חגי תשרי העומדים בפני סיום, עומדים גם בסימן של ערבות הדדית. ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF) עומד בחזית הערבות ההדדית שבין היהודים באמריקה לאלו שבישראל. לקראת ערב הגאלה של הארגון, שיערך אחרי סוכות בעיר ניו יורק, שוחחנו עם חיילים – שזכו למלגות במימון הארגון, אשר סיפרו על משמעות התרומה עבורם

"אחד הדגלים המרכזיים שאותו מניף ארגון FIDF בתמיכתו בחיילי צה"ל, הוא תחום החינוך", מספר ל"מעריב" אלוף (מיל') מאיר כליפי-אמיר, מנכ"ל ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה. הארגון מממן בין היתר את תכנית המלגות IMPACT!, שמעניקה הזדמנות שווה ללוחמים ותומכי לחימה, שידם אינה משגת, לרכוש השכלה גבוהה במוסדות אקדמיים בישראל. בכך, אומר כליפי-אמיר, אנחנו מסייעים בצמצום פערים חברתיים בישראל, בהתמודדות עם מעגל העוני, ובקידום חברה ישראלית שוויונית ובריאה יותר.

"מעבר להוקרה האישית כלפי החיילים על תרומתם, מהווה תכנית המלגות IMPACT! גשר איתן בין אלפי תורמי ה- FIDF למדינת ישראל, ומאפשרת גם קשר חם וייחודי בין התורמים למקבלי המלגות. מדובר, למעשה, בתכנית היחידה שמאפשרת קשר ישיר בין התורם למלגאי, קשר של מחוייבות אישית וערבות הדדית, שבמסגרתו אחראי התורם למימון לימודי הסטודנט והסטודנט מצדו מחוייב לסיים את לימודיו בהצלחה יתרה ולתרום לחברה הישראלית באמצעות התנדבות לארגונים שונים במהלך לימודיו. לא בכדי אחוזי ההצלחה בתכנית מרשימים בכל קנה מידה אקדמי. כל אלו יוצרים תחושת סיפוק וגאווה בקרב התורמים על כך שהובילו לשינוי משמעותי בחיי המלגאים, וכפי שמרביתם נוהגים לציין, על כך שזכו בבן או בבת נוספים למשפחותיהם".



שוחחנו עם מלגאי התכנית כדי שיספרו על משמעות התרומה עבורם:

מאור כהן (בוגר משנת 2014)

(צילום: נדב כהן יהונתן)
(צילום: נדב כהן יהונתן)

שירת כלוחם בצנחנים. במילואים - לוחם ביחידת דובדבן, בוגר תואר ראשון בתקשורת, שיווק ומשפטים מהמכללה למנהל ותואר שני במשפטים ופיננסים מהמכללה למנהל. כיום בעל סטארט-אפ אפ בתחום הנדל"ן - PICKSPACE.COM .

"ראיתי כמה מלגת אימפקט ו-FIDF נתנו לי, והחלטתי שעד גיל 35, אני אתרום בעצמי מלגה מלאה. בזכות המלגה הגעתי מהנקודה הכי נמוכה עד למצוינות והישגים, ועד היום אני משתמש בהדרכות של אימפקט. אתה נותן מעצמך וגם מקבל. אימפקט בשבילי זה כמו בית. גם מחבר בין היהודים לחברה בישראל.




לירן שלאק (בוגרת משנת 2011)

(צילום פרטי)
(צילום פרטי)

בשרותה הצבאי שירתה כקצינת שלישות. בוגרת מדעי המחשב תואר ראשון מהאוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במכון ויצמן. כיום דוקטורנטית שנה שלישית, בתחום מדעי המחשב ומדעי המוח במכון וייצמן למדע ועוסקת במחקר תהליך הלמידה, תוך דגש על סוג מסוים של למידה הנקרא למידת חיזוק.

במקביל, לפני כארבע שנים, יזמה והקימה יחד עם חברות פרויקט חברתי בשם 'מהממט'(הנדסה, מדעים, מתמטיקה וטכנולוגיה), שמטרתו לקדם נשים צעירות בתחומי המדעים בכלל ובתחום מדעי המחשב, בפרט.

"אימפקט בשבילי היא פתיחת דלתות. בזכות מלגת אימפקט של FIDF הצלחתי להשלים תואר ראשון עם ליווי ותמיכה של תכנית שהיא ממש כמו משפחה. מעבר לתמיכה הכספית הנדיבה והמדהימה, בזכות מלגת אימפקט נפתחתי לעולם של תרומה לקהילה והתנדבות למען האחר, דבר שנותר חלק מהותי וחשוב עבורי עד היום. יש לי מקום חם וגדול בלב לתכנית אימפקט ולאנשים המדהימים שבה, שכל מטרתם היא לעשות טוב בעולם, ולאפשר לסטודנטים צעירים להגיע להצלחה ולהגשים את החלומות שלהם".

נתנאל גבאי (בוגר משנת 2015)

(צילום פרטי)
(צילום פרטי)

שירת כלוחם בצנחנים. למד תואר ראשון במנהל עסקים במרכז האקדמי לב. כיום בעל הסטארט-אפ 'מזרון מודולארי קנגרו' שמייצר מזרונים מתכווננים. 'קנגרו' הם הספקים הרשמיים של איגוד בתי המלון בישראל. ובנסוף מיוצאים המזרונים לגרמניה ובקרוב לארגנטינה ולארה"ב. בנוסף רשם גבאי פטנט על שני סוגי מזרנים אשר נמצא בהליכי אישור, ובזמן שנותר לו הוא מרצה לתחום היזמות והשיווק במוסד הלימודים שבו למד - מכון לב.

"מלגת אימפקט בשבילי זה היה היתד שקבע אם אלך ללמוד תואר, או להמשיך ורק לעבוד. זה המנוע והמחויבות ללמוד ולהצטיין בכל קורס, אחרת אני גוזל כסף של אחר. זו מחויבות לקחת את הידע שלמדתי ולפתח אותו ולתרום אותו הלאה למדינת ישראל ולעולם, לשיפור נראות ואיכות החיים, אחרת הלימודים לא שווים כלום כהשכלה בלבד. אימפקט בשבילי זו האמונה של אחרים והתמיכה שלהם בערכים שאתה מייצג וייצגת בשנות שירותך הקרבי בצבא, בפציעה שתרמת מגופך למדינה, ובחיים בכלל. זה חיבור בין יהודי העולם לישראל וערבות הדדית. במילה אחת משפחה עולמית ומחויבות לערכים ולעם בארץ ובעולם בכל תחום (עסקי, אנושי, ציוני, ערכי)".

שירן חביב (בוגרת משנת 2009)

(צילום: קוקו חביב)
(צילום: קוקו חביב)

שרתה כלוחמת נ"מ במשך ארבע שנים וחצי. התחילה בפטריוט בסוללה מבצעית, סיימה קורס קצינים בבה"ד 1 עם בנים לוחמים. אחר כך שימשה כקצינה במערך טילי הפטריוט, ולאחר מכן עשתה הסבה לסוללת חץ. בתפקידה האחרון שימשה כקמב"צית של הסוללה. השתתפה בתרגיל יחד עם חיל האוויר האמריקאי שנערך בארץ.

למדה חשבונאות במכללה למנהל, ובלימודים הכירה את בעלה. אחר כך הצטרפה כרואת חשבון למחלקה המקצועית של EY, שם עבדה במשך שלוש שנים וחצי. אחר כך הייתה חשבת בחברת היי-טק קטנה, התקדמה להיות חשבת בהוויה ישראל - חברת תקשורת גלובלית וכיום עובדת בחברה גלובאלית בתחום הרכבים האוטונומיים כחשבת.

"לאימפקט ו-FIDF אני חייבת את מי שאני ואת ההצלחה שלי. קבלת המגלה גרמה לי להעריך מאוד את מה שקיבלתי. ולרצות לתת לאחר כשיתאפשר לי".

צילום: משה קוקו חביב

עמית אקשטיין (בוגר משנת 2008)

(צילום פרטי)
(צילום פרטי)

שירת בגבעתי. בוגר תואר ראשון בקריה האקדמית אונו וכיום מנכ"ל ב- EVI, פתרונות לרכב חשמלי.

"אימפקט - כשמה כן היא. קבלת ההחלטה בנקודה הכי קריטית בחיים שלי, שעה שהייתי חייל משוחרר ומבולבל אחרי השירות הצבאי. ההכוונה למסלול אקדמי וקבלת המלגה לתואר הראשון במנהל עסקים, הם שסללו לי דרך בטוחה לעולם העסקי – ויצרו אימפקט חשוב ומשמעותי בחיי. אין לי ספק שללא מלגת אימפקט של FIDF הייתי נמצא במקום אחר ופחות טוב מהיום".

גלי סבח (בוגרת משנת 2015)

(צילום: אובוטק)
(צילום: אובוטק)

שירתה כלוחמת ביחידה מובחרת שנקראת ילת"מ- יחידה למשימות תת מימיות, במשך 5 שנים בתפקיד צוללת מקצועית. עד היום לוקחת חלק פעיל בפעילות היחידה במסגרת מילואים (25-30 יום בשנה). בוגרת תואר ראשון בהנדסת מכונות באוניברסיטת תל אביב, כאשר בשנה השלישית ללימודים התקבלה לחברת 'אורבוטק'. המוצר עליו היא אחראית היא מכונה שיודעת לקדוח בלייזר על מעגלים חשמליים. בשנה האחרונה קיבלה תואר "מצטיינת חברה", ובקרוב מאוד תהפוך לראש צוות.

"בשנה השנייה הגשתי בקשה למלגת אימפקט של FIDF ומאז השתנה הכל. יכולתי להפסיק לעבוד בסופ"שים, ולהתרכז בלימודים. המשכתי לעשות מילואים אבל היה לי שקט כלכלי לגבי התואר. בשנה הראשונה של המלגה התנדבתי בעמותה לרווחת ניצולי השואה, ובשנה השנייה והשלישית התנדבתי בארגון אלמנות ויתומי צה"ל. כתוצאה מההתנדבות נותרתי בקשר עם ניצולת השואה שאותה הכרתי וגם עם חלק מחניכיי ב"עוצמה" (ארגון אלמנות ויתומי צה"ל). תודה רבה ל-FIDF! ענקית! אין לי מילים! אני כל שנה תורמת במסגרת מועדון הבוגרים של אימפקט, ובשנה הבאה יש בכוונתי לאמץ סטודנט באופן מלא".