בשישי בבוקר נערכה בסינמטק בתל אביב, הקרנת טרום בכורה לסרט "שמיר בדרכו" שישודר ב-HOT8, המביא את סיפור חייו של ראש ממשלתה השביעי של ישראל – יצחק שמיר ז"ל. את הסרט יצרו יגאל לרנר וארז פרידמן. אורח הכבוד בהקרנה היה נשיא המדינה ראובן ריבלין, שאף נשא דברים. בנוסף אליו השתתפו באירוע: שר המדע לשעבר - יעקב פרי, יו"ר הכנסת לשעבר - דליה איציק, שופט בית המשפט העליון בדימוס - אליקים רובינשטיין, ח"כ גדעון סער, ח"כ יואב קיש, ראש מוסד לשעבר - אפרים הלוי, שר האוצר לשעבר - דן מרידור, יו"ר הכנסת לשעבר - דן תיכון, השר לשעבר - רוני מילוא, ראש המוסד לשעבר - שבתאי שביט, רמי לוי, יוסי ורדי, יאיר שטרן, גבי דוד, דליה פרשקר, יוסי בכר ונוספים. את האירוע יזמו: בנו של שמיר – השר לשעבר יאיר שמיר שמכהן כיו"ר אגודת הידידים של המרכז הרפואי ע"ש שמיר (אסף הרופא), מנהלת בית החולים אסנת לבציון-קורח, ומנכ"לית אגודת הידידים סיגל אדר.

במהלך האירוע גם הוצגו לראשונה בפני הבאים הדמיות של מבני המרכז הרפואי שמיר כפי שייראה בשנים הבאות. על-פי החלטת ממשלה מ- 2016 - עם פינוי צריפין, ומתן אישורי בניה של כ- 100,000 יחידות דיור באזור - יוכפל שטח בית החולים. בכך הוא עתיד להפוך למרכז הרפואי הגדול בישראל, ולשרת כ- 1.5 מיליון איש, זאת לעומת כמיליון כיום.

דליה פרשקר, גבי דוד וסיגל אדר (צילום: יעל צור)
דליה פרשקר, גבי דוד וסיגל אדר (צילום: יעל צור)



אדרי האיש, החזון והרחוב

בחמישי האחרון נערך בעיר נתניה טקס חנוכת רחוב על שמו של לאון אדרי ז"ל. חברו, איש העסקים חזי בצלאל שיתף בפייסבוק: "הבוקר התקיים בנתניה טקס חנוכת רחוב על שמו של לאון אדרי ז״ל, בסמוך לאחד ממפעלי חייו החשובים: הסינמה סיטי בנתניה. אדם גדול עם לב גדול. איש של חזון וחלומות, איש של הגשמה ועבודה קשה. מילדות במרוקו ואח"כ בדימונה ובנתניה, לאחד ממייסדי ומעצבי תעשיית הסרטים והקולנוע החשובים ביותר בישראל. ממקרן בזוקות בדימונה למפעלי הענק של הסינמה סיטי בכמה ערים מרכזיות בישראל וליצירה של מאות סרטים כחול-לבן. התרומה וההשקעה של לאון, ואחיו משה, עיצבו את תעשיית הקולנוע בישראל וממשיכים להתוות את עתידו.

לאון תמיד סיפר על אביו שאמר כי העולם מורכב מקירות וחלומות. מאחורי כל קיר שאנו עוברים יעמוד תמיד קיר נוסף ואולי אף גבוה יותר, אך גם חוויה מרתקת יותר. כך עלינו למצות את חיינו, לצבור חוויות, להגשים חלומות ולהתגבר על אתגרים. זהו מסר אדיר שעל כל ילדה וילד, גם מהפריפריה, לאמץ ולהפנים. לא לפחד מקירות ולא לפחד לטפס עליהם כי אולי אין סוף לקירות אבל גם אין סוף לחוויות, לעשייה ולחלומות. לסולנג׳ היקרה ולילדים הנהדרים אבי, אייל, לירון ושגית; למשה ופנינה ולכל שבט אדרי, שולח חיבוק גדול ואהבה. היה טקס מכבד ומרגש".

 אייל, לירון, סולנג', שגית ואבי אדרי (צילום: רפי דלויה)
אייל, לירון, סולנג', שגית ואבי אדרי (צילום: רפי דלויה)

חזי בצלאל ומשה אדרי
חזי בצלאל ומשה אדרי

בול לאפיפיור

ישראל והוותיקן הנפיקו בול משותף לציון 25 שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות. הבול שהושק בתוך גיליון מסגרת מהודר הוצג בשבוע שעבר בפני האפיפיור פרנציסקוס, במהלך טקס האודיאנסה הכללית בכיכר סנט פטרוס שברחבת הותיקן לעיני מאות צליינים ומבקרים מכל העולם, על ידי מנהל השירות הבולאי בדואר ישראל - אלחנן שפירא ושגריר ישראל בוותיקן - אורן דוד.

אורן דוד, אלחנן שפירא האפיפיור פרנציסקוס (צילום: שגרירות ישראל בוותיקן)
אורן דוד, אלחנן שפירא האפיפיור פרנציסקוס (צילום: שגרירות ישראל בוותיקן)

סער מברך את כץ

אודליה ויאיר כץ - יו"ר ארגון עובדי התעשייה האווירית ובנו של שר העבודה והרווחה לשעבר - חיים כץ, חגגו בצהרי יום שישי את מסיבת הבריתה לביתם עמית במתחם האירועים AVENUE שבקרית שדה התעופה. הגיעו לברך: נשיא המדינה ראובן ריבלין, ח"כ ניר ברקת, שר הכלכלה אלי כהן, שר העלייה והקליטה יואב גלנט, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שר המשפטים אמיר אוחנה, יו"ר ועדת חוץ ובטחון אבי דיכטר, יו"ר הסוכנות היהודית - בוז'י הרצוג, שלי יחימוביץ', מגישת הטלוויזיה גאולה אבן ובעלה ח"כ גדעון סער, השר משה כחלון, לאה ורו"ח שלמה נס ועוד רבים.

יאיר כץ, גדעון סער וגאולה אבן (צילום פביאן קלדרוף)
יאיר כץ, גדעון סער וגאולה אבן (צילום פביאן קלדרוף)

בוז'י הרצוג ושלי יחימוביץ'
בוז'י הרצוג ושלי יחימוביץ'

שלמה ולאה נס
שלמה ולאה נס

על הגג עם ריביורי

בית האופנה הבינלאומי 'הוגו בוס' בחר בישראל כדי לקיים בה את האירוע הרשמי להשקת הבושם החדש שלו - BOSS BOTTLED INFINITE. לרגל האירוע הגיעה לארץ משלחת נציגים בכירים מחברת COTY - ענקית הקוסמטיקה השלישית בגודלה בעולם, שאמונה על הייצור השיווק וההפצה של בשמי 'הוגו בוס'. האירוע עצמו נערך בשעת שקיעה, על הגג הפתוח של מתחם 'בית על הים' ביפו. סנדרה ריביורי, מנכ"לית המכירות האזורית של קבוצת COTY פגשה על הגג את: איציק לוי - מנכ"ל חטיבת הקוסמטיקה בשסטוביץ', ארז חלבי - מנכ"ל אפריל, אורי וטרמן - מנכ"ל רשת BE, טלי בלוך - מנהלת קוטי בישראל ונציגות חברת קוטי - לאורה פולוני ובריוני וורל.

אורי וטרמן, סנדרה ריביורי ואיציק לוי (צילום: שוקה כהן)
אורי וטרמן, סנדרה ריביורי ואיציק לוי (צילום: שוקה כהן)

נפלאות סופהשבוע

יניב גרטי - מנכ"ל אינטל ישראל ארח אירוע לרגל פתיחתו של הבניין החכם של החברה בפתח תקווה. מדובר בבניין של 75 אלף מ"ר, המיועד ל-2,700 עובדים, וכולל 143 חדרי התכנסות, ומבוסס כולו על שימוש באנרגיה ירוקה. הערב כלל סיור שהציג את הטכנולוגיות הרבות שהוטמעו בבניין והופעה של הזמרת יובל דיין. במתחם -High& התל אביבי, נערך ערב הגאלה המסורתי לכבוד העולות והעולים לגמר פרסי אופיר. מוש דנון - יו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה ודנה בלנקשטיין - מנכ"לית האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, השיקו כוסות עם מנכ"ל יקב היוצר - אראל ברקאי, שנתן חסות לאירוע.

מוש דנון, דנה בלנקשטיין ואראל ברקאי (צילום: רפי דלויה)
מוש דנון, דנה בלנקשטיין ואראל ברקאי (צילום: רפי דלויה)

>רביב ברוקמאייר, מנכ"ל קבוצת גולף, השיק את קולקציית מרוקו LOVE, לקראת ראש השנה, בחנות הדגל של גולף & קו ברחוב לח"י בבני ברק. נכנסו לאווירה: גונן ביבר - ממלא מקום יו"ר קבוצת גולף, משה ראובני, ירון אשל, ורד פישר וירון ליכטנשטיין.

רביב ברוקמאייר וירון אשל (צילום: ערן לם)
רביב ברוקמאייר וירון אשל (צילום: ערן לם)

>איש יחסי הציבור אדי אדמון, בנם של האמנית איה אדמון-מייזלס והפרסומאי והשגריר המנוח דוד אדמון ז״ל, נישא לבחירת ליבו, השחקנית טלי ברוניצקי, בתם של הפסיכולוגית רות סלטון-ברוניצקי והבעלים והמייסד של חברת ״יזמקו״, אהוד ברוניצקי.

החתונה התקיימה בגן האירועים ״שרונית״ שבמשמר השרון. הגיעו לברך: שאול ורחל לוטן, ליאורה ושחר איילון, אברהם פרחי, צוקי ויגאל גלאי, הילה ורני רהב ועוד.