1. במלון הילטון בתל אביב נערך בשלישי אירוע של המועדון המדעי של מכון ויצמן. את האירוע אירחו יו״ר המועדון שמשון הראל, מבעלי 'אמריקה ישראל', ומנכ"לית המועדון יעל גורן-וגמן, והוא נערך בחסות 'קרדיט סוויס'. במהלך הערב הירצו בפני הבאים ד"ר גיא רוטבלום, מן המחלקה למדעי המחשב ומתמטיקה שימושית במכון ויצמן, אשר דיבר על "פרטיות בעידן המידע", שאול לוטן, מנכ"ל ובעלי קבוצת לוינשטיין, אשר סיפר על פעילות החברה, ואהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, אשר סקר את פעילות הרשות ושיתף את הנוכחים בין היתר בחשיבותו של צה"ל כגורם מחולל חדשנות. הגיעו והאזינו: פרופ' דניאל זייפמן, יעקב בן אדיבה - מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל, פרופ' רות ארנון ובעלה אוריאל ארנון, פרופ' גבי ברבש, רוני וגדעון רוס, עמיר שאלתיאל, שאול לוטן, גד זאבי, שי טייטלבוים, פרופ' מיכאל סלע ורעייתו שרה, עמית בן סירא - בכיר ב'קרדיט סוויס', שייקה לנדאו, דיוויד אסיא ואשתו עו"ד נעמי אסיא, גיא מגן, שמואל פרנקל ועוד.

 דיוויד אסיא ואהרון אהרון (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון מכון ויצמן )
דיוויד אסיא ואהרון אהרון (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון מכון ויצמן )

גד זאבי
גד זאבי


רות ארנון וגבי ברבש
רות ארנון וגבי ברבש

גדעון ורוני רוס
גדעון ורוני רוס

שאול לוטן ויעל גורן-וגמן
שאול לוטן ויעל גורן-וגמן

2. במשרד החוץ בירושלים נערך ברביעי סמינר לזכרו של עו"ד גד נשיץ ז"ל, לשעבר דיקאן הסגל הקונסולרי בישראל, וקונסול הכבוד של איסלנד, בהשתתפותם של חברי הסגל הקונסולרי בישראל הכולל כ- 170 קונסולים של כבוד. הדיונים בכנס עסקו בשורה של נושאים מתחום הדיפלומטיה והיחסים הבינלאומיים ובכלל זה: 'ישראל בראי התקשורת', 'המצב הפוליטי בישראל ובמזרח התיכון' ו'האתגרים של ישראל בזירה המולטיליטרלית'. נשאו דברים: מזכיר הממשלה, צחי ברוורמן וגד פרופר - דיקאן הסגל הקונסולרי וקונסול הכבוד של ניו זילנד בישראל. נכחו: מירון ראובן - ראש הטקס במשרד החוץ, עו"ד עמיחי עורקבי סגן דיקאן הסגל וקונסול הכבוד של דרום קוריאה ושל מונגוליה, עו״ד אורלי נשיץ קונסולית הכבוד של איסלנד, בוריס קרסני קונסול הכבוד של סרביה, רני רהב קונסול הכבוד של איי מרשל ואחרים.

גד פרופר, צחי ברוורמן, עמיחי עורקבי ומירון ראובן  (צילום: אלרם מנדל, משרד החוץ)
גד פרופר, צחי ברוורמן, עמיחי עורקבי ומירון ראובן (צילום: אלרם מנדל, משרד החוץ)

3. עובדי חברת 'מיקרוסופט' בישראל, שעלו לטיסה שארגנה עבורם החברה לאמסטרדם, הופתעו לגלות כי הזמר עברי לידר, נבחר להנעים את זמנם במהלך הטיסה בהופעה חיה.

עברי לידר (צילום: אינסטגרם)
עברי לידר (צילום: אינסטגרם)

4. סולנג' הנדלר, דליה טופל ובני מורן מבעלי קבוצת RENBY, אירחו אירוע לרגל הגעתה ארצה של קארין פריסה, הנציגה הרשמית של מותג היוקרה HERMES. לקוחות ואדריכלים הוזמנו לחנות בכיכר המדינה בתל-אביב, להשקת קולקציית כלי השולחן וההגשה החדשה של 'הרמס', כפי שהוצגו בתערוכת ה-Maison & Objet. בין הנוכחים: מרגרט אדמאס, רוית ועופר נמרודי, רוני פורר, נוני מלכא, לני לוונגרוב ואילנה גור שבמקרה נפגשה במקום עם אחייניתה האדריכלית קארן גור, ועודד חלף.

קארין פריסה ובני מורן (צילום: ניר קידר)
קארין פריסה ובני מורן (צילום: ניר קידר)

נוני מלכא ועודד חלף
נוני מלכא ועודד חלף

אילנה גור, קארן גור ולני לוונגרוב
אילנה גור, קארן גור ולני לוונגרוב

5. קרן משפחת בלווטניק הודיעה השבוע כי תעניק לאוניברסיטת תל אביב סכום של 16 מיליון דולר לטובת 'יוזמת בלווטניק', - תכנית רב שנתית שנועדה לקדם מחקר מדעי בין-תחומי, תגליות ופיתוח. המענק הנוכחי מתווסף למענקים קודמים שהעבירה הקרן, שיחד מסתכמים בלמעלה מ-40 מיליון דולר, והוא אמור לסייע, בין היתר, בקידום ופיתוח המרכז הרב-תחומי לחקר הסייבר ומרכז בלווטניק לפיתוח תרופות. איש העסקים לן בלווטניק, מייסד ויו"ר Access Industries וראש קרן משפחת בלווטניק, אמר כי תמיכת הקרן באוניברסיטת תל אביב נועדה לסייע לקידום התגליות הבאות ולתמוך בדור העתיד של המדענים והחוקרים הישראלים.

לן בלווטניק (צילום: יח"צ)
לן בלווטניק (צילום: יח"צ)

6. מארק צוקרברג, מייסד הרשת החברתית פייסבוק, שיתף את עוקביו בספירת המלאי שלו: כלב אחד. שתי בנות. שלושה צוותים המנסים להפוך את העולם לטוב יותר. ארבע אחיינים ואחייניות. חמישה ימים ללא ילדים לחגוג. שש שנים של נישואים מאושרים.

את המשך השבוע בילה צוקרברג בהופעה מול הפרלמנט האיחוד האירופי ובפגישה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בפריז, וסיפר לעוקביו כי הוא רואה את צרפת כמרכז החדשנות באירופה.

מארק צוקרברג ועמנואל מקרון (צילום: אינסטגרם)
מארק צוקרברג ועמנואל מקרון (צילום: אינסטגרם)

7. בין הנציגים הישראלים הבולטים בפסטיבל 'קאן' היוקרתי, נצפה גיל נויהאוס, מעצב תכשיטי היוקרה הבינלאומי, אשר עצר לסלפי עם לא אחרת ממי שהייתה הגברת הראשונה של צרפת - קרלה ברוני.

)גיל נויהאוס וקרלה ברוני (צילום מתוך פייסבוק
)גיל נויהאוס וקרלה ברוני (צילום מתוך פייסבוק