פרס מפעל חיים על שם הנרייטה סאלד, הוענק בחמישי האחרון לדליה איציק ע"י ארגון נשות הדסה באירוע גאלה חגיגי בירושלים, במסגרת משלחת נשות הדסה לישראל. פרס הנרייטה סאלד, הקרוי על שמה של מקימת ארגון נשות הדסה, הוא אות הכבוד המשמעותי ביותר שמעניק הארגון, והוא מוענק מאז הקמת המדינה כאות הוקרה על שירות למען העם היהודי ומדינת ישראל. בין מקבלי הפרס ב-70 השנה בהן הוא מוענק: אלינור רוזוולט, הארי טרומן, דוד בן-גוריון, יצחק רבין ושמעון פרס, בנימין נתניהו, הילארי קלינטון, איתן ורטהיימר.

את פרס מפעל החיים קיבלה דליה איציק בהוקרה על "יכולת ראיית הנולד שלה, הדמיון התשוקה ומנהיגותה, אשר תרמו לירושלים, מדינת ישראל והעם היהודי". מרסי נתן, הנשיאה הקודמת של ארגון נשות הדסה, אשר העניקה לאיציק את הפרס בשם הארגון, ציטטה מנימוקי הענקת הפרס: "בתור האישה הראשונה שכיהנה בתפקיד יו"ר הכנסת ובתפקיד נשיאת המדינה בפועל, הקול החזק שלה השפיע והוביל לשינוי... האומץ שלה לחלום, להחליט להעז, וניצוץ רוחה הם ההוכחה לכך שמורשת הנרייטה סאלד חיה וקיימת".

באירוע הוענק אות הוקרה למערך מג"ב בירושלים, אותו קיבל לוחם מג"ב ירדן דאושין, שעיניו ניצלו בזכות תושייתו של מנהל מערך העיניים בהדסה, פרופ' איתי חוברס ועוד נכחו: יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג, ארז מלצר, יו"ר חבר הנאמנים של בית החולים הדסה, חברי חבר הנאמנים של "ארגון הדסה אינטרנשיונל-ישראל" אותו הקימה איציק: חיים גבריאלי (יו"ר דירקטוריון תנובה מטעם ברייט פוד גרופ), אברהם קוזניצקי ואשתו זיוה (יו"ר ובעל השליטה בחברת מנרב), יצחק ולינדה סגול עם הבן יוסי ואשתו שירלי, רמי לוי ואשתו עדינה ואחרים.


יצחק בוז'י הרצוג, אלן הרשקין, דליה איציק, ירדן דאושין  (צילום: ברונו שרביט)
יצחק בוז'י הרצוג, אלן הרשקין, דליה איציק, ירדן דאושין (צילום: ברונו שרביט)

ארגון בוגרי ויצ"ו

יו"ר ויצ"ו העולמית, פרופ' רבקה לזובסקי הכריזה בכנס בכפר הנוער ויצ"ו הדסים באבן יהודה, על הקמת ארגון בוגרי ויצ"ו לדורותיו. את האירוע הנחתה עדן הראל, בוגרת כפר הנוער הדסים בעצמה, שהתרגשה כשסיפרה שעבורה "הדסים" הוא בית שהאמין בה ותמך בכל חלום שלה.

דניאל עטר, יו"ר קק"ל ובוגר כפר הנוער ויצ"ו ניר העמק סיפר על זכרונותיו כתלמיד בביה"ס, ולימים משנבחר לעמוד בראש המועצה האזורית גלבוע אשר בתחום אחריותה כפר הנוער ניר העמק, סגר מעגל כשביה"ס בו למד הגיע לשיאים חדשים סיפר בכנס: "הרעיון להקים מוסד של בוגרי ויצו שיאמצו את הבוגרים הוא חלק מעולם הערכים שספגנו בביה"ס ואני בטוח שההצלחה מובטחת". בין אורחי הכבוד שהגיעו - ח"כ שלי יחימוביץ' גם היא בוגרת כפר הנוער הדסים.

דניאל עטר, רבקה לזובסקי, שלי יחימוביץ, עדן הראל (צילום: כפיר סיון, דוברות ויצ"ו)
דניאל עטר, רבקה לזובסקי, שלי יחימוביץ, עדן הראל (צילום: כפיר סיון, דוברות ויצ"ו)

נפלאות סופהשבוע

>יעל בילט סמנכ"ל השיווק של לילית קוסמטיקה, נציגת מותג הטיפוח השוויצרי יובנה, הגיעה לצילומים של הפרנזטורית החדשה והראשונה בישראל, השחקנית מלי לוי. בילט הגיע לוודא שהצילומים נערכים בהתאמה מלאה להנחיות השוויצריות. אליה הצטרפה גם ליאורה ברק מנהלת המותג בישראל

ליאורה ברק, מלי לוי ויעל בילט (צילום: רפי דלויה)
ליאורה ברק, מלי לוי ויעל בילט (צילום: רפי דלויה)

>אווה קוואלי, גרושתו של מעצב העל רוברטו קוואלי, ואייקונית אופנה הנחשבת "למוח" מאחורי האימפריה (שנבחרה עי מגזין פורד כאחת מתריסר הנשים ששינו את עולם האופנה האיטלקי) הגיעה לישראל כדי לחגוג את יום הולדתה ולעבוד על פרויקט סודי עם אלינור שחר, הסוכנת של שלומית מלכה.  קוואלי העבירה את הסופ"ש במלון הבוטיק היוקרתי החדש דריסקו שבמושבה האמריקאית בת"א, ונהנתה מפינוקים ששלח אליה מנכ"ל המלון עדי נבו- סט.

אווה קוואלי ועדי נבו-סט (צילום: עדי נבו)
אווה קוואלי ועדי נבו-סט (צילום: עדי נבו)