Ashley Emrani) – גרה בניו יורק, נשיאת חטיבת המנהיגות הצעירה של FIDF בניו-יורק

המשפחה שלי תומכת ב-FIDF מאז ילדותי. ההורים שלי תמיד הדגישו בפני את החשיבות של שמירה על בטחון מדינת ישראל – ואיזו דרך טובה יותר יש להבטיח את בטחונה של המדינה מאשר תמיכה בחיילים ובחיילות שמשרתים על מנת להגן עליה?


בשנת 2011 הוזמנתי לאירוע הגאלה של הארגון, כאשר אז גייסנו במסגרת המנהיגות הצעירה, כמעט 500 אלף דולר עבור חיילי צה"ל. הצטרפתי לוועד המנהל של המנהיגות הצעירה בשנת 2012 ואני אסירת תודה מאז על ההזדמנות לתמוך בצנחנים, חיילים קרביים, חובשים, לא משנה מי – אנחנו בהחלט עושים משהו חשוב.

בזכות המדיה החברתית, אני יכולה להישאר בקשר עם חיילים שביקרו בניו יורק, יצרתי מערכות קשרים ארוכות טווח עם ישראלים בגילי, שחוו כל כך הרבה יותר מכפי שאני חוויתי בחיי. בין אם אנחנו בניו יורק או בתל אביב, אני אוהבת להיפגש עם חיילים וחיילות שהכרתי בעבר, ופשוט לבלות ביחד. הם הפכו לחלק מידידיי הקרובים ביותר ואני כל כך מאושרת לראות את האופן בו חייהם מתקדמים לאחר הצבא.

אשלי עמרני  (צילום:  FIDF NYC)
אשלי עמרני (צילום: FIDF NYC)

אלכסה בקש (Alexa Bakhash) – גרה בניו יורק, חברה בוועד המנהל של חטיבת המנהיגות הצעירה של FIDF בניו יורק

הקשר שלי עם FIDF החל כשהייתי ממש צעירה, בזכות המעורבות של ההורים שלי כחברי הוועד המנהל של לונג איילנד. לא יכולתי לחכות לרגע שבו יגיע תורי לקחת חלק בפעילות. חברה שלי ואני החלטנו להקים חטיבת 'מנהיגות הנוער' של FIDF כשהיינו בתיכון, ומאז כבר היה ברור לי שהארגון הזה יהיה חלק גדול מעתידי. ברגע שסיימתי את לימודיי בקולג', יצרתי קשרים עם חטיבת המנהיגות הצעירה ואחרי שהייתי חברה בוועדת הגאלה השנתית, התמזל מזלי והוזמנתי להיות חברה בוועד המנהל.

אני מאמינה שהתרומות שאנו אוספים הן הרבה מעל ומעבר לכל תמיכה כספית. ההשתתפות באירועים עם חיילים וההשתתפות במשלחות לישראל שינו את התפיסה שלי בנוגע למה שאנחנו עושים, והמוטיבציה שלי לעשות יותר מתחזקת בכל יום ויום. אני עושה כמיטב יכולתי לשתף אחרים בתשוקה שלי ולהצית התרגשות בקרב אנשים אחרים, ומה שאני עושה הוכיח את עצמו כיעיל לטווח הרחוק.

אלכסה בקש  (צילום אורן כהן)
אלכסה בקש (צילום אורן כהן)

בריאן מרמלשטיין (Brian Mermelstein) – גר בסירינגטון, לונג איילנד, יו"ר חטיבת המנהיגות הצעירה של FIDF בניו יורק

בשנת 2012, אחותי ליסה ואני יצאנו עם משלחת של המנהיגות הצעירה של FIDF לישראל. הצטרפתי למשלחת ממש בדקה התשעים ועבורי זאת הייתה חוויה משנת חיים. אמנם ביקרתי בישראל שלוש פעמים לפני, אבל הביקור במסגרת המשלחת שינה את הקשר שלי עם ישראל. הביקור בבסיסים והאינטראקציה עם החיילים העניקו לי קשר אישי עם הארץ. אחרי החזרה הביתה, ייסדתי קמפיין לגיוס תרומות, הצטרפתי לוועד המנהל של חטיבת המנהיגות הצעירה של FIDF ואירחתי חייל שהגיע לעיר עבור תכנית צעדים (Strides). יש משהו לא יאומן בקשרים שפיתחנו במהלך השנים. אכפת לנו מהחיילים, ולראות את הפנים שלהם כאשר הם מבינים שאכפת לנו מהם למרות שאנחנו נמצאים במרחק של 10,000 ק"מ, זה מעניק להם המון כוח.

ליסה ובריאן מרמלשטיין (צילום:  FIDF NYC)
ליסה ובריאן מרמלשטיין (צילום: FIDF NYC)

דאגלס בונים (Douglas Bunim) – גר בניו יורק, גזבר חטיבת המנהיגות הצעירה של FIDF בניו יורק

על קיומו של FIDF למדתי בפעם בראשונה במרץ 2009, כאשר הגעתי למסיבת פורים של חטיבת המנהיגות הצעירה של הארגון עם חבר מהעבודה. מיד התחלתי להתעניין איך אוכל לעזור למטרה. בעבר, כאשר הייתי צעיר יותר, הייתי מעורב בפעילות של מלכ"רים ובתי אחווה יהודיים, וחיפשתי ארגון פילנטרופי יהודי שבאמת 'ידבר אלי'. כחלק מהאקטיביזם הגובר שלי, במסגרת FIDF, הצטרפתי לוועדת הגאלה השנתית של המנהיגות הצעירה ואז נבחרתי לוועד המנהל של חטיבת המנהיגות הצעירה. במסגרת הוועד המנהל הצטרפתי אל "ועדת ההשקעות" (ועדת הקצבות), בשל הרקע שלי בפיננסים ובהנהלת חשבונות, והחלטתי לקחת חלק במשלחת 2010 של חטיבת המנהיגות הצעירה לישראל. למרות שחשתי מחובר אל הארגון עוד לפני המשלחת, והייתה בי הערכה רבה למטרה של הארגון, הרי שחווית המשלחת היא החוויה ששינתה באמת את רמת המחויבות והמסירות שלי ל-FIDF. זכיתי לראות במו עיניי את האופן שבו הכספים שנאספו עוזרים לחיילים ולשמוע את ההערכה שהם חשים כלפינו. זה גרם לי לחוש מחובר, כיהודי, אל החיילים המגנים על המולדת היהודית. בשנים שלאחר מכן, הפכתי לגזבר של חטיבת המנהיגות הצעירה בניו יורק, תפקיד שאני ממשיך לכהן בו גם כיום.

למרות שהכספים שאנו מגייסים והתרומות שאנו מספקים מועברים לתכניות ולפרויקטים של FIDF, אני רואה את מערכת היחסים וקשרי הידידות שאנו יוצרים עם החיילים במהלך ביקורי המשלחות, וכאשר הם מבקרים בניו יורק, כחוויות משנות חיים עבורנו ועבורם כאחד.

דאגלס בונים ובני גנץ (צילום:  FIDF NYC)
דאגלס בונים ובני גנץ (צילום: FIDF NYC)

אריאל קרייזלר (Ariel Kerisler) – גרה בניו יורק, חברה בוועד המנהל של חטיבת המנהיגות הצעירה של FIDF בניו יורק

התשוקה העמוקה שלי לישראל ולצה"ל התעוררה כבר בתחילת בית הספר התיכון, אחרי שהמשפחה שלי נסעה לטיול הראשון שלנו בישראל. מאותו רגע, ידעתי שאני חייבת למצוא דרך להישאר בקשר עם המדינה הייחודית בה ביקרתי. אחרי הסימסטר שבו למדתי באוניברסיטת תל אביב, ניתנה לי ההזדמנות לעבוד כמתלמדת במשרדי FIDF בניו יורק במהלך קיץ 2012, לפני שנת הלימודים האחרונה שלי בקולג'. העבודה כמתלמדת עבור דן חזקאל, שבאותה תקופה היה מנהל המנהיגות הצעירה הייתה חוויה מתגמלת מאוד. למדתי המון על התכניות השונות בהן תומך הארגון. עם סיום הלימודים, השתתפתי באירועים ובהמשך, הצטרפתי לוועד המנהל בניו יורק בשנת 2016. מעבר למאמצי גיוס הכספים, אני יודעת שבאמצעות התמיכה בארגון FIDF, אני מפגינה את האכפתיות, ההערצה והתמיכה שלי בחיילים. יש כל כך הרבה ללמוד מאותם חיילים אמיצים, ויש כל כך הרבה מה להעריץ בהם. הידיעה שלמאמצים שלנו באמת יש השפעה על החיים של חיילים רבים בסדיר ובמילואים, כמו גם על משפחותיהם, מעצימה עוד יותר את התשוקה שלי להגדיל את המודעות לארגון המדהים הזה ולגרום לעוד ועוד אנשים להיות מעורבים בפעילות שלו.

אריאל קרייזלר (צילום:  FIDF NYC)
אריאל קרייזלר (צילום: FIDF NYC)