פורום סבן נפתח בשישי במלון ווילארד שבוושינגטון די סי, זאת השנה ה-14 תחת הכותרת "אמריקה קודם במזרח התיכון". אנשי ממשל – ישראלים ואמריקאים, אנשי עסקים בכירים ואנשי תקשורת נפגשו לשלושה ימים של שיח מפרה, חלקו בדלתיים סגורות. המיליארדר הישראלי- אמריקאי חיים סבן קיבל את האורחים הרבים שהגיעו להשתתף בדיונים בהם: שרת המשפטים איילת שקד, השר צחי הנגבי, אבי גבאי, אהוד ברק, השגריר רון דרמר, ח"כ יואב קיש ואמיר אוחנה מהליכוד, ח"כ סתיו שפיר מהמחנ"צ, גנרל בדימוס ג'ון אלן נשיא מכון ברוקינגס, העיתונאית יונית לוי, גבי אשכנזי, מאיר שמיר, שלמה דברת, אילון שליו, אריה סבן, ברק פרידור, איציק בנבנישתי, אדם צ'זנוף ורוני גמזו.

הליגה של בלומברג וברקת

הליגה לידידות אמריקה-ישראל (AIFL) העניקה לראש העיר ניו יורק לשעבר, מייקל בלומברג, ולראש העיר ירושלים, ניר ברקת, את פרס השותפות לדמוקרטיה. הפרסים לשניים הוענקו במסגרת אירוע הגאלה השנתי של הארגון, שנערך ברביעי האחרון, כהוקרה על פועלם בשירות הציבור ובגין מחויבותם העמוקה לשיפור הידידות בין ארצות הברית וישראל. שני ראשי ערים עברו לפעילות ציבורית לאחר קריירה עסקית ו-ועדת הפרס ציינה כי הם מתאפיינים בחשיבה יזמית, מחוץ לקופסה, אשר הביאה את הערים בניהולם להישגים מרשימים. הליגה לידידות ציינה כי בלומברג וברקת הפכו לדמויות לאומיות בארצם המוערכות גם מעבר לים, והם ממובילי קידום מערכת היחסים בין ישראל לארה"ב. במהלך האירוע, שהתקיים במלון פלאזה במנהטן, נערך שיח עם מקבלי הפרס בהנחיית ג'ואל י. קליין, מי שנבחר באחרונה לשמש כנשיא הליגה לידידות.


ג'ואל קליין, ניר ברקת ומייקל בלומברג (צילום: שחר עזרן)
ג'ואל קליין, ניר ברקת ומייקל בלומברג (צילום: שחר עזרן)

האריחים של איציק

אלן הרשקין ראשת הדסה העולמית, ודליה איציק, יו"ר הדסה אינטרנשיונל-ישראל, אירחו בחמישי אירוע התרמה של הארגון הפילנטרופי, תחת הכותרת: "צעד חדש לשיקום גדול". מטרת הערב הייתה לגייס תרומות להקמת מרכז שיקום לחיילים פצועים ולנפגעי פעולות איבה, בבית החולים של הדסה בהר הצופים. לשם כך יזמו בהדסה פרויקט מיוחד שכולל אריחים עליהם הוטבעו כפות רגליהם של בכירי מערכת הביטחון בהווה ובעבר (צבא, שב"כ ומוסד) ושל תורמים, לצד כפות רגליהם של פצועי צה"ל ששוקמו וחזרו לחיים. שדרת האריחים המוטבעים תמוקם בחזית מרכז השיקום החדש, ואמורה לכלול אריחים הכוללות טביעות רגל של בכירי מערכות הביטחון לדורותיהם, ושל 100 תורמים. אריחי הבכירים "נמכרו" לתורמים בסכום של מאה אלף דולר האחד, שיועברו כתרומה להקמת המרכז שייבנה ב-2018. השתתפו בערב ההתרמה שבמהלכו גויסו 6 מיליון ש"ח: דן חלוץ, בוגי יעלון, לימור והראל ויזל, רמי לוי, אתי ורוני קובורובסקי, אברהם נובוגרוצקי, אברהם קוזניצקי, נתן ברק, זאב קלימי ועוד.

אלן הרשקין ודליה איציק (צילום: אבי חיון)
אלן הרשקין ודליה איציק (צילום: אבי חיון)

רמי לוי והראל ויזל
רמי לוי והראל ויזל

גולדמן משלים סיבוב

שוקי אורן - החשכ"ל לשעבר; גיא אליאס, מנכ"ל אספן; עינב ברר - מייסדת מותג החיתולים בייביסיטר; נסים דואק, בעלי קבוצת יוניק; צביקה שווימר מנכ"ל דלתא ישראל; עידו איז'ק צלם האופנה ואביו ג'ורי איז'ק הגיעו ברביעי לאוזן בר כדי לחגוג עם הדר גולדמן ורעייתו לאה את השלמת סבב גיוס ראשון של 1.2 מיליון דולר של מיזם הטכנולוגיה של גולדמן, C2. חברת C2 מציעה פלטפורמה טכנולוגית ייחודית לכל תעשיית הנדל"ן להשכרה, המבוססת על צרכיו המוזמנים והמארחים קיבלו בסבר פנים יפות את כריס אקברי מנכ"ל החברה.

גיא אליאס, הדר גולדמן, כריס אקברי ושוקי אורן (צילום: נוי ערקובי)
גיא אליאס, הדר גולדמן, כריס אקברי ושוקי אורן (צילום: נוי ערקובי)

נפלאות סופהשבוע

>שלי לנצמן, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, נהנתה מזמן איכות עם ג'וליה ווייט, סגנית נשיא בכירה במיקרוסופט העולמית, שהגיעה לישראל על מנת לשאת את נאום הפתיחה בועידת -Tech Summit של מיקרוסופט, שנערכה בגני התערוכה בתל-אביב.

)שלי לנצמן וג'וליה ווייט (צילום: גיא יחיאלי
)שלי לנצמן וג'וליה ווייט (צילום: גיא יחיאלי

>משה סיני - מנכ"ל בית הספר רימון למוזיקה, יהודה עדר - נשיא רימון, אודי אנג'ל יו"ר הועד המנהל של רימון, ואירינה שלמור - ראשת אגודת הידידים של בית הספר, בילו את שישי בבוקר בחנוכת כיתה על שם בני אמדורסקי בבית הספר.

>לי ולורן אלון בעלות מותג בגדי הים ובגדי החוף LILO SWIM יחד עם דנה דנקנר, ערכו בשישי מכירה של פריטים ייחודיים מארונות הבגדים הפרטיים שלהן באירוע פופ-אפ שנערך במסעדת Copper בת"א ,בשיתוף עם חברת הDJ אלפא מיוזיק.

)דנה דנקנר ולי אלון (צילום: רפי דלויה
)דנה דנקנר ולי אלון (צילום: רפי דלויה