תוכנית "גדולים במדים" פועלת לשילוב בני נוער עם צרכים מיוחדים קודם כל בצה"ל ואחר-כך גם בחיים האזרחיים. לרגל חג הפסח - מנהלים מהמגזר העסקי התומכים בתוכנית ובפעילותה, מסבירים מדוע חשוב לחבק את האחר ולא לפסוח עליו


ישראל רייף | יו"ר אפקון ושלמה נדל"ן - משמש כנשיא 'גדולים במדים'

ישראל רייף (צילום: עזרא לוי)
ישראל רייף (צילום: עזרא לוי)


"תכנית גדולים במדים רואה לנכון לשלב צעירים עם צרכים מיוחדים בכל יחידות הצבא כדי להראות לכולם שאם הם יכולים - כולם יכולים. חשוב לי כמי שעומד בראש חברות ציבוריות מובילות במשק הישראלי, לאמץ את התוכנית ולסייע להם להמשיך ולהתפתח למקומות נוספים. אני גאה מאוד בילדים האלו, ואני שמח לקחת חלק בעמותה חשובה שנותנת הזדמנות לילדים שכל רצונם הוא לתרום למדינה".

איל וולדמן | נשיא ומנכ"ל מלאנוקס

איל וולדמן (צילום: רבקה זנד)
איל וולדמן (צילום: רבקה זנד)

"אחד הערכים שמלאנוקס חרטה על דגלה עם היווסדה לפני שני עשורים, הוא שוויון הזדמנויות. במשרדי מלאנוקס תמצאו עובדים מכל גווני הקשת הישראלית. אנחנו מאמינים באנשים, בכישרון שלהם ולא בתיוג הציבורי שלהם. כחלק ממגוון הפעילויות ההתנדבותיות שמלאנוקס מעורבת בהן, בחרנו לתרום ולהתחבר לעמותת 'גדולים במדים'. אני מאמין שגם גופים עסקיים מהווים שיקוף לחברה הישראלית ובאחריותם להתוות דרך ולפעול למען האחר.

גם צה"ל הוא כמובן שיקוף - מעין מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית. לכולם מגיעה הזדמנות לתרום, לשרת ולהיות חלק מהמהות הישראלית. אנחנו במלאנוקס מחבקים ומעודדים חשיבה של קבלת האחר ומתן הזדמנויות שוות ומחזקים את ידם של העמותה והחיילים המדהימים להם היא עוזרת.

חג שמח ובהצלחה לכל המתגייסים"

חן ליכטנשטיין | נשיא ומנכ"ל אדמה

 חן ליכטנשטיין (צילום: יונתן בלום)
חן ליכטנשטיין (צילום: יונתן בלום)

"מעורבות חברתית וראיית האחר בחברה שלנו היא חלק מהעשייה. אנו מייחסים חשיבות רבה למצוינות, ערבות הדדית ורצון לייצר שיוון הזדמנויות אמיתי וקהילה פתוחה ומחוברת. כארגון אנחנו מאמינים שחייבת להיות אחריות לחברה ולקהילה. אנו מאמינים גם שחברה עסקית הוגנת, אנושית ומצליחה נבנית מתפיסה שכל בני האדם שווים ומהיכולת שלנו להכיל את השונה מתוך כבוד והערכה.

זכות גדולה עבורנו לשתף פעולה עם עמותת 'גדולים במדים', שעושה עבודה מבורכת בשילוב אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים בחברה. מעבר לתמיכה שלנו שאפשרה לאותם נערים ונערות נהדרים לקחת חלק בפרוייקט הזה ולהתגייס לצבא, אנו בתהליך של בניית מערכת יחסים ארוכת טווח עם אותם חברים, כדי שיהיו חזקים ויציבים, נתרמים ותורמים. השתתפנו בטקס הקליטה ובטקס הענקת הכומתות המרגש בבסיס חיל הים באשדוד, ונשמח לראותם מצטרפים אלינו להרמת כוסית לקראת החג. מדובר במערכת יחסים מתגמלת - אנו מרגישים שאנו מחוזקים על ידם, לא פחות משאנו מסייעים. בהצלחה!"

עתליה שמלצר | נשיאת קבוצת 'שלמה'

עתליה שמלצר (צילום: עזרא פרג')
עתליה שמלצר (צילום: עזרא פרג')

"קבוצת שלמה נרתמה לסייע לעמותת גדולים במדים משום שפעילותה משתלבת עם כל מה שאנו מאמינים בו מיום היווסדה של הקבוצה – שיוויון הזדמנויות, דאגה לאחר וחיזוק החברה בישראל למען עתיד משותף טוב לכולנו. אבל 'גדולים במדים' היא עבורי הרבה מעבר להזדמנות ליישם ערכים. עבורי זו קודם כל התרגשות. כשאני רואה את עיניהן הנוצצות של האמהות לאותם נערים ונערות – כשהן רואות אותם לראשונה במדים, תורמים למדינה, וממצים את הפוטנציאל שלהם – זה שווה את הכל. באותם רגעים ממש מבינים איזו תרומה עצומה מביאה העמותה גם למשפחות ולסביבה של אותם נערים ונערות מופלאים. אחרי השילוב בצבא – למשפחות הללו קל יותר להסב לסדר, אולי עם פחות חשש מהעתיד לבוא והדאגה לגורל ילדיהן בהמשך חייהם הבוגרים. מאחלת לכל אותן משפחות חג חירות שמח".




 גדולים במספרים: 400 צעירים, 30 בסיסים

תכנית "גדולים במדים" של עמותת יד לילד המיוחד ו-JNF ארה"ב, משלבת כיום 400 צעירים עם צרכים מיוחדים בשירות התנדבותי ב-30 בסיסי צה"ל בכל הארץ. הצעירים עולים על מדי מתנדב בשנה הראשונה ולאחר מכן מתגייסים והופכים לחיילים מן המניין בכל חילות הצבא. בעבר היה זה דבר נדיר לפגוש חייל עם אוטיזם או תסמונת דאון, היום הם משולבים כמעט בכל הבסיסים והפכו להיות חלק אינטגרלי וחשוב מצה"ל, כשהם תורמים בשירות תרומה משמעותית, כל אחד לפי יכולותיו.