המבנה הקבוע של 'בית השנטי', העמותה המעניקה קורת גג לבני נוער בסיכון, נחנך בחמישי האחרון סמוך לחוף הים בתל אביב. אל הטקס המרגש שנערך במקום הגיעו נשיא במדינה ראובן (רובי) ריבלין שקבע את המזוזה במבנה, שר הרווחה חיים כץ, ראש האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג, ראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי, דורון ומריאן לבנת שתרמו לבניית הבית שנבנה לזכרו של יצחק לבנת, מיכל נגרין ובתה יסמין, וקהל רב. מריומה ומיכאל בן יוסף, מייסדי העמותה, התרגשו מהמעמד והודו לכל אלו שנרתמו למען בני הנוער ולבניית המשכן החדש.

מריומה בן יוסף, חיים כץ, ראובן ריבלין, דורון ומריאן לבנת

צילום אבשלום שושני



הצבע הטרי של דנמרק

מהדורת העשור של יריד 'צבע טרי' - היריד לאמנות עכשווית של תל אביב - הושקה ביום חמישי בבית שגרירת דנמרק בישראל, שרלוטה סלנטה. הסיבה לאירוח הדיפלומטי: ביריד השנה יוצג פרויקט מיוחד של עיצוב דני תחת הכותרת Food & Play #2.

'צבע טרי 10' ייפתח בסוף חודש אפריל וייערך במרכז הירידים. במהלך אירוע ההשקה הפתיעה השגרירה הדנית את יפעת גוריון, מייסדת ואוצרת צבע טרי, ואת אנשיה, בעוגת יומולדת דנית מסורתית לכבוד יומולדת עשר ליריד הייחודי. באירוע השתתפו: ד"ר אודי דהן - מנכ"ל פעילות Wealth Management של UBS ישראל, נותנת החסות הראשית של 'צבע טרי' זו השנה השישית; מהרטה ברוך-רון - סגנית ראש עיריית תל אביב יפו; איריס מזאל - סמנכ"לית שיווק מרכז הירידים, דליה נאור-מרוז - סמנכ"לית שיווק UBS; פז גלינסקי - מייסדת חברת התוכן וההפקה 'פאזה' השותפה ב'צבע טרי'.

יפעת גוריון, מהרטה ברוך-רון, דליה נאור, שרלוטה סלנטה, איריס מזאל, פז גלינסקי ואודי דהן
יפעת גוריון, מהרטה ברוך-רון, דליה נאור, שרלוטה סלנטה, איריס מזאל, פז גלינסקי ואודי דהן

הים הכחול העמוק בבית ליסין

חברי חוג ידידי תיאטרון 'בית ליסין' הגיעו ברביעי, לצפות בהצגה החדשה ״הים הכחול העמוק״. ההצגה החדשה היא עיבוד לקלאסיקה בריטית שכתב טרנס ראטיגן בשנת 1952, שהפך אותה לטרגדיה מודרנית אולטימטיבית אודות אהבה נואשת. צפו: יו"ר אגודת הידידים ג'ני ברנדס, ורדה ובעז דותן, סוניה וצביקה לבנת, סוזי ודן פרופר, מיכל ומיכאל צלרמאיר, מיכל ויובל רכבי, ליזיקה ועמי שגיא, רונית וראובן אדלר, יעל וגיא גמזו, צביה ויוסי גרוס, ורד ואילן גרינבוים, רזיאלה גרשון, אורלי דנקנר ששוחחה עם ליאורה עופר וטלי יעקובי, נילי ואלי זהר, ברוריה לקנר, טובה וסמי סגול, עדיה ויצחק סוארי, ענת ובני פדני, דפנה וגדעון פישר, נלי ויאיר רוטלוי, ישראלה שטיר, דניאלה ודן שיינמן, עירית ומושיק תאומים, אלה שמר, ורדה ויוסי אלשייך ונוספים.

סמי סגול ומושיק תאומים  (צילום: אביב חופי)
סמי סגול ומושיק תאומים (צילום: אביב חופי)

סוזי ודן פרופר (צילום: אביב חופי)
סוזי ודן פרופר (צילום: אביב חופי)

איש חסיד היה ביידישפיל

ברביעי האחרון נערכה בתיאטרון ה"יידישפיל", גאלה להצגה "איש חסיד היה", הקלאסיקה היהודית מאת דן אלמגור, בכיכובה של ענת עצמון. ההצגה מביאה את סיפורם של האנשים שהאמינו בחשיבות השמחה שבלב ואהבת האדם. לקראת העלאתה המחודשת היא חוזקה בשפה תיאטרלית קצבית, צבעונית, עשירה בתנועה ושזורה בהומור ובקטעים מרגשים, שנועדו להפגיש את הקהל עם העולם החסידי של פעם, תוך קריצה למדינת ישראל של ימינו.

נפגשו: מנכ"ל יידישפיל והמנהל האמנותי - זליג רבינוביץ', יו"ר הוועד המנהל ויו"ר דלק - גבי לסט; יפה ויגודסקי - יו"ר אגודת הידידים; אליעזר ואסתי אלקון, ישראל ונילי קז, עו"ד יורם שפטל, בן זוגה של עצמון - דני סנדרסון ובתו דינה, דן אלמגור, במאי ההצגה שוקי וגנר, יעקב בודו ועוד.

ישראל ונילי קז (צילום: יוסי גמזו לטובה)
ישראל ונילי קז (צילום: יוסי גמזו לטובה)

רבינוביץ וויגודסקי
רבינוביץ וויגודסקי

מוטלים בספק בדרכים

ב"סינמה סיטי" בגלילות, נערכה בשבוע שעבר הפרמיירה של "מוטלים בספק", סרטו המדובר של אלירן אליה, בכיכובם של רן דנקר ואדר חזאזי-גרש, שהופק על ידי ״האחים רוגובין״. זהו סרטו הראשון של אלירן אליה, מורה לקולנוע מאור יהודה, שכתב את התסריט בהשראת אירועים אמיתיים. אליה בחר ללהק לסרט 11 נערים ונערות שאינם שחקנים מוכרים. שבעה מהם, הם תלמידים שלו בעבר ובהווה. בחמישי האחרון נערכה פרמיירה נוספת לסרט בעיר באר שבע בנוכחות: ראש העיר רוביק דנילוביץ' ומשה אדרי.

אלירן אליה (צילום: רפי דלויה)
אלירן אליה (צילום: רפי דלויה)

נפלאות סופהשבוע

>יעקב לוקסנבורג היו"ר והבעלים של חברת 'סאני תקשורת' - בעלת רשת חנויות סמסונג סלולר בישראל, ומשה פרי מנכ"ל סאני תקשורת, ארחו לרגל פתיחת מרכז המכירות החדש בקניון שבעת הכוכבים את קריין קו – מנכ"ל סמסונג בישראל, ואת דניאל ריי - מנהל פעילות המובייל של סמסונג בישראל. איתי קפלן מנכ"ל קניון שבעת הכוכבים הגיע גם הוא לברך.

דניאל ריי, קריין קו, יעקב לוקסנבורג ומשה פרי ( צילום: JOSEF)
דניאל ריי, קריין קו, יעקב לוקסנבורג ומשה פרי ( צילום: JOSEF)

>רונן נמני הבעלים של קבוצת "קפה קפה" ואלי כהן מנכ"ל ארגון "פתחון-לב", נפגשו במהלך סוף השבוע לרגל צילומי קמפיין הקינוח החדש "לב של שוקולד" של "קפה קפה", שחלק מהכנסותיו יועברו לארגון "פתחון לב" לטובת רכישת סלי מזון למשפחות נזקקות.

רונן נמני ואלי כהן (צילום: לילי חכמון)
רונן נמני ואלי כהן (צילום: לילי חכמון)

>יונה ברטל הזמינה את שחקן הכדורסל אמרה סטודמאייר, שחקנה של הפועל ירושלים בעונה שעברה, להגיע ממקום מושבו במיאמי על מנת לשחק במסגרת משחקי דו קיום עם קבוצת הילדים והנוער של מרכז פרס לשלום.