חברי מעגל הידידים הצעירים של להקת המחול בת-שבע, זכו ברביעי להיות הראשונים לצפות ב- "THE LOOK", מאת שרון אייל, בביצוע אנסמבל בת-שבע הלהקה הצעירה, וזאת במהלך ערב שבו הוצגו גם יצירותיו של אוהד נהרין - ״חלב שחור", ו״ג׳ורג' וזלמן". הידידים הצעירים הוזמנו למעשה לצפות בחזרה הגנרלית של המופע לקראת ערב הגאלה הרשמי שייערך בניו יורק בסוף החודש. מיד לאחר מכן נערך קוקטייל בהשתתפות דפי לוי-וייס וסיגל מרדכי, מייסדות מעגל הידידים הצעירים, רוני דואק, סר רונלד כהן ושרון הראל יחד עם ביתם תמרה הראל-כהן, נורית וריק אמדור, ציפה כרמון, רז פרידמן וגילי נבות, גלעד ואריאל הלוי, אסף חרל"פ ושלי גני, גיא סברסקי, ענגי אונגר, רון בן שחר, דניאלה לוקסמבורג, יפעת גוריון, מירי טוכמאייר, לימור אלאלוף, סתו ורון ברייטמן, עו"ד אמנון ואליאור שורק, האמנית מיכל הלפמן, ליסה ויוסי עוזרד, עו"ד רם ושירלי ז'אן ורבים אחרים. אוהד נהרין - כוריאוגרף הבית של הלהקה, וגילי נבות- המנהלת האמנותית, ישתתפו בערב הגאלה הרשמי שיתקיים במנהטן ב-28 במרץ, במעמד מיכאל ברישיניקוב, ניקול קראוס, ליב שרייבר ועוד.

אסף חרל"פ ושלי גני (צילום תמר מצפי)
אסף חרל"פ ושלי גני (צילום תמר מצפי)

גילי נבות ורוני דואק
גילי נבות ורוני דואק


שרון הראל ודניאלה לוקסמבורג
שרון הראל ודניאלה לוקסמבורג


דופרו חוגג 100

בריאן דופרו, המנכ"ל הגלובלי של חברת הביטוח AIG, ביקר בשבוע שעבר בישראל כחלק מחגיגות 100 שנים ל-AIG הנערכות ברחבי העולם. דופרו הגיע לביקור קצר בן יומיים, נפגש עם מנכ"ל AIG ישראל - שי פלדמן וחברי ההנהלה הבכירה של החברה, והשתתף בכנס מיוחד עם כלל עובדי AIG ישראל.

בריאן דופרו (צילום: AIG ישראל)
בריאן דופרו (צילום: AIG ישראל)

הבינה הלונדונית של בר-אילן

בעיר לונדון, בירת בריטניה, נערך לאחרונה אירוע של אוניברסיטת בר-אילן בנושא בינה מלאכותית. את המפגש אירחו השפית ואושיית הטלוויזיה ענבל כרמל וסטיבן מרגוליס - מפיק סרטים לשעבר ומשקיע בהיי-טק ישראלי, והוא נערך בביתם שבשכונת סנט ג'ונס-ווד היוקרתית. האירוע אורגן על ידי עורך דין, שלמה רכטשאפן - מנהל ארגון הידידים של האוניברסיטה בבריטניה. נשיא האוניברסיטה, פרופ' אריה צבאן, הודה על האירוח החם ופרופ' יוסי קשת, הדגים כיצד טכנולוגיות AI יכולות לסייע בביטחון, בטיפול בדיבור, ובענייני בריאות נוספים.

בין האורחים נצפו: הנכד הבכור של המלכה - פיטר פיליס (בנה של הנסיכה אן), המיליארדר ההודי טוני מאטרו, לאנס פורמן - דור רביעי של החברה המובילה בבריטניה בעישון דגי סלמון, אברם גרנט, לורד בינגהם ורבים אחרים.

שלמה רכטשאפן, אריה צבאן, פיטר פיליס ואברם גרנט (צילום: דינה ארליך)
שלמה רכטשאפן, אריה צבאן, פיטר פיליס ואברם גרנט (צילום: דינה ארליך)


ינאי והמדענים

במסגרת השבוע הלאומי למדע נערך בשבוע שעבר טקס הענקת פרסים לצעירים פורצי דרך, שנטלו חלק בתחרות "מדענים ומפתחים צעירים בישראל 2019". האירוע נערך בחסותו ובניהולו של מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים, ובשיתוף משרד החינוך - מינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע; האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים; וקרן גורן-מונטי-פרארי באמצעות הקרן לירושלים. לזוכים בתחרות הוענקו מלגות ללימודים אקדמיים, והם גם ייצגו את ישראל בתחרות 'אינטל אייסף' בארה"ב, ובתחרות מדענים ומפתחים צעירים של האיחוד האירופי, וכן ישתתפו במחנה מדעי באירוח ממשלת גרמניה.

חילקו פרסים והתרגשו יחד עם המדענים הצעירים: מנהלת מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד- מיה הלוי, יו"ר הועד המנהל של המוזיאון - שלמה ינאי, סגן שגריר משלחת האיחוד האירופי- בנואה שאפה, הנספח המדעי של שגרירות איטליה - ד"ר סטפנו ונטורה, סגן נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים - פרופ' דוד הראל, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה – ח"כ אורי מקלב, נציגת קרן גורן-מונטי-פררי – מיכאלה גורן-מונטי; יגאל דור- מנהל אגף מצוינות בחינוך הטכנולוגי במשרד החינוך, פרופ' חנוך גוטפרוינד- יו"ר חבר השופטים של התחרות, ופרופ' גדי גלזר - הרכז האקדמי של התחרות.

מיה הלוי, סטפנו ונטורה, שלמה ינאי ובנואה שאפה (צילום: מיכל כהן-אהרונוב)
מיה הלוי, סטפנו ונטורה, שלמה ינאי ובנואה שאפה (צילום: מיכל כהן-אהרונוב)

פתאל למען הילדים

בשבוע שעבר התקיים טקס הנחת אבן פינה להקמת מלונית שתארח ילדים חולי סרטן ואת בני משפחותיהם, תושבי הצפון, שמגיעים לטיפולים אונקולוגיים בקריה הרפואית רמב"ם בחיפה. הטקס נערך במעמד: מנהל בית החולים רמב”ם - ד”ר מיכאל (מיקי) הלברטל, דוד פתאל - מייסד עמותת לב ח"ש שיזמה את הקמת המבנה, ועו"ד יהושע ראוכברגר.

המלונית החדשה היא פרי יוזמה של עמותת לב ח"ש ולמען הקמתה גויסו קרוב ל-12 מיליון שקלים, כאשר עיקר הכסף הוא מתרומתו האדיבה של דוד פתאל, תושב העיר חיפה לשעבר, ובעל רשת המלונות הנושאת את שמו, וכן מסיוע נדיב של הביטוח הלאומי.

מיכאל (מיקי) הלברטל, דוד פתאל, ויהושע ראוכברגר (צילום: ג'ו לוציאנו)
מיכאל (מיקי) הלברטל, דוד פתאל, ויהושע ראוכברגר (צילום: ג'ו לוציאנו)

רצים את ירושלים

בנק מזרחי-טפחות והאגודה למלחמה בסרטן חברו יחדיו, זאת השנה התשיעית, במטרה לקדם פעילות ספורטיבית חברתית, למען המאבק בסרטן. במסגרת מרתון ירושלים שנערך בשישי האחרון, השתתפו למעלה מ-500 מעובדי הבנק ומנהליו במקצים השונים, וזאת במסגרת קבוצות הריצה של האגודה למלחמה בסרטן שכוללות חולים ומחלימים. יו"ר הבנק, משה וידמן וחשב האגודה למלחמה בסרטן - משה בר חיים, פגשו במקום את ראש העיר ירושלים משה ליאון, והזניקו יחד את המקצה ל- 5 ק"מ למען המאבק בסרטן.

משה ליאון, משה וידמן ומשה בר-חיים (צילום: צביה לרר)
משה ליאון, משה וידמן ומשה בר-חיים (צילום: צביה לרר)

גם חברי קבוצת הריצה של עובדי חברת ההיי-טק הירושלמית 'לייטריקס' השכימו קום ביום שישי האחרון והתייצבו על קו הזינוק של המרתון. כיאה לחברת הייטק המשקיעה בהון האנושי, לייטריקס דאגה לרישום הרצים למרתון וגם סיפקה להם חולצות ממותגות, ומאיר מיכה בעלי מסעדת 'פינתי' הירושלמית המיתולוגית עדכן מהשטח כי המסורת נמשכה, והחברים מפלוגה ה׳ עורב צנחנים, הגיעו ביחד עם המפקד ניר ברקת, לנגב חומוס לאחר המרתון. 

חברי קבוצת הריצה של לייטריקס (צילום: יח"צ)
חברי קבוצת הריצה של לייטריקס (צילום: יח"צ)


נפלאות סופהשבוע

>עמי ועדי לידור השיאו את בנם רואי עם בחירת ליבו עדי, בחתונה גדולה ומפוארת שנערכה בשישי בביתן 1 בגני התערוכה בתל אביב. על ההפקה המושקעת הופקדה חברת 'סקיי פרודקשן', על הגורמה ארז קומורובסקי, ועל המוזיקה הדי,ג'יי איתי גלו, שהרקיד את המוזמנים 12 שעות רצופות.

עדי ועמי לידור (צילום: אביב חופי)
עדי ועמי לידור (צילום: אביב חופי)

>פול מייזנר, סגן נשיא למדיניות של חדשנות גלובאלית ותקשורת של Amazon התארח במפגש של מבית היוצר של שטראוס אסטרטגיה ו- Amazon Web Services במסגרת AWS Tel Aviv Summit - Executive Track.