הנהלת חברת מקורות התייצבה בראשון בבוקר לפתוח את המסחר בבורסה לרגל הצטרפותה למשפחת החברות הבורסאיות. "מקורות" הינה חברה ממשלתית אשר נוסדה בשנת 1937, במטרה לפתח את מקורות המים בישראל ולספקם לתושביה והיציאה למהלך האג"ח הסחיר היא נדבך משמעותי מהחלטת הממשלה העוסקת בתוכנית לטיפול בבצורת. ההחלטה כוללת בין היתר את שדרוג מערכות המים של ישראל וביצוע העבודות הוטל על חברת מקורות. פתחו שבוע ואת המסחר ביחד: שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, יו"ר "מקורות", מרדכי מרדכי, מנכ"ל "מקורות", אלי כהן, מנהל רשות החברות הממשלתיות, יעקב קוינט וסמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה, חני שטרית בך.


ברונפמן ושגיא לחופי הים התיכון

כמדי שנה בעונת הקיץ, חברי האלפיון של ישראל נופשים מחוץ לגבולות ישראל, ביעדים מפנקים. המיליארדר מת'יו ברונפמן עם ילדיו הבוגרים, רעייתו ההריונית – מלאני, ובנם המשותף, התחילו את החופשה במיקונוס ומשם המשיכו לחופשה ביאכטה בסיציליה שבאיטליה. המיליארדר טדי שגיא נצפה גם הוא באי מיקונוס, כשהוא נהנה מרכיבה על אופנוע ים.


מת'יו ברונפמן ומלני (צילום: אביב חופי)
מת'יו ברונפמן ומלני (צילום: אביב חופי)

 

טדי שגיא (צילום: סיון פרג')
טדי שגיא (צילום: סיון פרג')

פרויקט המוח האנושי בבירה

נציגות רשמית של האיחוד האירופי נחתה בסוף השבוע במוזיאון המדע בירושלים להשקת התערוכה החדשה 'שימו לב-מוח!'. התערוכה מהווה חלק מפרויקט אירופי תחת הכותרת: "פרויקט המוח האנושי", אליו שותפים למעלה מ-130 מרכזים ומכוני מחקר, ביניהם ארבעה ישראליים. מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים זכה להיות חלק מהפרויקט לאחר שהוביל ופיתח דרכי תצוגה לחשיפת הציבור לתחום חקר המוח. גזרו את הסרט ופתחו את התערוכה: קריסטל לוקאס, ראש המחלקה למבצעים במשלחת של האיחוד האירופי לישראל, כריסטיאן פוטו – מנכ"ל הפרויקט, ו-וורדה בן גור שטרית – אוצרת התערוכה וסמנכ"לית פיתוח תוכן במוזיאון.

קריסטל לוקאס, כריסטיאן פוטו ו-וורדה בן גור שטרית (צילום: אבי חיון)
קריסטל לוקאס, כריסטיאן פוטו ו-וורדה בן גור שטרית (צילום: אבי חיון)

פסטרנק מארח

במהלך השבועיים האחרונים, אירחה קבוצת 'אמן' הישראלית, בראשות היו"ר עמיר פסטרנק משלחת גדולה מסין. טייה רווילין - סמנכ"לית הגוף המסחרי והכלכלי של מחוז יונאן בסין, שרק הוא עצמו גדול מישראל פי כמעט 18, עם אוכלוסייה של כ-46 מיליון איש, עמדה בראש המשלחת הסינית.

חברי המשלחת השתתפו בטקס פתיחת מיזם בלוקצ'יין ישראלי-סיני - LogChain, שיפעל ממשרדיה של אמן הישראלית בארץ. המיזם הוא פרי שיתוף פעולה של החברה עם ממשלת סין ומחוז יונאן, לפיתוח פלטפורמת בלוקצ'יין מתקדמת עבור השוק הסיני וכן יצירה של שיתופי פעולה נוספים עם סטארט-אפים ישראליים.

עמיר פסטרנק וטייה רווילין (צילום: ארז קרדה)
עמיר פסטרנק וטייה רווילין (צילום: ארז קרדה)

רפא"ל בהודו

חברת רפא"ל העבירה בשבוע שעבר הזמנה ראשונה לחברת הבת שלה בהודו - KRAS, בסך של 100 מיליון דולר. חברת KRAS, היא פרי שיתוף פעולה עסקי של רפא"ל עם קבוצת קליאני, אשר הוקמה לטובת ייצור, תחזוק ותמיכה במערכות של רפא"ל המיוצרות בהודו, במסגרת קשת העסקים החברה עם מערכת הביטחון בהודו. חברת הבת תייצר בהודו אלפי מכלולי אלקטרוניקה למערכת 'ברק 8' של התעשייה האווירית, במסגרת חוזה עם צבא היבשה וחיל-האוויר ההודי, בו משמשת רפא"ל כספק משנה. העברת ההזמנה הראשונה צוינה בטקס חגיגי שהתקיים במפעל הייצור המשותף בהיידרבאד שבדרום הודו. חתמו: באבא קליאני, יו"ר קבוצת קליאני. ופיני יונגמן, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת מערכות הגנה אווירית ברפאל.

באבא קליאני ופיני יונגמן (צילום: באדיבות רפאל)
באבא קליאני ופיני יונגמן (צילום: באדיבות רפאל)

צוקרברג הדור הבא

משפחת צוקרברג מתרחבת. רנדי צוקרברג - אחותו של מייסד 'פייסבוק' מרק צוקרברג, שיתפה את עוקביה באינסטרגם על לידת בתה שקיבלה את השם שירה. האם הגאה שיתפה כי הילדה הגיחה לעולם שלושה שבועות לפני התאריך המשוער, והסבירה לדוברי האנגלית מבין עוקביה, את משמעות השם בשפה העברית.

 רנדי צוקרברג (צילום: Michael Loccisano, getty images)
רנדי צוקרברג (צילום: Michael Loccisano, getty images)

הפרס של ברקר

נשיא סוני פיקצ'רס קלאסיקס (Sony Pictures Classics ) מייקל ברקר - מאנשי תעשיית הקולנוע החשובים והמשפיעים בעולם, הגיע לראשונה לישראל. ברקר נחת כאן בהזמנתו של מייסד ומנהל ביה"ס 'סם שפיגל' - רנן שור, שהעניק לו במהלך הביקור את פרס "כוח טבע קולנועי בינלאומי" הניתן ליוצרי קולנוע מצטיינים מהארץ והעולם. ברקר היה אחראי על הפצתם ולעיתים גם על הובלתם לפרסי אוסקר של סרטים רבים שיצרו המאסטרים הגדולים של עולם הקולנוע - מקורוסאווה ועד אלמדובר - וגם של סרטים ישראליים מרכזיים, כמו "ואלס עם באשיר", "ביקור התזמורת", "הערת שוליים", "שומרי הסף" ועוד.

מייקל ברקר ורנן שור (צילום: יוסי צבקר)
מייקל ברקר ורנן שור (צילום: יוסי צבקר)