האירוע השנתי של המרכז על שם משה דוד גאון באוניברסיטת בן גוריון, נערך השבוע. המרכז הוקם ביוזמת איש העסקים בני גאון ז"ל, שהיה גם יו"ר המרכז עד לפטירתו, במטרה לשמר את זכרו ומורשתו של אביו - משה דוד גאון שהיה מורה, סופר וחוקר יהדות ספרד אשר זכה להוקרה רק שנים לאחר מותו. המרכז הוא מהמובילים בעולם ללימודי שפת הלאדינו. אלמנתו של בני גאון, רחל, מעניקה מדי שנה מלגה לדוקטורנטית מצטיינת, שנבחרת על ידי ועדת קבלה של המרכז, וזאת במטרה לעודד נשים ללמוד ולהתקדם בתחום מדעי הרוח. 

מידי שנה המרכז בוחר גם ״אביר לאדינו״ ומעניק לו את האות על תרומתו הרבה לשימור השפה העתיקה. השנה נבחרה לאבירה רחל גאון בעצמה, ועל-פי הנוהג לשם קבלת התואר, לבשה בגדים בסגנון האבירים של ספרד בימי הביניים ונשאה עמה חרב. ילדיה, מיכל אביחי, משה יואב ובועז גאון נכחו בטקס והתרגשו מהמעמד.


דיין מעניק בשם לנדאו


במרכז "נא לגעת" ביפו, נערך בשני טקס פרסי מפעל הפיס לאמנויות ולמדעים על שם לנדאו לשנת 2017. אל הטקס הגיעו יו"ר מפעל פיס עוזי דיין, מנכ"ל מפעל הפיס עמרי לוטן, מנהלת אגף התרבות והאמנות של מפעל הפיס דולין מלניק, מנהלי אוניברסיטאות ובכירים נוספים .השנה נבחרו 8 זוכים: ארבעה מתחום האמנויות וארבעה מתחום המדעים והמחקר. כל אחד מהזוכים קיבל ממפעל הפיס פרס בסך 150 אלף שקלים. התכבדו בפרס: שלומי אלקבץ, קבוצת התיאטרון רות קנר, משה זורמן, מאיה ז"ק, פרופ' מנחם מאוטנר, פרופ' מרטין קופייק, פרופ' ונדי סנדלר, ופרופ' אירית שגיא.

שלומי אלקבץ ועוזי דיין (צילום: שוקה כהן)
שלומי אלקבץ ועוזי דיין (צילום: שוקה כהן)

עמרי לוטן ודולין מלניק
עמרי לוטן ודולין מלניק


קונו מצייץ מהאוניברסיטה

שר החוץ היפני, טרו קונו, נפגש בשני עם נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' אשר כהן, בטקס מיוחד שהתקיים בקמפוס אדמונד י' ספרא. קונו ביקר באוניברסיטה כחלק מהעמקת שיתוף הפעולה האקדמי, המחקרי והטכנולוגי בין האוניברסיטה העברית לגורמים אקדמיים ומחקריים ביפן, ונחשף לראשונה לטכנולוגיה החדשנית של קסדת ה-InnerEye, שפותחה בשיתוף חברת 'יישום' כמערכת לזיהוי מטרות ויזואליות באמצעות מדידת גלי מוח. שר החוץ היפני כה התרשם מהטכנולוגיה הישראלית החדישה, עד שבחר לצייץ את תיעוד הניסוי בחשבון הטוויטר האישי שלו.

טורו קונו ואשר כהן (צילום: ברונו שרביט, האוניברסיטה העברית)
טורו קונו ואשר כהן (צילום: ברונו שרביט, האוניברסיטה העברית)

בידרמן מנגיש

באקדמית תל אביב-יפו הונחה אתמול (שלישי) אבן הפינה להקמת מעונות סטודנטים חדשים. המעונות החדשים יכללו 400 יחידות דיור, שבהן 439 מיטות, וייתנו פתרון דיור נגיש וזול לסטודנטים של המכללה. הפרויקט, שעלותו נאמדת בכ-180 מיליון שקלים, הוא חלק מיישום דו"ח טרכטנברג שנכתב בעקבות המחאה החברתית ב-2011. הטקס נערך בהשתתפות נשיא המכללה פרופ' שלמה בידרמן, מנכ"ל המכללה - בני אלון, מנכ"ל שיכון ובינוי סולל בונה - אהוד דנוך, ח"כ מירב בן ארי, יו"ר חבר הנאמנים - אריק שטיינברג, ואשת העסקים, איריס שטרק.

אריק שטיינברג, שלמה בידרמן, אהוד דנוך (צילום: כפיר סיון)
אריק שטיינברג, שלמה בידרמן, אהוד דנוך (צילום: כפיר סיון)

ויסמן סוגר שנה ופותח תחנה

ראשי חברת 'סונול' ציינו סוף של שנה שבמהלכה פתחה החברה 12 מתחמים חדשים של תחנות דלק לצד חנויות נוחות, והציגו את תכניותיהם לפתוח ששה מתחמים נוספים במהלך שנת 2018. היקף ההשקעה הכולל בפתיחת המתחמים החדשים עומד על 70 מיליון שקל, ועד סוף השנה הבאה תכלול הרשת 240 מתחמים בפריסה ארצית.

דודי ויסמן, בעלי החברה, וניר גלילי - המנכ"ל, התייצבו לפתיחת המתחם החדש במזרח נתניה, יחד עם אסי ישראלוף - פרזנטור החברה. ישראלוף, המוכר יותר לציבור כ'ג'ימי טורס - מדריך הטיולים הטוטאלי', נכנס במהירות לדמות אותה הוא מגלם בפרסומי החברה, ושיתף את מבקרי המתחם המופתעים בטיפים הומוריסטיים, לרכישת ציוד קמפינג ונשנושים לדרך.

דודי ויסמן, ניר גלילי ואסי ישאלוף (צילום: אבישי פינקלשטיין)
דודי ויסמן, ניר גלילי ואסי ישאלוף (צילום: אבישי פינקלשטיין)

שמש על הכביש המהיר

שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס, השיק השבוע את מתחם אולמות התצוגה החדש של החברה בצומת לה גרדיה, בתל אביב. שטחו הכולל של המתחם שעוצב ע"י משרד "ישר אדריכלים", הינו 5 דונמים, ועליו נבנו אולמות תצוגה בשטח כולל של כ-8,000 מ"ר, המשקיפים על הכביש המהיר. ברק כהן - מנהל מותגי הרכב ב.מ.וו ו'מיני' בישראל, והמשנה למנכ"ל דלק מוטורס - יורם מזרחי , נכחו גם הם בהשקה.

יורם מזרחי ושחר שמש  (צילום: יוסי אלוני)
יורם מזרחי ושחר שמש (צילום: יוסי אלוני)