1. חוג הידידים של מרכז פרס לשלום ולחדשנות, אירח בשלישי, את הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, באירוע להשקת ספרו האוטוביוגרפי של הנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל – "אין מקום לחלומות קטנים". באירוע, שנערך במלון דן בתל אביב, נכחו שלושת ילדיו של פרס – פרופ' צביה ולדן, ד"ר יוני פרס וחמי פרס. גנץ וחמי פרס התייחסו בדברים שנשאו למתיחות בדרום הארץ וביקשו לחזק את כוחות הביטחון, את הדרג המדיני ואת תושבי הדרום. מייסדת ומנהלת חוג ידידי פרס, יונה ברטל, ביקשה להודות לאישים הנמנים על חוג הידידים ולחברים שהגיעו לערב בהם: אלפרד אקירוב, מוריס קהאן, ליאורה ומיקי פדרמן, עירית ויונתן קולבר, ענת ושמואל פרנקל, תמי רוה, עדינה בר שלום, בת-שבע בובליל, צבי ימיני, דליה נאמן, אבי אנג'ל, שלום וזיוה זיידלר ונוספים.

מיקי פדרמן, יונה ברטל וליאורה פדרמן (צילום: רפי דלויה)
מיקי פדרמן, יונה ברטל וליאורה פדרמן (צילום: רפי דלויה)

עירית ויונתן קולבר
עירית ויונתן קולבר


אלפרד אקירוב
אלפרד אקירוב

מוריס קאהן
מוריס קאהן

עדינה בר שלום
עדינה בר שלום

2. פרופ' אמנון שעשוע, מייסד-שותף בחברת 'מובילאיי', ובוגר תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב, הוזמן לספר את סיפורה של 'מובילאיי' במסגרת ערב שערך ארגון הבוגרים של האוניברסיטה. בין 400 הבוגרים שבאו לשמוע וגם לשאול שאלות, היו גם הפילנתרופים בעז דותן - ממייסדי אמדוקס, ורעייתו ורדה.

אמנון שעשוע  (צילום: יעל צור)
אמנון שעשוע (צילום: יעל צור)

ורדה ובועז דותן
ורדה ובועז דותן

3. שגריר בריטניה בישראל דיוויד קוורי ובן זוגו אלדו אנריקז, יחד עם עשרות רקדנים, מככבים בקליפ הרשמי שהפיקה שגרירות בריטניה לרגל אירועי הגאווה. שגרירות בריטניה תהיה היחידה שתציב משאית מטעמה במצעד הגאווה בתל אביב. זו השנה השנייה שבה השגרירות הבריטית נוטלת חלק במצעד. המוסיקה שתושמע מן המשאית תהיה כזו שמחברת בין דורות - בהתאם לרוח המצעד, המציין 20 שנה להיווסדו. המשאית, בחסות רשת מלונות דן, תעוצב בסגנון בריטי מובהק עם בובות ענק בדמות כוכבי פופ בריטים מעשורים שונים.

)דיוויד קוורי ואלדו אנריקז  (צילום:: אילה ברגר ולואיז גרין
)דיוויד קוורי ואלדו אנריקז (צילום:: אילה ברגר ולואיז גרין

4. דורה וניל קדישה, הגיעו מארה"ב ארצה, לסדרת חגיגות לרגל נישואי בתם ליאנה, עם בחיר ליבה - שון. דורה קדישה היא בתו של של יצחק נזריאן, מעשירי יהודי איראן, ממייסדי קוואלקום, ומיזמי המרכז להעצמת האזרח בישראל, שהלך לעולמו באוגוסט בשנה שעברה. במוצאי שבת האחרונה, נערך במתחם 'חוות רונית' שבשרון, אירוע הפתיחה של חגיגות הנישואין, שכלל טקס הבדלה ומופע מרהיב שטרם נראה כמותו במחוזותינו. האורחים הוזמנו לשבת באמפי של חוות רונית ומשם צפו במופע אורקולי מרהיב, מלווה בזיקוקים. בנקודת השיא של הערב עלתה להופיע בפני המוזמנים זוכת האירוויזיון נטע ברזילי, עם הלופר המפורסם, וכמובן עם השיר Toy. בין האורחים שנצפו מתפעלים ומתכוננים להמשך החגיגות שנערכו ברחבי הארץ השבוע: השגריר לשעבר רון פרושאור, דוד ואורית אפרתי, רז׳ין גנזי, עדי קייזמן ואסתי גינזבורג ולי גרבנאו ועומר דנקנר. החגיגות נמשכו בטקס חינה מפואר ושמח שנערך בשני עד לשעות הקטנות של הלילה, במגדל דוד בירושלים וכלל הופעה של הזמר עומר אדם, ואילו החתונה עצמה נערכה ברביעי בעיר אילת.

אסתי גינזבורג (צילום: אינסטגרם)
אסתי גינזבורג (צילום: אינסטגרם)

 

עומר אדם
עומר אדם

)אורית אפרתי ( צילום: אביב חופי
)אורית אפרתי ( צילום: אביב חופי

5. השבוע הסתיים ברומא מרוץ האופניים היוקרתי 'הג'ירו דה איטליה'. הרוכב הישראלי גיא שגיב עשה היסטוריה והיה לישראלי הראשון שהשלים טור מקצועי בינלאומי, במסגרת קבוצת הרכיבה הישראלית CYCLING ACADEMY. במתחמי ה- VIP שהוקמו בסמוך לנקודת הסיום של המרוץ ניתן היה לראות את מנהלי הקבוצה הישראלית: הפילנטרופ הקנדי סילבן אדמס, רוני בר-און - המייסד והבעלים של 'סייקלינג אקדמי', את מפיק העל בעלי קבוצת 'קומטק' דניאל בן נעים, ואת יועצת האסטרטגיה והתקשורת איילת פריש. השניים האחרונים ניהלו את פרויקט אירוח הג'ירו בארץ, וכעת התפנו לפרויקט הבא - אירוח משחק הידידות בין ישראל לארגנטינה עם ליאונל מסי בהרכב הקבוצה האורחת.

סילבן אדמס, גיא שגיב ואיילת פריש
סילבן אדמס, גיא שגיב ואיילת פריש

6. לרגל חגיגות ה-70 למדינת ישראל התקיים החודש בחברת מלאנוקס, חידון לעובדי החברה בנושא ידיעת הארץ. מאות עובדים השתתפו באתגר 'החידה היומית', שאותה שיגר מדי יום, איתי הרמן, הידוע בכינויו הטלוויזיוני - ׳הצ׳ייסר׳. השבוע הגיעה הפעילות לשיאה, כאשר הצ'ייסר פסע למשרדי 'מלאנוקס' והכריז, יחד עם מנכ"ל החברה איל וולדמן, על הקבוצה המנצחת, שזכתה בארוחת צהריים באחת מהמסעדות הנחשבות ברמת החיל, בתל-אביב.

איתי הרמן ואיל וולדמן (צילום: באדיבות מלאנוקס)
איתי הרמן ואיל וולדמן (צילום: באדיבות מלאנוקס)

7. בהיכל לאמנויות הבמה בהרצלייה הועלתה השבוע, בבכורה עולמית, היצירה "אָסַיְלוּם", של רמי באר, מנהלה האמנותי של להקת המחול הקיבוצי. ההופעה נערכה במסגרת ערב הגאלה השנתי של ידידי להקת המחול הקיבוצית, בראשותה של רעיה שטראוס-בן-דרור פטרונית הלהקה. ההכנסות מערב הגאלה יוקדשו לטובת פעילות חינוכית וחברתית בכפר המחול הבינלאומי געתון שבגליל. הגיעו לצפות ולתמוך: דניאל ודניאלה שטיינמץ, אלכס ודיתי לנדסברג, מנחם עינן, פרופ' גבריאלה שלו (יו"ר הוועד המנהל של להקת המחול הקיבוצית), גיורא בר דעה, ואורלי דנקנר.

רעיה שטראוס דניאלה ודניאל שטיינמץ (צילום: אביב חופי)
רעיה שטראוס דניאלה ודניאל שטיינמץ (צילום: אביב חופי)

גיורא בר דעה
גיורא בר דעה