הידידים הצעירים של מוזיאון תל אביב ציינו את סיום השנה האזרחית באירוע Art & Wine שנערך במרתף היין המשודרג של חנות "דרך היין" ברחוב החשמונאים בתל אביב. את המפגש אירח קובי שקד המנהל העסקי של רשת חנויות 'דרך היין'. במהלך הערב נהנו הידידים הצעירים מהרצאה בנושא "יין בראי האמנות" שנשאה אוצרת תחום הצילום של מוזיאון תל אביב, רז סמירה. סמירה הציגה את מקומו של היין ביצירות אמנות לאורך ההיסטוריה. בהמשך הערב נהנו הצעירים מטעימות יין, בכיכובם של יינות מהעולם החדש אל מול העולם הישן, שהעביר מור דניאל, מנהל ההדרכה של 'דרך היין'.

השיקו כוסות ובירכו HAPPY NEW YEAR : יושבי הראש של אגודת הידידים הצעירים אליטל וג'ייסון אריסון; אליאן אלקון-קפלן ובעלה תום, אלית אלקון, עורכת דין שותפה בגורניצקי, ואחותן הגדולה של אליאן ואליטל; לידה ואיל אלקון, סיוון סבג ובן זוגה פבל זלנסקי-סבג, יפעת ועומר סאמט-שליט, נילי פורר-רבינוביץ ובעלה טל, יוני ועדי וולף, שחר ודייב לובצקי, אייל וסלומה דיין, אייל ורקפת רבינוביץ', האדריכל צבי גרש, מיכל מרחב, עדי גולדשטיין, ללי ושי אבא, מוריאל ודן אמיגה, כפר זיו ורעייתו דניה, גיל ומירב שטיר, טל גולדשטיין, עדי גורה, עומר אסף, עטרה דזיקובסקי, מנהלת אגודת הידידים של המוזיאון ודודי דהן, שרה בלום שארגנה את הערב מטעם המוזיאון, ונוספים.

סיוון סבג ונילי פורר-רבינוביץ' (צילומים:  מולי גולדברג )
סיוון סבג ונילי פורר-רבינוביץ' (צילומים: מולי גולדברג )


אלית אלקון, אליטל אריסון ואליאן אלקון
אלית אלקון, אליטל אריסון ואליאן אלקון

קובי שקד
קובי שקד

עטרה דזיקובסקי ודודי דהן
עטרה דזיקובסקי ודודי דהן

עדי ויוני וולף
עדי ויוני וולף


העבד בגשר

עמיתי תיאטרון 'גשר' לא נרתעו ממזג האוויר החורפי והתייצבו בראשון בערב לפרמיירה החגיגית של ההצגה "העבד". מדובר בעיבוד בימתי לרומן האלמותי מאת יצחק בשביס זינגר בבימויו של יבגני אריה. קיבלו את האורחים: נילי ויו"ר התיאטרון עו"ד אלי זהר, בלה לוסטיג ויו"ר עמותת הידידים ישראל מקוב, מנהלת עמותת הידידים רותי היילפרן ומנכ"לית התיאטרון לנה קריינדלין.

בסוף ההצגה חולקו מלגות לשחקנים ולעובדים מצטיינים בתיאטרון, בשם אלכס ודיתי לנדסברג ובשם החברים של חזי שלח. צפו: יו"ר הסוכנות היהודית בוז'י הרצוג ורעייתו מיכל, מורי ארקין, מירה ומנחם עינן, חלי לוי ועמוס שפירא, קולט אביטל, רותי עופר, איה לוריא, רמי יהושע , שולמית נוס, שרה ומיכאל סלע, מרטי ואבי פזנר, אילנה ויאיר המבורגר, רותי ואברהם 'לולו' אסף, ברברה ובוריס קרסני, ג'ניס ודני גילרמן, חנה וגדעון המבורגר, ורדה וחיים סאמט, חנה מוניץ, כנה וזלמן שובל, רחל ויצחק לוי, ושרה ומיכה גייגר.

אלי זהר ויאיר המבורגר (צילום: אביב חופי)
אלי זהר ויאיר המבורגר (צילום: אביב חופי)

איה לוריא ומורי ארקין
איה לוריא ומורי ארקין

רותי היילפרן, לנה קריינדלין, ישראל מקוב ובלה לוסטיג
רותי היילפרן, לנה קריינדלין, ישראל מקוב ובלה לוסטיג

בצלאל נפרד מעוז

איש העסקים חזי בצלאל נפרד בדף הפייסבוק שלו מהסופר עמוס עוז שנפטר בשישי. בצלאל שיתף את חבריו: "אני כותב מפני שאהבתי את עמוס עוז וכואב לי כל-כך על לכתו. גדול הסופרים העבריים של זמננו. מגדלור של אור, מופת, ערכי צדק, שלום ושוויון. זה לא שמאל או ימין, זה עניין של להיות בנאדם! בן אדם שמעריך חיים, גם של אחרים וכיצד הם חיים אותם. מנחם אותי שזכיתי לחוויה להיות שותף (co producer) יחד עם בני עמרי, להפקת הסרט ״סיפור על אהבה וחושך״, בבימויה של נטלי פורטמן, המבוסס על ספרו. מאושר ומועשר שזכיתי להכירו אישית. בן אדם גדול עם צניעות של בן עניים".

חזי בצלאל (צילום: אביב חופי)
חזי בצלאל (צילום: אביב חופי)

נובי גוד עם חד הקרן של לייטריקס

עם סופה של שנת 2018 ערכה הנהלת חברת 'לייטריקס', המפתחת אפליקציות לעיבוד תמונות סלפי ועריכת תוכן במובייל, עבור 150 עובדי החברה, חגיגות נובי-גוד מוקדמות, בקמפוס ההי-טק בגבעת רם בירושלים. מייסדי החברה: זאב פרבמן, עמית גולדשטיין, ירון אינגר, ניר פוכטר ואיתי צידון, הרימו כוסית עם סגירתה של שנה מוצלחת במיוחד, שהסתיימה עם גיוס הון של 60 מיליון דולר. מי שגנב את ההצגה היה מנכ"ל החברה, זאב פרבמן, שהתייצב לחגיגות מחופש לחד-קרן - כינויין של חברות סטארט-אפ שהגיעו לשווי של מיליארד דולר. הסיבה ללוק המפתיע נעוצה בהפסד של פרבמן, בהתערבות מול מייסד-שותף וסמנכ״ל השיווק - ניר פוכטר.

ירון אינגר ניר פוכטר, עמית גולדשטיין וזאב פרבמן (צילום: מנואל גלזר)
ירון אינגר ניר פוכטר, עמית גולדשטיין וזאב פרבמן (צילום: מנואל גלזר)

לווין מציג ברמלה

במוצאי שבת נפתחה בגלריה לאמנות במוזיאון רמלה תערוכת "לקלף את הסיפור" - המביאה את סיפור העיר רמלה. בתערוכה מציגים אמנים וצלמים מתעשיית ההיי-טק וההון סיכון בישראל בהם: בני לוין - ממייסדי NICE, עו"ד אמיר הלוי - שותף בכיר במשרד עו"ד GHK, יואל כץ - יו"ר בית פרוטיאה, שי ביליס - מייסד פורמולה ונצ'רס, יצחק גורן - יו"ר פלטפורמה, תלי עידן - לשעבר סמנכ"ל כספים ב Ceragon , וכיום דירקטור ב Lumenis. עוד נפגשו בפתיחה: ראש העיר רמלה - מיכאל וידל, אוצר התערוכה - אלי אטיאס, ונוספים.

בני לוין ומיכאל וידל (צילום: שמוליק סיני)
בני לוין ומיכאל וידל (צילום: שמוליק סיני)