האופרה הישראלית פתחה בשני בערב את העונה הנוכחית בהפקה חדשה של "ורתר" מאת המלחין הצרפתי ז'ול מסנה, ובבימויו של הבמאי פול אמיל-פורני. בהפקה מככבות בתפקידים הראשיים סולניות ישראליות שכבר הפכו לכוכבות בינלאומיות. אירחו: מנכ"ל האופרה צח גרניט ועליזה יפו - יו"ר אגודת הידידים של האופרה, ששמחו לפגוש את הידידים בהם: רמי ויעל אונגר, עדיה ויצחק סוארי, אלפרד אקירוב, שרה סלע, טובה וסמי סגול, חנה וגדעון המבורגר, דיתי ואלכס לנדסברג, אנה ודובי שיף, דוד גרנות, ליזיקה ועמי שגיא, טליה וגד זאבי, שולה וגיורא אקרשטיין, עמי ומיכל פדרמן, חנה פרי- זן, יוסי וצביה גרוס, בת-שבע בובליל, יצחק מנור ועוד ועוד.

עמי ומיכל פדרמן (צילום: אביב חופי)
עמי ומיכל פדרמן (צילום: אביב חופי)

הפטיש לגוברין


הכנס התשיעי למנהלי פרויקטים של איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות נערך בשני במרכז הירידים בתל אביב, ומשך אליו כ-1,500 מהנדסים, אדריכלים ומובילים בענף הבנייה. במהלך הכנס נערך טקס חילופי ראש האיגוד. דני מריאן - היו"ר היוצא, העניק בחגיגיות ליגאל גוברין - היו"ר הנכנס ומייסד חברת 'וקסמן גוברין גבע', את פטיש העץ של יושב הראש.

יגאל גוברין ודני מריאן (צילום: דני חכם)
יגאל גוברין ודני מריאן (צילום: דני חכם)

בילט בניחוח חדש

ניצה בילט, מבעלי "לילית קוסמטיקה", יעל צין-בילט מנהלת השיווק ואורי בילט, סמנכ"ל הסחר של הקבוצה, השיקו בשני בערב את הניחוח החדש לנשים של מותג הקוסמטיקה פאקו רבן - Pure XS. אירוע ההשקה נערך במתחם הצ'אפל במלון THE JAFFA בנוכחות נציגים בכירים מחברת PUIGE: סנדרה ריברה - מנהלת האיזור, איניאקי מורנו - מנהל מותג פאקו רבאן, ג'ואנה קזאב - מנהלת מסחור חזותי ו- מאר רוג' - מנהלת מותגי 'קרולינה הררה' ו'נינה ריצ'י'.

אורי, ניצה ויעל בילט (צילום: אביב חופי)
אורי, ניצה ויעל בילט (צילום: אביב חופי)

הטלית של ברקת

אלונה ברקת, בעלת קבוצת הכדורגל של הפועל באר שבע, ואסי רחמים - מנכ"ל הקבוצה, הגיעו לסיור במפעל חברת 'משכן התכלת', מהחברות המובילות בעולם לייצור טליתות ותפילין. את הסיור הדריך מנכ"ל החברה, שלמה אברהמי, שהראה לשניים כיצד מייצרים את בד הטלית ואת הציציות.

במהלך הסיור נתקלו ברקת ורחמים גם בשמעון חליווה - עובד בפס הייצור במפעל ביום, ואפסנאי קבוצת הפועל באר שבע בשאר הזמן. בסיום המפגש סוכם על סיור נוסף – הפעם עם שחקני הקבוצה.

שלמה אברהמי ואלונה ברקת (צילום: צבי תקשורת)
שלמה אברהמי ואלונה ברקת (צילום: צבי תקשורת)

וורטהיין והאפיפיור בהידברות

ארגון World-ORT, רשת החינוך היהודי הגדולה בעולם, בראשות נשיא הרשת דריו וורטהיין, בשיתוף עם האפיפיור פרנציסקוס, קיימו לאחרונה בבואנוס-איירס שבארגנטינה, כנס בינלאומי שמציין שיתוף פעולה ראשון מסוגו בעולם. במסגרת הכנס נפגשו מאות סטודנטים ותלמידים של World-ORT מרחבי העולם, עם צעירים מארגנטינה המשתייכים לארגון Scholas - ארגון הרווחה הבינלאומי של האפיפיור. מטרת המפגש הייתה להידבר וליצור אינטגרציה בין בני נוער, כדי ללמדם לכבד את השונה, לחיות בעולם ללא גבולות ולהתחייב לפעול טובת הכלל.

דריו ורטהיין (צילום: אורבן)
דריו ורטהיין (צילום: אורבן)

נשים תומכות באנוש

מופע ההתרמה השנתי של 'אנוש', העמותה הישראלית לבריאות הנפש, התקיים בראשית השבוע בהיכל התרבות בתל אביב. האירוע נועד לציין את סיומו של חודש בריאות הנפש, ולרגל 40 שנות פעילותה של העמותה. רגע לפני שהתחיל המופע שבמסגרתו אירח אביב גפן את שלום חנוך, תפסה ליהיא לפיד מאחורי הקלעים את מנכ"לית העמותה - ד"ר הלה הדס, לצילום משותף, אליו הצטרפו סגנית ראש עירית תל אביב מהרטה ברוך-רון, וח"כ פנינה תמנו-שטה. במהלך הערב גייסה 'אנוש' כ-800 אלף שקלים ממכירת הכרטיסים, תרומות וחסויות - והסכום יועבר כתרומה עבור מאות אלפי מתמודדי נפש בישראל ובני משפחותיהם, שאנוש מספקת להם סיוע, ליווי ושירותי שיקום.

הלה הדס, ליהיא לפיד, פנינה תמנו-שטה ומהרטה ברוך-רון (צילום: דרור סיתהכול)
הלה הדס, ליהיא לפיד, פנינה תמנו-שטה ומהרטה ברוך-רון (צילום: דרור סיתהכול)