מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות טניה כהן-עוזיאלי, יחד עם עירית רפפורט - יו"ר ידידי המוזיאון, ניצלו את ההזדמנות שרבים מידידי המוזיאון מרחבי העולם, הגיעו לחגוג כאן את הפסח, ואירחו במהלך חול המועד מפגש מיוחד עם הידידים הבינלאומיים והישראלים. המפגש כלל בראנץ' בגן המוזיאון; תצוגה מוקדמת עם האוצר הראשי דורון רבינא, לקראת חנוכת המבואה המחודשת של המוזיאון; פתיחת המרכז החוויתי החדש לכל המשפחה ע"ש יונס וסוראיה נזריאן; וכן סיור עם האוצר דורון לוריא בתערוכת העשור לפרס שיף. נהנו מהמפגש: סטלה קטן-ספרא - נשיאת הידידים השוויצרים של מוזיאון ת״א, דני וג'ניס גילרמן, פויו זבלודוביץ', ג׳ורדנה גרגו, אליעזר ואסתי אלקון, רוני גילת-בהרב (מנכ״לית כריסטיז), נעמי גבעון, נורית וולף, איתמר ושובל חושן, סרז׳ תירוש, סיון סבג, עליזה ואריאל יפו, עטרה דז'יקובסקי - מנהלת הידידים של מוזיאון תל אביב בישראל, ועוד רבים.

דני וג'ניס גילרמן ועליזה ואריאל יפו (צילום: עליזה מרגוליס-באר)
דני וג'ניס גילרמן ועליזה ואריאל יפו (צילום: עליזה מרגוליס-באר)

פולאק וצ'לסי נגד האנטישמיות


במסגרת הקמפיין הבינלאומי הנרחב של מועדון הפאר האנגלי צ'לסי, כנגד האנטישמיות, אותו מוביל מועדון הכדורגל כבר למעלה משנה בתמיכתו של הבעלים רומן אברמוביץ', נפגשים שחקני ושחקניות הקבוצה עם ניצולי שואה, צועדים ב"מצעד החיים" במחנות ההשמדה, ומובילים את הקמפיין הוויראלי המתמשך #SayNoToAntisemitism.

באחרונה אירחו שחקניות קבוצת הנשים של צ'לסי את סוזן פולאק - ניצולת שואה בריטית בת 88 - הפעילה מאוד למען העלאת המודעות לשואה. במשך שנים, מבקרת פולאק בבתי ספר ברחבי בריטניה ומספרת לתלמידים על הזוועות שנגרמו למיליוני אנשים על ידי הנאצים. פולאק זכתה לאות הכבוד של בריטניה, נפגשה עם המלכה, וגם העידה כנגד "מנהל החשבונות של אושוויץ" אוסקר גרונינג, שהיה אחראי למותם של 300 אלף איש – וחמק מעונש.

קבוצת הנשים של צ'לסי וסוזן פולאק (צילום: יח"צ צ'לסי)
קבוצת הנשים של צ'לסי וסוזן פולאק (צילום: יח"צ צ'לסי)

נתיב לבצלאל

פרופסור עדי שטרן - נשיא בצלאל, ופרופסור רוני אורן - ראש המחלקה לאומנויות המסך בבצלאל, אירחו מפגש לא שגרתי עם זוכה פרס האוסקר לסרט הקצר ביותר - גיא נתיב. המפגש כלל צפייה בסרט הזוכה SKIN, שיחה עם נתיב, וגם התרשמות מקרוב מפסלון האוסקר הנחשק.

עדי שטרן, גיא נתיב ורוני אורן (צילום: גלעד שקד)
עדי שטרן, גיא נתיב ורוני אורן (צילום: גלעד שקד)

חולדאי מפרגן לחצי

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, העלה פוסט לחשבון הפייסבוק שלו שבו פרגן למיזם החדש "חצי" שזכה בהאקתון שיזמה העירייה בראשותו.

חולדאי כתב: "דמיינו את זה: השעה 20:45, עסק גדול מסיים את היום ועל המגשים אוכל מוכן שכבר לא יימכר היום. אתם מקבלים הודעה לנייד – 'הגיעו, הכל בחצי מחיר'.

זה הרעיון העומד מאחורי המיזם החדש "חצי" - זוכה האקתון העסקים של עיריית תל אביב-יפו. הפלטפורמה שפיתחו רועי גיורא, יוחאי סיטבון ודור בכר, תאפשר לתושבים לקנות מוצרי מזון מעסקים לפני סגירתם - כך שהתושבים מרוויחים מחיר מוזל, בעלי העסק לא זורקים סחורה יקרה, ובנוסף נמנע בזבוז מזון מיותר.

בהאקתון העסקים שלנו התמודדו 80 מפתחות, מעצבים, יזמים ונשות עסקים עם אתגר לא פשוט: חיזוק הקשר בין העסקים בעיר לקהילה המקיפה אותם. 19 מיזמים נולדו בזמן התחרות, כולם מקוריים, חכמים ובעיקר מועילים. הזוכים יקבלו מאיתנו מענק כספי, ליווי מקצועי וחלל עבודה עירוני להמשך פיתוח המיזם שלהם. כל הכבוד לכולם על היוזמות, המעורבות ואהבת האדם!"

רון חולדאי (צילום: אביב חופי)
רון חולדאי (צילום: אביב חופי)

תמונת ארכיון 

חסות לפלצ'יק

במשרדי חברת הביטוח דוידשילד בנתניה, נחתם הסכם חסות לג'ודוקא פיטר פלצ'יק. חברת דוידשילד עוסקת בביטוח ברחבי העולם. בבעלותה נמצאת חברת הבת 'פספורטכארד' שמאמצת כבר את הג'ודוקא שגיא מוקי. מנכ"ל החברה יואל אמי, הביע את שמחתו על כך שהחברה תסייע לפלצ'יק בהכנות לאולימפיאדת טוקיו 2020.

פיטר פלצ'יק ויואל אמי (צילום: שלומי וורנר)
פיטר פלצ'יק ויואל אמי (צילום: שלומי וורנר)


נפלאות החג

>אלי אלעזרא - יו"ר 'הכשרה חברה לביטוח' וקבוצת 'אלעזרא', החליט השנה לחזור למקורות. במתנות לחג הפסח שהעניק ללקוחות ולספקי החברה, לצד 3 שלושה בקבוקי יין ירדן, הוא צירף סידור הגדה מהודר לפסח עם תרגום אותנטי לערבית-מרוקאית ופירוש. כמו כן צורף למתנה דיסק של הזמר והחזן הרב אברהם יוסף עוזיאל.

אלי אלעזרא (צילום: אביב חופי)
אלי אלעזרא (צילום: אביב חופי)

>בין אלו שהחתימו דרכונים ובילו את ימי הפסח באווירה אחרת היו: אסי ומירי טוכמאייר שנהנו מחופשה משפחתית באיים המלדיביים; שמואל וענת פרנקל שליוו את בתם רומי ללונדון שם היא תבלה את שלושת החודשים הקרובים בקורס אופנה; גם אילן שילוח ושירה מרגלית בילו עם הילדים בלונדון; הילדים של אורלי ונוחי דנקנר - רונה, דנה ועומר בילו בחופשה משפחתית עם בני הזוג והילדים באמסטרדם; רמי ואירינה שלמור בילו בשמורת נופש בפיליפינים; יורם באומן ובני ביתו השתכנו במעונם 'באן מיקה' בקוסמויי; צחי ורותם וחג'ג' גם הם בילו באי התאילנדי הפופולארי; עידו ושרית חג'ג' בילו עם הילדים ואורית ואלירן ברדוגו באיטליה; מוטי רייף וסימור לוזון עשו ספארי באפריקה עם משפחה וחברים; שי אגסי ותמי חוטובלי עשו את דרום איטליה.

ויש גם כאלו שלא פסחו על נופי ארצנו: ורד וברק רוזן טיילו בצפון עם הילדים ודילגו על הקטע של הפקקים כיוון שהגיעו עם מסוק; גיל עופר - בנו של עידן עופר - חגג את יום הולדתו בבית של אבא בארסוף; אדם סינגולדה ודני טוקטלי - התחילו מספר בקרים בריצה משותפת בתל אביב; ומאיר אוזן והדסה פתאל נהנו מטיול מקסים בשמורת הבניאס.

יורם באומן (צילום ארכיון: אביב חופי)
יורם באומן (צילום ארכיון: אביב חופי)

אילן שילוח ושירה מרגלית (צילום ארכיון: אביב חופי)
אילן שילוח ושירה מרגלית (צילום ארכיון: אביב חופי)

מאיר אוזן והדסה פתאל (צילום ארכיון: אביב חופי)
מאיר אוזן והדסה פתאל (צילום ארכיון: אביב חופי)

, ו