רגע לפני תחילת הצילומים לעונה השנייה של ״המרדף״ (שעשועון הידע הפופולארי של תאגיד השידור הציבורי), התפנה הצ׳ייסר - איתי הרמן, להשיק עם שותפו עודד מנסטר, את ״מדנס קומפני״ – 'חדר בריחה' נייד שמגיע לכל מקום בארץ. החדר הושק במגרש הביתי של הרמן – מתחם חברת ״ענני תקשורת״ – שאיתה הוא עובד למעלה מ-20 שנים, וזכה לתגובות נלהבות. הרמן סיפר כי קהל היעד הוא בעיקר מקומות עבודה שרוצים להשקיע בעובדים ולהעניק להם חווייה שונה ומגבשת.


עשור לאור

חברי עמותת 'אור למשפחות' העוסקת בטיפול ובשיקום של משפחות חללי צה"ל וכוחות הביטחון, בראשותה של סא"ל (מיל') עירית אורן-גונדרס, מציינים השנה עשור לפועלה. בערב נר שישי של חנוכה, קיימה העמותה, מפגש ייחודי ועוצמתי במלון קרלטון בתל אביב. אל המפגש הוזמנו הורים לחללי צה"ל שנכנסו בשנים האחרונות למעגל השכול, שם זכו להיפגש ולקבל מילות חיזוק ועידוד, מבני משפחות שמתמודדים עם השכול שנים ארוכות. באמנותי: קובי אושרת ולהקת חלב ודבש ששרו גם שירי חנוכה. בין תומכי העמותה שהתייצבו: יו"ר אגודת הידידים של העמותה - מנכ"ל סרטי 'יונייטד קינג' - משה אדרי, מנכ"לית חברת 'לילית קוסמטיקה' - ניצה בילט ובעלה ראובן, הדסה פתאל, יואב איגרא, ועדה אשרת. הודיע ברגע האחרון על היעדרות בשל מחלה - אהוד ברק.


משה אדרי ועירית אורן-גונדרס (צילום: אביב חופי)
משה אדרי ועירית אורן-גונדרס (צילום: אביב חופי)

יואב איגרא והדסה פתאל
יואב איגרא והדסה פתאל

עדה וקובי אשרת
עדה וקובי אשרת

ניצה בילט
ניצה בילט


דו קיום בצלחת

עשרות אלפי אנשים ניצלו את ימי החג לביקור בעיר חיפה, שם נערך זו השנה השלישית פסטיבל האוכל הערבי "א-שאם". הפסטיבל, ביוזמת מנהלת העיר התחתית, נערך בסימן דו קיום, בניצוחה של זוכת 'מאסטר שף' בעבר -ד"ר נוף עתאמנה איסמעיל. למעלה מ-70 שפים מובילים, יהודים וערבים, בישלו מגוון מנות מקוריות מהמטבח ההשאמי בעשרות מסעדות וברים במתחם העיר התחתית. בין המשתתפים: שף מסעדת מגדלנה זוזו חנא, ושף מסעדת רולא מועין חלבי, שהצטלמו עם מבקר נלהב במיוחד - ראש העיר חיפה יונה יהב.

זוזו חנא, יונה יהב ומועין חלבי (צילום: כתום צלמים(
זוזו חנא, יונה יהב ומועין חלבי (צילום: כתום צלמים(

שלט מודעות
בשישי האחרון נפגשו נועה אזולאי, בת 18.5 מירושלים, אשר מחלימה בימים אלו מסרטן העצמות, חיים ארנטל - מייסד עמותת "זכרון מנחם", ואופיר גוטמן, מנכ"ל פרוקטר & גמבל בישראל. המפגש נערך מתחת לשלט חוצות ענק שהוצב בכניסה לקניון עזריאלי בתל-אביב. בשלט מצולמת אזולאי כשהיא קרחת ותחתיו מופיע הכיתוב העוצמתי: "בלי פאה אני מרגישה כמו שלט חוצות לסרטן". השלט נתלה במסגרת קמפיין המודעות החמישי במספר שמקיימים יחד מותג טיפוח השיער PANTENE ועמותת 'זכרון מנחם', במטרה לעודד תרומות שיער עבור פאות לחולות סרטן בישראל. ימי ההתרמה הארציים יתקיימו בין ה-25 ל-27 בדצמבר ובמסגרתם למעלה מ-400 מספרות נבחרות ברחבי הארץ יתנדבו לספר בחינם כל מי שתגיע לתרום את שיערה.

חיים ארנטל ונועה אזואלי (צילום: שוקה כהן?)
חיים ארנטל ונועה אזואלי (צילום: שוקה כהן?)

גינדי במעבר

גיא, ליטל, רועי ואבי בעלי גינדי החזקות ומנכ"ל שרונה מרקט, ליאור אשכנזי, השיקו השבוע את המעבר המקורה המחבר בין רחוב הארבעה בתל-אביב לשרונה מרקט, פארק שרונה ומגדלי המגורים. המעבר המקורה שאורכו מטרים 104 ועלות בנייתו מוערכת בהשקעה של כ-2.5 מיליון ₪ מתהדר בקירות גרפיטי צבעוניים.

גיא, ליטל רועי ואבי גינדי (צילום: שי אשכנזי)
גיא, ליטל רועי ואבי גינדי (צילום: שי אשכנזי)


יודילביץ חוגג 40

בסוף השבוע נערך ערב הוקרה לציון 40 שנה לקרן בירד, הקרן הדו-לאומית למחקר ולפיתוח תעשייתיים ישראל-ארה"ב, בביתו של שגריר ארה"ב, דוד פרידמן בהרצליה פיתוח. באירוע נכחו כ- 200 אורחים, ביניהם בכירים בממשל ובתעשייה הישראלית והאמריקאית. פרידמן עצמו לא נכח באירוע אבל בין באי הבית נצפו: אריה לייטסטון יועץ בכיר של שגריר ארה"ב, ד"ר איתן יודילביץ מנכ"ל קרן בירד, ד"ר עמי אפלבאום המדען הראשי ויו"ר רשות החדשנות, מרטין גרסטל יו"ר קומפיוג'ן ואבוג'ן, עודד מירב מנהל מרכז טכנולוגי GE Israel, נתן ברק מנכ"ל mprest, ודורון לביא מנכ"ל קבוצת נורטק.

איתן יודילביץ, אריה לייטסטון ועמי אפלבאום (צילום: דוד אזגורי, שגרירות ארה"ב ת"א)
איתן יודילביץ, אריה לייטסטון ועמי אפלבאום (צילום: דוד אזגורי, שגרירות ארה"ב ת"א)

מאמצים בחום

במחנה צה"ל אליקים שבצפון הארץ, נערך לאחרונה טקס לציון אימוץ גדוד פתן (גדוד 101 של הצנחנים) בידי קרן 'טרגט גלובל', וזאת במסגרת פרויקט "אמץ לוחם" של קרן לב"י והאגודה למען החייל. יושבי ראש הקרן, המנהלת 300 מיליון דולר ומשקיעה בחברות גדולות, שמואל חפץ וירון ולר, הגיעו לאירוע יחד עם הוריהם, ופגשו את סא"ל אלעד שושן, מפקד הגדוד ולוחמיו, ואת יו"ר קרן לב"י והאגודה למען החייל, אלוף (מיל') יורם יאיר- ייה, ששימש כמפקד הגדוד במלחמת יום כיפור ובהמשך כמפקד חטיבת הצנחנים. כמו כן הצטרפה לאירוע מנהלת פרויקט "אמץ לוחם" ורדה דרוקר. לאחר הטקס יצאו הנוכחים לצפות בתרגיל של צוות מהגדוד, שהתאמן באזור המדמה את פני השטח בגזרת לבנון, וסיימו את היום בארוחת ערב משותפת עם לוחמי הגדוד.

אלעד שושן, יורם יאיר-ייה, ורדה דרוקר, ירון ולר ושמואל חפץ (יח"צ קרן לב"י האגודה למען החייל)
אלעד שושן, יורם יאיר-ייה, ורדה דרוקר, ירון ולר ושמואל חפץ (יח"צ קרן לב"י האגודה למען החייל)

וגנר ואלדן בדרכים

אסתר אלדן, מנכ"לית דלק ישראל, נרתמה לקמפיין: People. Not Symbols. במסגרת הקמפיין, הציבה חברת דלק על גבי אלפי תמרורים של חניית נכים, בעשרות רבות של חניונים ומרכזי קניות, ב-15 ערים שונות בארץ, תמונות של אנשים שונים עם מוגבלות, במטרה להפוך את סיפורם לאישי. הקמפיין מבקש להציג את האנשים שמאחורי סמל הנכה שעל התמרור – שהם הנפגעים הישירים מחנייה פסולה בחנייה המיועדת לנכים. יובל וגנר מייסד עמותת "נגישות ישראל", שיזמה את הקמפיין למיגור תופעת עברייני חניות הנכים והעלאת המודעות לנושא, הביע את סיפוקו מצעד נוסף של חברת דלק שהעמידה תמרורי חניות המיועדות לנכים בכ-30 תחנות דלק ברחבי ארץ.

יובל וגנר ואסתר אלדן (צילום: סיון פרג')
יובל וגנר ואסתר אלדן (צילום: סיון פרג')

היפנים רוצים עיר חכמה

אילן גרינבויום, נשיא חברת Isralink, נציגתCIVIQ האמריקאית בישראל, אירח משלחת בכירים מקונצרן diwa היפני - אחת מקבוצות התשתית והבנייה הגדולות ביפן. המשלחת כללה את נשיא החברה היפנית - מר קנקו ומנכ"ל החברה - מר שימיוקי, ובמהלך הביקור נערכה בפניהם הדגמה של היכולות המתקדמות של פרויקט העיר החכמה אותו מקדמת ומייצגת Isralink. האורחים שהגיעו ללמוד את נושא העיר החכמה סיירו גם עם ראש עיריית תל אביב לשעבר רוני מילוא.

זבה ביום הספנות

באולמי ימה בחיפה נערך בשבוע שעבר "יום הספנות" - האירוע השנתי המשמעותי של קהילת הספנות בארץ, שאותו מקיימת מדי שנה לשכת הספנות הישראלית. באירוע השתתפו ראשי ענף הספנות ומקבלי ההחלטות בארץ. בין הנוכחים היו: מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד; אורנה הוזמן-בכור - יושבת ראש נמל אשדוד; נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה, ראש רשות הספנות והנמלים רב חובל יגאל מאור, ומנכ"ל נמל חיפה מנדי זלצמן.

יגאל מאור, אורנה הוזמן-בכור, יורם זבה ומנדי זלצמן (צילום: דורון גולן)
יגאל מאור, אורנה הוזמן-בכור, יורם זבה ומנדי זלצמן (צילום: דורון גולן)

רדומסקי משקשק

עוז רדומסקי, מנכ"ל ISS שירותי הסעדה הקבוצה הגדולה בארץ לאספקת מכלול שירותים לארגונים, מוסדות ועסקים ניצח על פרויקט לא שגרתי. שפים של החברה בראשות המנהל הקולינארי - השף צ'רלי פדידה, עמלו על הכנת השקשוקה הטבעונית הגדולה בעולם שבושלה במחבת שאורכה 5 מטרים, רוחבה מטר, ומשקלה כ- 170 קילוגרמים.

עוז רדומסקי והשפים (צילום: אייל פרידמן)
עוז רדומסקי והשפים (צילום: אייל פרידמן)