ערב ההצדעה השנתי של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה ה-FIDF, ייערך בעיר ניו יורק ממש לפני חגי תשרי. הערב, שבמהלכו מגוייסים מדי שנה עשרות מיליוני דולרים למען חיילי צה"ל, ייערך השנה במלון 'הילטון מידטאון' שבתפוח הגדול ובראשו יעמדו יו"ר FIDF פיטר ווינטראוב ומנכ"ל הארגון, אלוף (מיל') מאיר כליפי-אמיר.

לקראת האירוע הזמנו לראיון בלעדי בלאונג', את איל הנדל"ן הישראלי-אמריקני המסקרן עופר ירדני (59), המשמש חבר הדירקטוריון הארצי של FIDF ויו"ר קבוצות ההשתייכות של FIDF בניו יורק. ירדני הוא יו"ר ומנכ"ל חברת הנדל"ן המצליחה Stonehenge NYC, ומוביל את חטיבת הנדל"ן של FIDF בניו יורק, אשר נוסדה ב-2006 על-ידי קבוצה של אנשי עסקים ופילנתרופים מצליחים ומובילים בתחומם, במטרה לאחד את חברי קהילת הנדל"ן, סביב התמיכה בחיילי ובחיילות צה"ל המגנים על מדינת ישראל.

ירדני נולד בארץ וגדל בבת ים. הוריו, דור שישי ושביעי בארץ, היו ממקימי קיבוץ רביבים ולאחר מכן השתקעו בבת-ים בבית שהיה ציוני מאוד, עם מה שהוא מתאר כ"חינוך לערכים של אהבת הארץ דרך הרגליים". את שירותו הצבאי החל בגדוד 12 בגולני ועקב בעיה בריאותית עבר לקורס חובשים ומשם לתפקיד מש"ק ידיעת הארץ. לאחר שחרורו נרשם ללימודי תולדות עם ישראל וארץ ישראל באוניברסיטת תל אביב ואז הגיע הסרט הקולנועי ששינה את חייו.



בעקבות צפייה בסרט הקומדיה Animal House המאדיר את חיי הקולג' האמריקאי ועוסק בקבוצת סטודנטים אמריקניים המשתייכים לבית אחווה יוצא דופן, אשר קורא תיגר על הממסד והנורמות המקובלות של החברה בקולג', החליט ירדני שאת המשך לימודיו יעשה בארצות הברית. ב-1985 עבר לניו יורק, שם, לדבריו, הרגיש כבר מן ההתחלה כאילו הוא בבית, והפך מקובל ואהוד. שם גם הכיר את אשתו שרי ועד מהרה החל לעסוק בתחום הנדל"ן בארה"ב וצבר לעצמו בסיס כלכלי, שספק, לדבריו, אם היה מגיע אליו לו היה נשאר בישראל.

לפני כעשור התבקש ירדני להקים את מחלקת הנדל"ן ב-FIDF והתגייס למשימה באופן מיידי. "גם אם אתה לא גר בארץ יש חשיבות עצומה לתרומה למדינה בה אחיך גרים", הוא מסביר. מאז, לטענתו, הוא חש שכתוצאה מהנתינה שלו, הוא מקבל הרבה יותר. ירדני לא מגדיר את עצמו כמגייס תרומות אלא כיוצר מודעות. לשיטתו, בישראל החיילים הם במדים ואילו תורמי חטיבת הנדל"ן שמתגייסים למטרה, הם חיילים בחליפות.

בין "החיילים בחליפות" הפעילים כיום בחטיבת הנדל"ן של ה-FIDF ניתן למצוא שמות בולטים ממגזר הנדל"ן בארה"ב ובכללם: מרטי ברגר – יו"ר משלחת הנדל"ן של FIDF ב-2018 ו-2019 - מנכ"ל חברת הנדל"ן Silverstein Properties; צ'אק רוזנצוויג – היו"ר הנכנס של חטיבת הנדל"ן בניו יורק - מייסד ושותף בחברת הנדל"ן Criterion Real Estate Capital; סקוט סטקמן – יו"ר קבוצת פיננסיים של FIDF בניו יורק - מנהל UBS Wealth Management ושמעון שקורי - היו"ר היוצא של חטיבת הנדל"ן של FIDF בניו יורק - מייסד ונשיא חברת הנדל"ן Ariel Property Advisors. על הקשר עם אנשי הנדל"ן אחראיות גלית בריכטה – מנהלת סניף ניו יורק והסביבה של FIDF וג'סיקה טולדנו – מנהלת קבוצות ההשתייכות של הארגון בניו יורק.

מעבר לאירועים של ה-FIDF בארצות הברית ישנן המשלחות שמוציא הארגון לישראל. "הן ה'גיים צ'יינג'ר' האמיתי", מסביר ירדני, "אלו שהופכות את התורמים לשגרירים הכי טובים של מדינת ישראל, אוהבי ישראל וציונים, עם זיקה אמתית וקשר שנוצר לארץ ישראל". המפגש של התורמים עם החיילים הוא זה שמייצר את תחושת הערבות ההדדית. המסעות המשותפים ארצה יוצרים גיבוש גם בקהילה וגם בין חברי המשלחת, ולעתים קרובות הגיבוש שנוצר בינהם במסע יוצר גם המשכיות בעסקים. בשנה שעברה תרמה חטיבת הנדל"ן מיליון דולר בערב הגאלה של ה-FIDF. השנה התרומה תוכפל והתחושה היא שה'best is it yet to come', כיוון שהתורמים מרגישים שהם עושים עבודת קודש עבור רווחת החיילים.

הפעילות למען FIDF היא מסתבר מדבקת, ואת 'וירוס ה-FIDF' של האבא, קיבלו גם יתר בני המשפחה. רעייתו של עופר - שרי משמשת כיו"ר משותפת לאירוע חטיבת הנשים של FIDF בניו יורק. הקשר הראשוני שלה ל- FIDFנוצר כבר לפני שנים כאשר הייתה אימא לילדים קטנים ועם השנים רמת המעורבות שלה רק הלכה וגברה. מאז שהילדים היו קטנים המשפחה נהגה לבקר בארץ מידי שנה, ובמהלך הביקורים תמיד הגיעו לבסיסי צבא ולמפגשים עם חיילים. וכך, גם ילדיהם של בני הזוג ירדני, שראו את הוריהם מקדישים מזמנם ומרצם לטובת החיילים, ממשיכים בדרכם. בנם הבכור של הזוג - מקס ירדני, 27, עו"ד Real Estate Associate at Fried Frank , משמש כחבר הדירקטוריון של המנהיגות הצעירה של FIDF ועובד כרגע על גיוס כספים למועדון כושר לבסיס של גולני בצפון, וגם אחיו הצעירים - ג'וש (24) ואוליביה (20) - נרתמו למשימה.

מרטי ברגר (צילום: ניר בוקסנבאום)
מרטי ברגר (צילום: ניר בוקסנבאום)

סקוט סטקמן (צילום: באדיבות הFIDF)
סקוט סטקמן (צילום: באדיבות הFIDF)

בימים אלו עמלה שרי ירדני ביחד עם טניה זוקרברוט מייסדת דיאטת ה- F-Factor, על אירוע נשים גדול שיערך באוקטובר השנה במסגרתו כ-250 נשים, תומכות FIDF ומובילות חברתיות בקהילה הניו-יורקית, ייפגשו לארוחת צהריים חגיגית וישיקו את חטיבת הנשים של FIDF בעיר. באירוע ייקחו חלק חיילות צה"ל, וכן תא"ל (מיל') גילה כליפי-אמיר, רעייתו של מנכ"ל ה-FIDF, אשר בתפקידה האחרון בצבא שירתה כיועצת הרמטכ"ל לענייני נשים (יוהל"ן). עוד נרתמו לטובת האירוע מעצבת האופנה הישראלית גליה להב, ומעצבת תכשיטי היוקרה אלכסנדרה מור, שיצרה למען חטיבת הנשים של FIDF שרשרת זהב ויהלומים בהתאמה אישית לחברות הארגון.

צ'אק רוזנצוויג (צילום: הווארד ווצ'סלר)
צ'אק רוזנצוויג (צילום: הווארד ווצ'סלר)

שמעון שקורי  (צילום:רפלקשיונס פילם)
שמעון שקורי (צילום:רפלקשיונס פילם)

גליה להב (צילום: רויטרס)
גליה להב (צילום: רויטרס)

שרי ירדני מאמינה שמעבר לגיוס הכספים, תורמים שנפגשים עם החיילים מעוררי ההשראה, למדים דרכם את סיפורה של המדינה, ונחשפים דרך סיפורי החיים של החיילים, לעובדה שצה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם, לאנושיות החיילים ולעובדות. בהמשך לאירועים הרבים שארחו בני הזוג מקווה ירדני שבקרוב תצא לארץ גם משלחת נשים של חטיבת הנדל"ן, בנוסף למשלחת הנשים הקיימת של FIDF, שתחווה את סיפור הצבא הישראלי מקרוב.

עופר ושרי ירדני (צילום: שחר עזרן)
עופר ושרי ירדני (צילום: שחר עזרן)
מקס ירדני (צילום: אהרון מייקל )
מקס ירדני (צילום: אהרון מייקל )

אלכסנדרה מור (צילום: הארדי קלאהולד)
אלכסנדרה מור (צילום: הארדי קלאהולד)