בתזמון מושלם, ביום שבו הכריז נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, על הכרת ארצו בירושלים כבירת ישראל, ועל כוונתו להעביר אליה את השגרירות האמריקנית, נערכה במלון הוולדורף אסטוריה בבירה, ועידת הדיפלומטים השישית של הג'רוזלם פוסט. כ- 500 נציגים מכ- 200 מדינות, הגיעו לקחת חלק בוועידה שעסקה השנה בנושא ההתמודדות עם הטרור הבינלאומי ומצאו עצמם מנתחים את ההשלכות של הכרזת הנשיא האמריקני.

רונית חסין-הוכמן, מנכ"ל קבוצת הג'רוזלם פוסט קיבלה בברכה את ראשי המדינה שבאו להרצות בפני הדיפלומטים ואת המשתתפים הרבים. נשאו דברים: נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו שהודיע על השתתפותו בכנס ברגע האחרון, שר הביטחון אביגדור ליברמן, יו"ר המחנה הציוני - אבי גבאי, שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר יש עתיד - יאיר לפיד, שר התחבורה ישראל כץ, ושרת המשפטים איילת שקד. יעקב כץ, העורך הראשי של שהג'רוזלם פוסט, הנחה את הכנס.

בנימין נתניהו (צילום: סיון פרג')
בנימין נתניהו (צילום: סיון פרג')


יאיר לפיד
יאיר לפיד

במהלך יום הוועידה העניקו כץ וחסין-הוכמן, פרס לקידום מצוינות אקדמית לעו"ד חיים אהרון, חבר וועדת פרס א.מ.ת, מיום שבו נוסדה הוועדה בשנת 2002. פרס נוסף הוענק לזיו בירון, CSO בבנק דיסקונט, אשר קיבל את פרס הבנק לצמיחה הכלכלית הגבוהה ביותר לשנת 2017 . פרופ' אלחנן בר און מהמרכז הרפואי שיבא- תל השומר, התכבד בפרס הוקרה על פתיחת מרכז חדש לסיוע הומניטרי, אשר יעסוק בתחומים של מתן מענה וטיפול רפואי לאחר אסונות טבע, אסונות מעשי אדם, אירועים רבי נפגעים ופעילות הומניטרית בארצות מתפתחות.

מלבד העניינים המדיניים הבוערים זכו הדיפלומטים מוזמני הוועידה לשמוע הרצאות וסקירות במספר תחומים. ביני זומר, סגן נשיא לעניינים אזורים בחברת האנרגיה נובל אנרג'י, עדכן לגבי התקדמות פיתוח שדה הגז לויתן, והדגיש את ההשלכותהחיוביות – בתחום הסביבה והבריאות – שיהיו להחלפת הפחם בגז טבעי; כריס מיטשל - ראש הדסק בישראל של רשת התקשורת הנוצרית CBN - הציג במהלך הכנס את הסרט החדש של הרשת "To Life" - המספר את סיפורם של ארגוני הסיוע הישראליים ותרומתם ברחבי העולם; יקי ינאי -מנכ"ל ונשיא חברת פלוריסטם - הציג את הפתרון הרפואי שמפתחת החברה לפגיעות קרינה - בשיתוף עם ממשלת ארה"ב; דני עטר, יו"ר הקרן הקיימת לישראל, שלח סרטון מצולם שבו ציין מלאת 116 שנים מאז היווסדה של קק"ל, ואת תרומתה של הקרן לפיתוחה החברתי והכלכלי של מדינת ישראל;דוד רובין, מייסד קרו שילה לילדי ישראל, אשר תומכת בנערים ונערות שעברו טרואמה מטרור, דיבר על ההתמודדות היום יומית של נפגעי הטרור עם הטראומה שעברו. עוד נפגשו בבירה: שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מילדנוב, שגריר ספרד בישראל, מנואל גומז, שגרירת צרפת בישראל, הלן לה-גאל, ראש המשלחת האירופאית בישראל, עמנואל גיופרט ורבים רבים נוספים.

יקי ינאי
יקי ינאי

ביני זומר
ביני זומר

זיו בירון יעקב כץ
זיו בירון יעקב כץ

איילת שקד ונפתלי בנט
איילת שקד ונפתלי בנט

מנואל גומז, הלן לה גאל, עמנואל גיופארט
מנואל גומז, הלן לה גאל, עמנואל גיופארט

ישראל כץ
ישראל כץ

 אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן

אבי גבאי
אבי גבאי

דני עטר
דני עטר

פרופ׳ אלחנן בר און
פרופ׳ אלחנן בר און

חיים אהרון
חיים אהרון

דוד רובין
דוד רובין

כריס מיטשל
כריס מיטשל