בשבוע שעבר התקיים בבית נשיא המדינה טקס מיוחד לרגל זכייתו של המשנה לנשיאת בית המשפט העליון לשעבר, אליקים רובינשטיין, בפרס חיים הרצוג היוקרתי. פרס חיים הרצוג מוענק בשיתוף האוניברסיטה העברית לאישיות ישראלית או זרה אשר תרמה באופן משמעותי לקידומה של מדינת ישראל בתחומים המשיקים לחייו של הנשיא השישי, חיים הרצוג, בהם ביטחון, חוק משפט ואתיקה, יחסי חוץ, אחדות העם ודו-קיום, תקשורת וקשר עם תפוצות. אל האירוע החגיגי הגיעו נציגים רבים מהאוניברסיטה העברית – ביניהם הנשיא פרופ' אשר כהן והנגיד מנחם בן ששון, רעייתו של חתן הפרס מרים רובינשטיין ובניו של הרצוג- מיכאל (מייק) הרצוג ויצחק (בוז'י) הרצוג.

פרויקט הקיץ של הלאונג' עם מנהלי חברות שמאמצות גדודים של צה"ל, במסגרת תוכנית 'אמץ לוחם' של יחד למען החייל והיום עם סטיב רודס, בן 63, יו"ר ומנכ"ל שותף בקבוצת 'טרנדליינס', מתגורר במושב שורשים במשגב.

סטיב רודס (צילום: קרן קוזאק)
סטיב רודס (צילום: קרן קוזאק)


היכן שירתת בצבא?
שירתתי כמילואימניק בפיקוד העורף בתור עולה חדש, מבוגר ונשוי.

מדוע בחרת לאמץ את היחידה? מה הייחודיות באימוץ?

אנחנו מאמצים את חטיבת השריון 188, המכונה 'עוצבת ברק'. 'טרנדליינס' מאמינה בחשיבות של מעורבות חברתית ותרומה לקהילה. החברה ממוקמת בצפון הארץ ורוב עובדיה גרים בצפון, ובשל כך אנו אסירי תודה ליחידות השומרות על גבולות המדינה. מבין ערכי החברה אנו דוגלים במנהיגות, מצוינות וכייף. חשוב לנו לחלוק את הערכים הללו עם חיילי היחידה ולהוות עבורם מקור למידה והשראה. חלק מעובדי ויזמי החברה הם בוגרי היחידה, וזו עוד סיבה שמחברת בינינו ובין היחידה ומגבירת את רצוננו לתרום

משהו שלא ידעת על היחידה קודם והפתיע אותך?

לאחר האימוץ קראתי את הספר "על בלימה" שמספר על תפקידה של חטיבה 188 במלחמת יום כיפור ותרומתה המדהימה של היחידה להכרעת המלחמה.

מה האימוץ נותן לך כמנהל?

סיפוק לעזור, מקור להשראה, גאווה ישראלית והערכה רבה לצעירים מוכשרים ביותר המתגייסים ותורמים ליחידה . 'טרנדליינס' היא מפעל ציוני שעוסק בהקמת חברות הזנק חדשות ומעצים את הפעילות העסקית בצפון, ותורם רבות לבניית אקוסיסטם יזמי, חדשני ורלוונטי בצפון. אנחנו רואים את המעורבות שלנו כחלק בלתי נפרד מהזהות שלנו והרצון שלנו לתרום.

גינזבורג והיזמים

ערב מסדרת "ניהול על הבר" שעסק בנושא "יזמות – כישרון מולד או תכונה נרכשת?", נערך בבר ה"פולי" בשדרות רוטשילד בתל אביב, בהשתתפות צעירים ויזמים בתחילת דרכם, שהגיעו לאירוע שיזמה הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב. במפגש התארחו ד"ר איריס גינזבורג ראש תכנית ה-MBA המתמחה בטכנולוגיה, יזמות וחדשנות בפקולטה, ומתן אוראל - יזם ומנכ"ל Panorays ובוגר תוכנית ה-MBA ביזמות וחדשנות בפקולטה.

Panorays מפתחת פלטפורמה לניהול אוטומטי של איומי סייבר בקרב חברות צד שלישי, והשלימה לאחרונה גיוס Seed בסך 5 מיליון דולר בהובלת קרן Aleph. החברה מעסיקה כיום 25 עובדים במשרדיה בתל אביב, ניו יורק ובפאלו אלטו. אוראל שיתף את הקהל בתובנות מדרכו כיזם סדרתי וסיפר על כך ש Panorays היא החברה הרביעית שהקים, ועל האתגרים והמסקנות שהפיק מדרכו היזמית. אוראל, ששירת ביחידת "אופק" בחיל האוויר, הקים את החברה יחד עם חבריו מתקופת השירות הצבאי מאיר ענתר ודמי בן-ארי, שהשתתף באירוע.

מתן אוראל ואיריס גינזבורג (צילום: דנה תמרי)
מתן אוראל ואיריס גינזבורג (צילום: דנה תמרי)

משוב מז'אן

Fiverr - זירת מסחר אלקטרונית מהגדולות בעולם לשירותים דיגיטליים וקריאטיביים עבור יזמים ועסקים קטנים ובינוניים - משיקה מיזם נוסף במסגרת תכנית ייחודית שהשיקה מוקדם יותר השנה. הפעם, מדובר בשיתוף פעולה עם המוסיקאי, היוצר, המפיק והפילנתרופ וייקליף ז'אן (Wyclef Jean). למשך כמספר שבועות, יוכלו מוסיקאים לשלוח את עבודותיהם לוייקליף ז'אן, כדי שיחווה את דעתו עליהן. הוא יבחר את הזוכים מבין כל מגישי המועמדות, ויספק להם משוב אישי וייעוץ מוזיקלי בנוגע ליצירתם.

וייקליף ז'אן (צילום: Fiverr(
וייקליף ז'אן (צילום: Fiverr(

מי מפחד מחנוך לוין?

בסופ"ש האחרון התקיים בצוותא, בתל-אביב, אירוע הומאז' למחזאי חנוך לוין, במלאת 19 שנים למותו, תחת הכותרת: "מי מפחד מחנוך לוין?". את האירוע הנחה העיתונאי רוני קובן . בתחילתו, הוצג המחזה 'רצח' בבימויה של אילאיל סמל ולאחריו התקיים רב שיח על יצירותיו הפוליטיות של לוין והוצגו קטעים ממחזותיו הפוליטיים השונים. השתתפו: הזמר ישראל גוריון שעלה לבמה ושר את הבלדה המצמררת 'אבי היקר, כשתעמוד על קברי' מתוך 'מלכת האמבטיה' וזכה בסיומה למחיאות כפיים סוערות מהקהל. עוד לקחו חלק באירוע: תיקי דיין, עודד קוטלר, עזרא דגן, רמי ברוך, ליליאן ברטו, נעם סמל ועוד.

ישראל גוריון, עזרא דגן, רמי ברוך, נעם סמל, תיקי דיין ורוני קובן  (צילום: קרן רומאנו)
ישראל גוריון, עזרא דגן, רמי ברוך, נעם סמל, תיקי דיין ורוני קובן (צילום: קרן רומאנו)