שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים

"הכוח הגדול ביותר של מדינת ישראל, הוא המוח היהודי. יש לנו היכולת, כעם, לאתר בעיה, לראות בה הזדמנות ולייצר מהר, פתרון מחוץ לקופסה. במקום שאחרים מגיעים ל- 'אין כניסה' ולבעיה בלתי פתורה, אנחנו רואים אתגר שעמו אנו מתמודדים בהצלחה. היכולת הזו הביאה לתוצאות ובאה לידי ביטוי גם בחדשנות פורצת הדרך של התעשייה הישראלית, שהפכה למודל לחיקוי בכל העולם, כמו גם בסקטורים יצרניים אחרים כמו החקלאות הישראלית. לכן על אף שמדינת ישראל קטנה ויש בה מספר מועט יחסית של תושבים, היא נחשבת למעצמת ידע וחדשנות הראויה להערצה".



נתן אלאלוף, נשיא קבוצת אלאלוף

(צילום: קבוצת אלאלוף)
(צילום: קבוצת אלאלוף)

"ישראל בשנתה ה-70 יכולה להתגאות בחוסן כלכלי, במידה רבה אודות לקשרים הגלובליים שלנו בעולם. ממדינה מבודדת מוקפת אויבים, הפכנו למדינה הנמצאת בקשרי מסחר וקשרים דיפלומטיים חובקי עולם, מדינה שמדינות רבות רואות בה מופת ודוגמא, ומעוניינות בקשרים כלכליים איתה. שמה של הסטארט-אפ ניישן הולך לפניה. הפיתוחים היצירתיים של המוח הישראלי הפכו אותנו למעצמה של ידע, וסמל לטכנולוגיה מתקדמת. יחד עם כל אלה, התפתחות תחומי ההובלה והלוגיסטיקה הימית חיזקו וביססו את השער הכלכלי של ישראל. מינוף ההון האנושי וטיפוח למצוינות מגיל צעיר, הם חוזקה מרכזית של המדינה, ולקראת שבעים השנים הבאות עלינו להמשיך ולפתח אותם, כי אין לנו מדינה אחרת"

אלן הרשקין, נשיאת ארגון נשות הדסה

(צילום: נשות הדסה)
(צילום: נשות הדסה)

"מערכות החינוך, הבריאות והרווחה של מדינת ישראל, הן הבסיס לחוסן החברתי שלנו היום, שהוא החוזקה העיקרית של מדינת ישראל בשנתה ה-70. יסודות המערכות האלה הונחו עוד טרם הולדת המדינה בזכות פועלן של נשות הדסה, ועם הקמת המדינה כבר הייתה לה תשתית של מערכות בריאות וחינוך - מצב שאין לו אח ורע בעולם. הדבר נעשה בשיתוף יהדות התפוצות, ואני גאה בחלק המשמעותי של ארגון נשות הדסה במפעל זה. על בסיס יסודות אלה, בנינו מדינה המספקת שירותי רווחה שוויוניים ללא הבדלי דת, גזע ומין, שהמערכת הרפואית בה היא מודל לחיקוי, ועם הישגים חינוכיים חסרי תקדים".

רוב לוקאסיו, נשיא, מנכ"ל ומייסד לייבפרסון

(צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)

"מאז שנת 2000 אנחנו מחזיקים בישראל את מרכז הפיתוח הגדול ביותר שלנו. בביקורים שלי בישראל למדתי כמה המקום הזה מיוחד, לא רק בגלל הכישורים הגבוהים של המהנדסים, אלא גם בגלל החמימות של האנשים. לכל הקולגות והחברים שלי בישראל חג שמח".

פרופ' שוש ארד, נשיאת המכללה האקדמית אחוה

(צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)

"הקשר לאדמה היה אחד הערכים של מדינת ישראל מאז הקמתה. לכן החקלאות הייתה לא רק בעלת חשיבות כלכלית, אלא בעלת ערך בטחוני ותעסוקתי.

כל הנוסע דרך כביש הערבה לא יכול אלא להתפעל מהחקלאות שהתפתחה שם. החקלאות המתוחכמת שהתפתחה היא פרי מחקר ופיתוח של המוסדות האקדמיים, מכוני המחקר והמערכת החקלאית הפרושה מצפון לדרום ומשתתפים בה מדענים, חוקרים, מדריכי שדה וחקלאים. אם נחבר לזה את מדינת ההייטק שפרצה כאן, המהווה גאווה עסקית גדולה כשלעצמה, נקבל אגרוטק – ההייטק של החקלאות הישראלית. זה כמעט כמו מדע בדיוני. פנינו כיום לכיוון חקלאות מדייקת, שניצניה כבר מצויים ברמה העסקית. כך למשל, הרועה העתידי יהיה אחד שיחזיק סמארטפון וינהיג עדר גדול-מימדים. המידע יגיע אלינו מהרחפנים שידווחו על המצב בשדות, האוכל יגיע בעיקר מן הים, ובנוסף למגוון הדגים גם צמחי מים דוגמת אצות למיניהן, שתהיינה בסיס לפוד-טק ותשמשנה גם ברפואה ובקוסמטיקה. אלו רק מעט מהדוגמאות הנוטעות בנו את האמונה כי למרות המכות הניתכות על החקלאות, נמשיך ונהיה דוגמה לכל העולם, ואור לגויים"

עו"ד רועי כהן נשיא לשכת העצמאים והעסקים הקטנים בישראל

(צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)

"עבורי החוזקה של מדינת ישראל כמדינה צעירה בת 70 שנה בלבד היא תעשיות הידע והיזמות העסקית גם בקרב עסקים קטנים וזעירים שתמיד יודעים להמציא את עצמם מחדש. צריך תמיד לזכור שכל עסק גדול התחיל פעם מעסק קטן והידע, היזמות והחתירה לחדשנות היא זאת שמניעה את הכלכלה הישראלית ומהווה את חוסנה וחוזקה אל מול מעצמות גדולות בעולם גם כאלו הגדולות הרבה יותר ממדינת ישראל"

רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ

(צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)

"החוזקה העיקרית של מדינת ישראל היא בהון האנושי שלה. יש בישראלים שילוב של יוזמה, חדשנות, יכולת המצאה והסתגלות מהירה לשינויים. הישראלים הם גם אמיצים, לא חוששים לקחת סיכונים, וזה המתכון לדעתי שמאפשר פריצות דרך בכל תחום. לדוגמא, בענף הנדל"ן אותו אני מייצג, ישנם פורצי דרך בארץ ובעולם בכל הקשור לייזום, תכנון ובנייה. יש לנו מהנדסים ויזמים ישראלים שנחשבים למובילים בתחומם ומעורבים בפרויקטים הגדולים בעולם. מדינת ישראל קיימת 70 שנה בלבד אבל כאשר בוחנים את העשייה והפיתוח בתחום התשתיות, בנייני המשרדים, בנייני הציבור ומבני המגורים, בוני הארץ בהחלט יכולים להיות גאים בעשייה. כאשר צופים בקו הרקיע של תל אביב בקלות ניתן להשוות אותו לקווי הרקיע של מנהטן ולונדון שקיימות כבר מאות שנים".