אירינה נבזלין, יו"ר דירקטוריון מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות, ונשיאת קרן נדב

אירינה נבזלין (צילום: ינאי יחיאל)
אירינה נבזלין (צילום: ינאי יחיאל)

"הדמות העסקית שהשפיעה עלי מאד היא סטיב ג'ובס, שותף בהקמת אפל, והמנכ"ל הראשון של החברה. ג'ובס תמיד ראה מראש את התמונה הכוללת, על כל פרטיה, כאשר מה שהוביל אותו היה החזון ולא המוצר הבודד. כדברי הסלוגן של החברה בשנת 1997 - "Think Different", הוא תמיד חשב אחרת.


כשתכנן מהלך הוא ידע באופן מדויק וברור את שברצונו להשיג, על כל הפרטים, כאשר תמיד התוצאה הייתה מעוררת השראה, אסתטית פשוטה ונעימה לשימוש, חיובית ומעניקה הרגשה טובה למשתמש.

כבר בשנות ה-70 בהשקת המחשב האישי Apple II, שאנשים עוד לא לגמרי הבינו את הצורך במחשב ביתי, הוא דבר על simplicity ועל כך ש “sophisticated design makes it simple”. בחזונו תמיד יצר עולמות והתאים להם מוצרים, ולא יצר מוצר בודד. הוא היה רב תחומי וידע מראש איך אותו עולם צריך להראות ואילו טכנולוגיות עליו לכלול.

ברוח זו השתדלנו גם אנו לעשות את הטרנספורמציה במוזיאון העם היהודי בבית התפוצות. ידענו שאנחנו רוצים לשנות פרדיגמות ותפיסות ולשים דגש בבניית המוזיאון החדש על טיפוח תחושת השייכות לעם היהודי, על אפיון הזהות היהודית, על חיזוק רשת הקשרים הענפה בין יהודים ברחבי העולם, על החשיבות באחדותו של העם בצד יצירת נרטיב פלורליסטי המכיר ברבגוניות שקיימת בו, ועל הראייה האופטימית של ההוויה היהודית ובעיקר של צדדיה המשגשגים והמשפיעים. ואכן, ברוח זו צוות האוצרות בונה את התערוכות הקבועות והמתחלפות, המיצגים, החללים ומיזמי האינטראקטיב במוזיאון. כשתסתיים בנייתו, בשנת 2019, הוא יהיה המוזיאון היחיד בעולם שמספר את סיפורו של העם היהודי כולו ובכל הזמנים – בעבר, בהווה ובעתיד".

אורי וייס, יו"ר חברת תפן:

אורי וייס (צילום: יח"צ)
אורי וייס (צילום: יח"צ)

"במשך שנים עסקנו במשפחה בחקלאות. אבי גידל פרחים לשוק המקומי וליצוא להולנד ועוד מספר גידולים חקלאיים – בין היתר תותים וירקות לשוק המקומי ולאנגליה. סבי שברח מגרמניה הוא שהתחיל בחקלאות כאשר החל לעסוק בגידול בקר בארץ עוד בשנת 1935. כידוע, מצב החקלאים בישראל כבר שנים לא מזהיר (בלשון המעטה), אבל החיבור לאדמה תמיד משך אותי.

במשך השנים חיפשתי דרכים לחזור לעולם החקלאות ולעסוק בגידול חקלאי שיהיה מעניין ורווחי. עם הזמן, ולגמרי במקרה, הצטלבו הדרכים שלי עם מנהלי חברת אלויט פארמה - חברה העוסקת בייצור קנאביס רפואי במספר מקומות בעולם - נחשול כהן ויונה כהן. ההחלטה ששינתה את חיי הייתה להיכנס איתם לתחום הקנאביס הרפואי. מהר מאוד הבנתי שעשיתי בחירה נכונה – קיבלנו החלטה להקים חברה משותפת ומספר חודשים לאחר מכן החלטנו להיכנס לבורסה הישראלית דרך חברת תפן".

לימור נקר-וינסנט, סמנכ"לית בקרן בירד

לימור נקר- וינסנט (צילום: איה אפרים)
לימור נקר- וינסנט (צילום: איה אפרים)

"העבודה הראשונה שלי לאחר שסיימתי את התואר הראשון הייתה כמבצעת ואנליסטית בזירת המסחר של הבורסה לניירות ערך בעבור חברת אתגר - חברת בת של בנק המזרחי שעסקה בניהול תיקים. השנים 1992-1994 היו שנים סוערות במיוחד בשוק ההון הישראלי ולהיות מבצעת היה תפקיד מרתק שחייב מעקב צמוד אחר החברות הישראליות הפעילות בשוק ההון, בלי רגע דל ואדרנלין ברמות שיא.

בשלב מסוים התחלתי לחוש שאני זקוקה לאתגרים נוספים ואני רוצה תפקיד בעל משמעות כלכלית וחברתית רחבה יותר. במאי 1994 החלטתי לעשות את קורס הצוערים של הנספחים הכלכליים. בקיץ 1997 יצאתי לאטלנטה, לכהן כנספחת מסחרית ומשם נפתחה לי הדרך לקידום הסחר, השותפויות וההשקעות בין ישראל וארצות הברית.

כיום אני מכהנת כסמנכ"לית בקרן בירד, הקרן הדו-לאומית לשיתוף פעולה בין ישראל ובין ארצות הברית. הקרן עוסקת בקידום שיתופי פעולה טכנולוגים בין חברות ישראליות ואמריקאיות לצורך פרויקטים של פיתוח מוצר משותף. זהו אחד התפקידים הכי מעניינים שקיימים היום במשק הישראלי המאפשר לי לחבר בין אנשים, ללמוד על טכנולוגיות שמשתנות באופן תדיר ולבנות תוכניות שישפיעו על התעשייה הישראלית".

ניר הורוביץ, שותף ומנכ"ל TERMINAL X ושותף ביאנגה ובאורבן

ניר הורוביץ (צילום: דמיטרי טליאנסקי)
ניר הורוביץ (צילום: דמיטרי טליאנסקי)

"ההחלטה לעזוב משרה בכירה בהי-טק ולעבור להיות מוכר בחנות אופנה קטנה של אשתי ברחוב דיזינגוף היתה ההחלטה החכמה ביותר שעשיתי. ממשרד מפואר, מעמד ותנאים מפנקים עברתי למרתף קטן מתחת לחנות. כמובן שהיה בזה גם אתגר כלכלי לא מבוטל והתגובות של הסביבה היו, בלשון המעטה, לא פשוטות. היה לי חשוב להקשיב ללקוחות ולהבין את העסק מלמטה אבל הייתי עוף מוזר מאוד, וגם הלקוחות האופנתיות בחנות, לא ממש הבינו מה אני עושה שם.

היום אני יודע שחיבור הדיסציפלינות של אופנה וטכנולוגיה, מביא ערך רב ועזר להפוך את החנות הקטנה לרשת מובילה, עם מודל ייחודי ומתקדם - יאנגה.

כמנכ"ל Terminal x- אתר האופנה והלייפסטייל מהמובילים בישראל - אני שוב מיישם את החיבור בין הדיסציפלינות האלו, אבל עכשיו הידע שלי באופנה מסייע בניהול חברה סופר טכנולוגית. בנינו פלטפורמה שמאפשרת לראשונה לעשרות מותגי אופנה מובילים להיות מוצגים באתר אחד, עם משלוח חינם מהיום למחר, ואנחנו קמים כל בוקר במטרה לעשות פה מהפכה".

רונן בן-ארי, מנכ”ל ברינקס ישראל

רונן בן ארי (צילום: חן גלילי)
רונן בן ארי (צילום: חן גלילי)

"לפני כ-18 שנים, בהיותי סמנכ"ל כספים צעיר (CFO) בחברת תעשיות רכב, למדתי רבות על ניהול והובלה, ובמידה רבה התעצבה תפיסתי הניהולית. השיעור המשמעותי ביותר שלמדתי בתחילת הדרך, היה החשיבות שבירידה לשטח וההיכרות האישית עם העובדים. את השיעור הזה לימד אותי מנכ"ל החברה שבה עבדתי בזמנו - יוני שיינין. הוא התעקש שנרד למחלקות על מנת לחבר בין התחום הפיננסי בו עסקתי, תחום שנחשב מספרי, טכני וקר לכאורה, לחום, לעשייה ולרצפת הייצור.

יוני היווה דמות לחיקוי עבורי בתחילת הדרך, הוא לימד אותי על ניהול תחת אילוצים, הוא לימד אותי על החשיבות של תפקידי כחבר הנהלה, למדתי ממנו המון על איך לנהל ואיך להתנהל, איך להתמודד עם מכשולים ולעבור אותם בהצלחה. שיטת הניהול שלו דבקה בי והיא מלווה אותי מאז ועד היום בתפקידי כמנכ"ל ברינקס ישראל. מעורבות היא ערך ניהולי עליון מבחינתי ואני ממשיך לקיימו באמצעות סיורי שטח , ליווי המאבטחים, הנהגים , הטכנאים וכלל העובדים החרוצים שלנו".