איש העסקים אודי רקנאטי הגיע השבוע ליער הנשיא (צרעה) של קק"ל והופתע לפגוש שם את חבריו ובני משפחתו שערכו במקום חגיגה לרגל יום הולדת 70 בחלקת יער שנקראה על שמו. על היוזמה וההפתעה חתומים עוזרו של רקנאטי, אשר קרסיס אשר בשיתוף עם ילדיו שי ושירה רקנאטי, החליטו לרגל יום ההולדת העגול לתרום להקמת חלקת יער, בה נטעו עצי זית עתיקים, הותקנו ספסלי ישיבה ומתקני מנגל שנועדו לרווחת ציבור הנופשים ביער. מיכאל בן אבו, מנהל דסק ישראל בחטיבה לגיוס משאבים בקק"ל שמח על היוזמה ועזר באיתור המקום המתאים ביותר למחווה. 

סנדברג בחוויה משנת חיים

שריל סנדברג, מספר 2 בפייסבוק הגיעה השבוע לארץ לביקור שמשלב בין מפגשים עסקיים לחופשה אישית. סנדברג הגיעה ארצה מביקור פרטי בירדן שם עברה, לדבריה, שבוע משנה חיים עם משפחתה וחברתה טסה ליאון - מנהלת המוצר בפייסבוק וחברת דירקטוריון ב- CARE - תנועה עולמית הפועלת לסיום העוני בדגש על נשים ונערות, במטרה שלכל האנשים יהיו זכויות והזדמנויות שוות. סנדברג ביקרה עם צוותי הארגון את הפליטים הסורים הנמצאים בירדן, הזוכים לסיוע יומיומי שמאפשר להם לשרוד ולבנות את חייהם מחדש. הביקור במקום הזכיר לה לדבריה, את המשפט היהודי- ״כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו״. בארץ הספיקה סנדברג לבקר אצל נשיא המדינה ראובן ריבלין, ובארגון 'איחוד הצלה' אותו הגדירה כאחד הארגונים המרשימים ביותר שראתה.


שריל סנדברג (צילום: רויטרס)
שריל סנדברג (צילום: רויטרס)


מחסני השוק בכרטיס

במתחם אושילנד, נערך בשני אירוע להשקת כרטיס האשראי החדש, WinCard+ של רשת 'מחסני השוק' בשיתוף max (לשעבר לאומי קארד). התייצבו: בכירי max , בראשות יו"ר החברה ירון בלוך והמנכ"ל רון פאינרו; חברי הנהלת 'רשת מחסני השוק' ובכללם בעלי החברה המשותפים שלום, שאול ואיציק נעמן לצד משפחת כהן; ומנהלים מ-64 סניפי הרשת. במהלך האירוע העניק פאינרו לבעלי החברה את הכרטיס הראשון המשותף. הערב נחתם בהופעה של השחקן והבדרן שלומי קוריאט. 

ירון בלוך, שלום נעמן, רון פאינרו ושאול נעמן (צילום: סיון פרג')
ירון בלוך, שלום נעמן, רון פאינרו ושאול נעמן (צילום: סיון פרג')

מקוב זוכר ומעניק

האמן תומר קאפ הוא הזוכה הראשון בפרס ע"ש נירה מקוב ז"ל בשיתוף מוזיאון אשדוד לאמנות, לתמיכה בתערוכת יחיד מוזיאלית ראשונה לאמן/ית. הפרס הכספי המוענק השנה לראשונה, יוענק אחת לשנתיים על ידי ישראל מקוב לזכרה של רעייתו נירה מקוב ז"ל, וישמש לתמיכה בתערוכה שתוצג במוזיאון אשדוד לאמנות ותלווה בקטלוג מקיף. תערוכת היחיד המוזיאלית הראשונה של קאפ, צלם החי ויוצר בתל אביב, בוגר התואר הראשון והשני של האקדמיה לאמנות ולעיצוב, בצלאל, תיפתח במוזיאון אשדוד לאמנות בפברואר 2021. הליך הבחירה של הפרס כלל ועדת שיפוט בהם האוצרת יעל כץ בן שלום, האמנים עידו בר אל ודויד עדיקא, אוצרת אוסף מקוב שולמית נוס והאוצרים יובל ביטון ורוני כהן-בנימיני ממוזיאון אשדוד לאמנות.

תומר קאפ (צילום: יאיר שטיינמץ)
תומר קאפ (צילום: יאיר שטיינמץ)

ישראל מקוב (צילום: דפנה גזית)
ישראל מקוב (צילום: דפנה גזית)

עוד שמונה לפנטום האופרה 

משה יוסף, מפיק המחזמר 'פנטום האופרה' בישראל, ערך בשלישי פרמיירה למחזמר בבית האופרה בתל-אביב. במהלך הפרמיירה הכריז יוסף על פתיחת שמונה מופעים נוספים בתחילת ספטמבר וזאת לאור הביקוש הרב לכרטיסים עם מכירות של מעל ל-37,000 אלף כרטיסים. התרגשה עם יוסף מייגן פטרנו, השחקנית הראשית של המחזמר.

משה יוסף ומייגן פטרנו (צילום: שוקה כהן)
משה יוסף ומייגן פטרנו (צילום: שוקה כהן)

אבוהב לנוער

שמואל אבוהב, מנכ"ל משרד החינוך, הגיע לביקור בני נוער בכפר הרא"ה במחנה הקיץ של חב"ד שבו לוקחים חלק חברי הארגון מהארץ ומחו"ל. החניכים ליוו את אבוהב בסיורו במקום ושיתפו אותו בחוויות אותן הם עוברים במחנה, ובכלל זה לימוד קבוצתי חוויתי, תחרויות ספורט, מופעים, טיולים ועוד.


הרצאה בלתי נשכחת בלאונג'

סטלה קריוף, מנכ"לית סודהסטרים שוק ישראל, ממליצה על הרצאת TED של ד"ר מרגרט הפרנן

סטלה קרויף (צילום: אילן ספרא)
סטלה קרויף (צילום: אילן ספרא)

"הרצאות TED הן תמיד מקור להשראה בהיבט המקצועי וגם בהיבט האישי, מותירות הרבה חומר למחשבה, ולא פעם סימני שאלה על חיי היומיום. אחת ההרצאות שעניינה אותי במיוחד הייתה זו של ד"ר מרגרט הפרנן. הפרנן - מומחית לניהול, שעמדה בראש כמה חברות אינטרנט ומדיה גדולות באנגליה ובארה"ב, כתבה רבי מכר שהאירו באור חדש את ההתנהלות בארגונים ואת עתידם בעולם משתנה. בהרצאתה "The human skills we need in an unpredictable world" היא קוראת תיגר על הגישה הרווחת לפיה ארגונים מתנהלים דרך פריזמת יעילות מספרית ופיננסית בלבד. הפרנן טוענת שיעילות מהסוג הזה רלבנטית רק כאשר ניתן לצפות את כל התרחישים האפשריים בהם הביזנס נתקל. הבעיה הגדולה היא שהבלתי צפוי הופך לנורמה היומיומית ולכן למודלים הקשורים ביעילות תפעולית ופיננסית יש פחות ופחות מקום בניהול החדש, יעילות מהסוג הרווח לא רק שאינה נותנת פתרון לבלתי צפוי, אלא אף מעכבת אותנו מלהגיב בזמן ובמקום הנכון .

אז מה כן יכול להוות פתרון ולהפוך חברות למוכנות יותר? מעבר מניהול של just in time לניהול של just in case . . כדי לפתח מיומנות לניהול כזה יש צורך עז להחזיר את התכונות האנושיות שנדחקו לפינה על חשבון היעילות. תכונות כמו יצירתיות מחשבתית, דמיון, אומץ ניהולי, יכולת יצירת קואליציות ושיתופי פעולה, היכולת לנסות ולהתנסות - הם המפתח לעמידות ושרידות של חברות בעולם שאינו צפוי ואינו מתבסס על מספר מצומצם של תבניות אותן ניתן לחזות מראש .

על פי הפרנן: כל מי שמנסה לומר שהוא יודע מה יקרה בעתיד, בעצם מנסה לקחת עליו בעלות .... האמת העמוקה היא שהעתיד אינו ידוע ואין לנו יכולת למפות אותו עד שנגיע אליו "