1. במרכז נווה שכטר בתל-אביב, השוכן במבנה טמפלרי לשימור, נערך ברביעי, ערב פתיחה לאירוע מכירת אמנות ישראלית עכשווית. בתערוכה, שאצרו אורלי בלום ושירה פרידמן, מוצגות עבודות פיסול מפרויקט 'ים המלח' של האמנית סיגלית לנדאו, עבודות מאוסף אורי ליפשיץ ז"ל, ביצים מפוסלות ומצוירות פרי עבודתו של חיים אפריאט, ועבודות של אמנים נוספים. הגיעו לפתיחה: אליטל וג'ייסון אריסון, דוד ומיכל פורר המציגה בתערוכה, וילדיהם נילי וטל, ורד רוזן שגם מציגה בתערוכה, אבי אנג'ל, ערן תור, צבי גרש ורון בן-שחר.

אורלי בלום ורון בן שחר (צילום: אביב חופי)
אורלי בלום ורון בן שחר (צילום: אביב חופי)

ורד רוזן
ורד רוזן


אבי אנג'ל
אבי אנג'ל

2. מאות אנשים גדשו השבוע את מבנה הספרייה הלאומית לכבוד פתיחת הכינוס הבינלאומי על הגותו של הרמב"ם, בהשתתפות חוקרים והוגים מובילים מהארץ ומחו"ל. את הכינוס פתח יו"ר דירקטוריון הספרייה הלאומית, דוד בלומברג, שסיפר שכבר לפני 113שנים, בשנת 1905, התקיים בספרייה הלאומית (שאז נקראה בית הספרים הלאומי) כנס על הרמב"ם, לציון 700 שנים לפטירתו. ההרצאה המרכזית באירוע הייתה של נשיא בית המשפט העליון (בדימוס) אהרון ברק, שיצא בחריפות נגד מינויים פוליטיים של שופטים.

דוד בלומברג ואהרון ברק (צילום: יוני קלברמן)
דוד בלומברג ואהרון ברק (צילום: יוני קלברמן)

3. צחי חג'ג' עדכן את עוקביו באינסטגרם כי קבוצת חג'ג' מביאה לתל אביב את אחת המסעדות האיטלקיות הטובות בעולם - 'סרפינה', למתחם הקבוצה איינשטיין BLVD בתל אביב.

צחי חג'ג' (צילום: רפי דלויה)
צחי חג'ג' (צילום: רפי דלויה)

4. אירוע ההתרמה השנתי של עמותת 'אתגרים', המסייעת לאנשים עם מוגבלות באמצעות פעילויות ספורט מגוונות, נערך בשלישי בהיכל התרבות בת"א, ובמרכזו המופע החדש של עברי לידר. יואל שרון - מייסד העמותה, ואבנר בלקנאי - המנכ"ל, קיבלו את פני האורחים וידידי העמותה, ביניהם: ניר דגן - מנכ"ל ארקיע, עדני סימקין - מנכ"ל MSC ישראל, שלמה אליהו, רות חשין – מייסדת קרן ירושלים, רמי יהושע- בעלי משרד הפרסום יהושע TBWA, שי סימקין - מנכ"ל האודן, עו"ד גלית קרנר – יו"ר אגודת הידידים של עמותת 'אתגרים', חנה פרי-זן יו״ר דירקטוריון פעילים, וחן אלטושלר - מנהלת החדשנות באלטשולר שחם.

אבנר בלקנאי וניר דגן (צילום: מיכה טסלר)
אבנר בלקנאי וניר דגן (צילום: מיכה טסלר)

5. דורון כהן, יו"ר ומנכ"ל 'דן אנד ברדסטריט' ישראל, אירח את ראשי ענף הנדל"ן בישראל לרגל אירוע 'פרסי הנדל"ן לשנת 2018' שנערך במסגרת כנס הנדל"ן השנתי של המרכז לבניה במלון רויאל ביץ' באילת. סגי איתן - מנכ"לית נכסים ובניין מקבוצת IDB, שקיבלה את אות "אישה פורצת דרך" וגיל גבע, יו"ר קבוצת תדהר, שקיבל אות מצוינות עסקית, עצרו לתמונה למזכרת.

דורון כהן, סגי איתן וגיל גבע (צילום: ארן דולב)
דורון כהן, סגי איתן וגיל גבע (צילום: ארן דולב)

6. 'מיאמי ארט באזל', יריד האמנות הנחשב, היווה השנה מוקד משיכה לישראלים לא מעטים, שבאו לראות, להראות ולהיראות. האמנית אריאלה ורטהיימר הציגה במסגרת היריד את עבודותיה; היועצת לרכישת אמנות עכשווית נורית זלצמן ובעלה יוני, סיירו בתצוגה המקדימה של היריד עם ישראל ועופרה רייף, ופגשו במקום את האומן הישראלי-אמריקני הנחשב יגאל עוזרי; ואילו איש העסקים סעיד אבולעפיה בילה באירוע אקסקלוסיבי לבאי היריד שנערך על היאכטה המפוארת של סטיב וויין, באירוע התרמה מצומצם אשר כלל הופעה של זמר הטנור האיטלקי אנדראה בוצ'לי ואשתו רוניקה ברטי בדואט ראשון מסוגו. בשישי, במסיבה שנערכה בביתו של בוב זנגרילו, נצפה אבולעפיה בשיחה צפופה עם פריס הילטון.

אריאלה ורטהיימר (צילום: אינסטגרם)
אריאלה ורטהיימר (צילום: אינסטגרם)

עופרה רייף ויגאל עוזרי
עופרה רייף ויגאל עוזרי

אנדראה בוצ'לי
אנדראה בוצ'לי

סעיד אבולעפיה ופריס הילטון
סעיד אבולעפיה ופריס הילטון

7. עו״ד מוריאל מטלון, מי שכיהן במשך 30 שנים כשותף-מנהל בפירמת עורכי הדין גורניצקי ושות', חגג במוצאי השבת האחרונה, את יום הולדתו ה-70. מסיבת ההפתעה הגדולה נערכה במתחם ׳שבע׳ בתל אביב. כרטיסי סידורי הישיבה מותגו ככרטיסי טיסה של חברת ׳מורי אייר׳, וברובריקת היעד צויין: ׳מורילנד׳. באומנותי: הופעה של שרית חדד. הגיעו לברך את מטלון: מיכאל שטראוס, רעיה שטראוס, ליאורה עופר, דוד פתאל, סימה ואשר ויצמן, ברכה זיסר, אבי כהן, בני משפחה וכל שותפי המשרד.

מוריאל מטלון (צילום: מיכאל תומרקין)
מוריאל מטלון (צילום: מיכאל תומרקין)

8. ידידי תיאטרון 'בית ליסין' צפו בסוף השבוע שעבר בפרמיירה להצגה "אוסלו". בין הצופים נצפו: מנהלת התיאטרון - ציפי פינס, יו"ר אגודת הידידים - הילה רהב, יעל וגיא גמזו, סוזי ודן פרופר, גילה וחמי פרס, דוד אפרתי, מירי והרצל חבס וציפי וישראל פרל.

גיא גמזו (צילום: אביב חופי)
גיא גמזו (צילום: אביב חופי)

9. מארוול ישראל, בראשות המנכ"ל גיא אזרד, קיימה בשני את כנס הטכנולוגיה השנתי שלה במלון 'דיויד אינטרקונטיננטל' בתל אביב. בכנס הוצגו בפני עובדי החברה הפיתוחים החדשניים שנעשו בחטיבות השונות, במטרה לשתף אותם בטכנולוגיות עתידיות ולחשוף בפניהם את פורטפוליו המוצרים העשיר של החברה שנוצר במסגרת המיזוג עם חברת Cavium Inc ובשיתופי הפעולה בין הצוותים בישראל ובחו"ל. כ- 600 מהנדסי החברה, ונציגי הנהלת החברה מחו"ל, נכחו והאזינו גם להרצאתו המרתקת של פרופ' דן אריאלי.

דן אריאלי וגיא אזרד (צילום: עזרא לוי)
דן אריאלי וגיא אזרד (צילום: עזרא לוי)

שיק | ציפי פינס

ציפי פינס (צילום: אביב חופי)
ציפי פינס (צילום: אביב חופי)

כמו פאשניסטה אמיתית, ציפי פינס יודעת שפריט אופנתי אחד מספיק על מנת להפוך לוק משעמם לרגע שיקי של ממש - כך שהמעיל הארוך המאויר בדוגמת רנסאנס זהובה שלבשה מעל לחולצה ומכנסיים שחורים, מושך את הפוקוס אליה. איתם, שילבה מגפי ציידים ותיק צד שחור, שמשלימים את המראה המהודר