לפני כשנתיים נסגרו דלתותיו של בית הקפה המיתולוגי "קפה תמר" בפעם האחרונה, ואיתן נסגר גם עידן הסלונים התרבותיים, שאפיין את העיר תל אביב מראשיתה. קבוצת יזמים תל אביביים, אשר ביקשו להעניק למקום פרידה הולמת, חנכו בסוף השבוע על חורבותיו של הקפה סלון תרבות בוהמייני בשם "הייתי חלום", שנועד להיות כור היתוך של אומנות, מוזיקה, השראה וחלומות, ויפעל למשך שנה אחת בלבד בטרם ייהרס המקום סופית ויהפוך לעוד פרויקט נדל"ן. חנכו את המקום השותפים: הוגת הרעיון שרונה קרני-כהן - יזמית ואוצרת אומנות, דוד שטרית (פסנתרן, אמן יוצר ויזם היי טק), איתי גולן (אוצר אומנות), אלעד דויד (מסעדן ויזם) ועו״ד ספי אטון (ממקימי עמותת מידברן).

בר לב סוגר מעגל

במוזיאון ינקו דאדא, נפתחה בשבת התערוכה 50/70 , לציון חמישים שנה להוצאת הספר "מסדר הלוחמים" ושבעים שנה למדינת ישראל. ח"כ עמר בר-לב שנכח במקום סיפר שעבורו מדובר בסגירת מעגל שכן אביו חיים בר-לב נכח בהשקת הספר לפני 50 שנה. כעוד כיבדו בנוכחותם: תמר בר-לב, אלמנתו של חיים בר-לב, מימי חפר, בתו של חיים חפר, מיקי ינקו, נכדתו של מרסל ינקו, יואב מסר, יו"ר הנהלת המוזיאון, מיקי חיימוביץ וגברי בנאי, חבר הנהלת המוזיאון אשר קרא מקאמה מתוך הספר.


מימי חפר, יואב מסר ועמר בר לב (צילום: איציק בירן)
מימי חפר, יואב מסר ועמר בר לב (צילום: איציק בירן)

לרנר ובורנשטיין נועלים בשמחות

פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה ננעל בשורה של אירועים מיוחדים. בין היתר נערך אירוע מחווה למייק בורשטיין שכלל הקרנת בכורה של "אזימוט" - סרטו העלילתי הראשון כתסריטאי, במאי ומפיק. כמו כן הוענק פרס הפסטיבל לנורית שני מייסדת רשת בתי הקולנוע "לב" ומפיצת הסרטים - על תרומתה לתרבות הקולנוע בישראל. ובנוסף צויין יום הולדת 70 למפיק אבי לרנר - תומך קבוע של הפסטיבל, שהשנה העניק לראשונה את פרס "סיכוי" ע"ש דני לרנר בסך 150,000 ש"ח, בשיתוף עם קרן גשר לקולנוע רב תרבותי. בין המוזמנים שרקדו ושרו על הכרמל בניצוחה של עינת שרוף: משה ופנינה אדרי, ראש העיר יונה יהב ורעייתו רבקה, מאיר פניגשטיין, מנהלת הפסטיבל - פנינה בלייר, יו"ר חברת אתו"ס המפיקה את הפסטיבל - יעקב פיינגולד, מנכ"ל אתו"ס - יגאל זאבי, אלון וטלי גרבוז ואורחים רבים נוספים.

אבי לרנר, יונה יהב ופנינה בלייר (צילום: גלית רוזן)
אבי לרנר, יונה יהב ופנינה בלייר (צילום: גלית רוזן)

בירו עושה את אמריקה

תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי, השתתפה גם השנה בכנס השיווק השנתי הגדול בארה"ב, המתקיים מדי שנה באורלנדו פלורידה.

מבין עשרות הדוברים הבכירים בכנס בלטו נציגי שלוש חברות הענק: קדילאק, KFC - קנטאקי פרייד צ׳יקן ושומרי משקל, שסיפרו על תהליך התאוששותן של החברות שחזרו לצמוח אחרי שנים קשות בהן נדמה היה שהן קרובות לקריסה.

המרגשת מכולם היתה סמנכ"לית השיווק של רשת MGM בלאס וגאס שדיברה על המעבר מרשת של מלונות לרשת שעיקרה בידור ( entertainment) עולמי. הכנס התרחש שבוע אחרי הטבח בלאס וגאס וסמנכ"לית השיווק של הרשת התקשתה לנאום ולא הפסיקה לדמוע מעל הבמה.

תלמה בירו
תלמה בירו

קורס תורם

לקראת יום המזון העולמי שיצוין מחר, השחקנית הבינלאומית קייט הדסון, חברה אל מותג האופנה מייקל קורס לטובת פרויקט הומניטרי שכל הכנסותיו קודש למאבק ברעב העולמי. במסגרת העלאת המודעות בנושאי בריאות, חינוך ותברואה ברחבי העולם הקרן של קורס תתרום כספים לארוחות לילדים רעבים.

מייקל קורס (צילום: רויטרס)
מייקל קורס (צילום: רויטרס)

אנטורג' החגיגות של טראמפ

טיפאני איראנה טראמפ, בתו של הנשיא ה-45 של ארצות הברית - דונלד טראמפ מאשתו השנייה מרלה מייפלס, חגגה בשבת את יום הולדתה ה-24. שעה שאביה נשא נאום תקיף שבו פרש את המדיניות שלו כלפי איראן, ילדת יום ההולדת שנקראה על שם חברת התכשיטים 'טיפאני ושות', חגגה את יום הולדתה במסיבה שארגנה לה אמה, עם חברים קרובים.