ערב שמחת תורה. איש העסקים ברק רוזן ורעייתו וורד, מארחים בביתם בהרצלייה פיתוח, מסיבת גיוס לבנם - בן. במוזמנים: משפחה, חברים קרובים של בני הזוג, וחבריו של החייל לעתיד. באומנותי: ברכות מאמא ומאבא, מצגת, והופעה של הזמר עידן רייכל על פסנתר.

כחלון מדבר סייבר

שר האוצר משה כחלון, זה שקצת נעלם מהמדיה בארץ, עדכן בסוף השבוע בעמוד הפייסבוק שלו כי מדינות אירופה רוצות את הסייבר הישראלי. וכך כתב כחלון: "ביום שישי סיימתי סבב פגישות בוושינגטון עם ארבע משרי האוצר החשובים באירופה. מה שהכי עניין את שרי האוצר של שוויץ, בלגיה, הולנד ונורווגיה, היה היזמות הישראלית בכל תחומי הטכנולוגיה ובמיוחד בסייבר. סיכמנו על הידוק שיתופי הפעולה הכלכליים, מפגשים משותפים חדשים בין משרדי האוצר, ושדרוג הסכמי הסחר בין המדינות. כלכלת ישראל מביאה כבוד גדול למדינת ישראל - ונמשיך לחזק אותה !"



דונרשטיין מתמודד

שמואל דונרשטיין ,בעל השליטה בחברת 'רב-בריח', המתמודד לתפקיד נשיא התאחדות התעשיינים, שיתף את חבריו בפייסבוק בדבר החלטתו להתמודד: "רב-בריח מסמלת עבורי הרבה מעבר לחזון ולתעשייה כחול-לבן. שנים של עבודה קשה ואמונה בתעשייה הישראלית הביאו להצלחתה של רב-בריח בארץ ובעולם כמותג ישראלי חזק ושורשי, חדשני ומשגשג, תוך יצירת מקומות פרנסה לאלפי עובדים ברחבי הארץ עם ששה מפעלים באזורים שונים - וכולם בפריפריה. למרות הקשיים, דוגמת כח-האדם המקצועי והלא מקצועי במשק, משרדי הממשלה השונים, רגולציה קשה ואף ההסלמה ברצועת עזה, שהשפיעה ישירות על תפוקת המפעל ועל המורל, אנחנו ברב-בריח המשכנו לעמוד יציבים מול מטרה נעלה - להמשיך בשגרת היום ולהמשיך לייצר דלתות כניסה ופנים איכותיות וישראליות עבור הקהל הישראלי והבינלאומי. לכן, כתעשיין שהצליח לבנות את מפעליו בישראל ולאחר 44 שנות ניסיון, אני מכיר כמעט כל בעיה של מפעל קטן כגדול, והחלטתי לתרום מהידע ומהיכולות המקצועיות, כדי לשרת את התעשיינים בישראל כנשיא התאחדות התעשיינים, ולהחזיר את התעשייה הישראלית למסלול הנכון".

שמואל דונרשטיין (צילום: אייל טואג)
שמואל דונרשטיין (צילום: אייל טואג)

הנאמנים של וקסלסברג

במוזיאון היהדות והסובלנות בבירת רוסיה מוסקבה, נערכה לאחרונה אסיפה שנתית של חבר הנאמנים, שבמהלכה הוצגו ביצועי המוזיאון בשנה האחרונה והתוכניות לעתיד. בחבר הדירקטורים של המוזיאון משמשים שורה של בכירים ודמויות מוכרות בזירה הבינלאומית וברוסיה בפרט,ובכלל זה: ויקטור וקסלסברג - המשמש כיו"ר חבר הנאמנים של המוזיאון וכיו"ר חבר הדירקטורים של קבוצת החברות של רנובה; אנטון ואינו - ראש לשכתו של נשיא רוסיה; לאונרד בלווטניק - יו"ר חבר הנאמנים של תעשיות אקסס; אלכסנדר בורודה - נשיא פדרציית הקהילות היהודיות ברוסיה; מיכאיל גוצ'רייב - נשיא Russneft; דריה ז'וקובה - אשת העסקים ואספנית האמנות; רונלד לאודר - נשיא הקונגרס היהודי העולמי; לורד בראון - יו"ר מנהל של חבר הדירקטורים של L1 Energy; ואחרים.

בפתח הפגישה, דיבר יו"ר חבר הנאמנים וקסלסברג, על לוח האירועים העשיר של המוזיאון, והדגיש את החשיבות של המשימה החינוכית המיוחדת של המוזיאון ואת תפקידו בשימור המורשת היהודית והזיכרון ההיסטורי.

אנטון ואינו (צילום: Aleksandr Ivanyuk)
אנטון ואינו (צילום: Aleksandr Ivanyuk)

עכשיו כבר מותר לספר - גרסת הייקים

משפחות ייקים (יוצאי יהדות גרמניה ואוסטריה) וצאצאיהם, הגיעו בחול המועד סוכות מכל רחבי הארץ, לתפן, לפתיחת התערוכה "עכשיו כבר מותר לספר". את האירוע הרב דורי, ביזמת ארגון יוצאי מרכז אירופה והמוזיאון ליהדות דוברת גרמנית - מרכז מורשת הייקים, אירחה רותי אופק, מנהלת המוזיאון. בין היתר הגיעו לתפן ראש העיר חיפה לשעבר - יונה יהב, שהוריו עלו מגרמניה והטייס והסופר דן חמיצר. התערוכה "עכשיו כבר מותר לספר", מציגה חפצים שעברו בין הדורות, שמאחוריהם סודות שעדיין לא סופרו, סיפורים מרגשים - רומנטיים ודרמטיים, כפי שעלו מתוך מסמכים ובעקבות חפצים ששמרו צאצאי משפחות הקהילה הייקית. חמיצר שהנחה את האירוע, גילה סודות של בני משפחת אביו, והכין, כמצופה ממנו, כתב חידה למשתתפים.

רותי אופק, דן חמיצר ויונה יהב (צילום: תקשורת יעל שביט)
רותי אופק, דן חמיצר ויונה יהב (צילום: תקשורת יעל שביט)

הכח הנשי של הראל

ברוח השנה החדשה, רשת מלונות פתאל אירחה את עמותת Prowomen המקדמת נשים במגזר העסקי, במלון שרתון סיטי טאוור ברמת גן. בין 100 הנשים שהשתתפו באירוע, היו אביה מגן מזרחי- מנכ״לית רשת מלונות פתאל, צפנת דרורי סמנכ״לית בגולדפרב זליגמן, אסתר ברק לנדס משקיעת הון סיכון, תת אלוף שרון ניר, יעל יצחקי מייסדת ומנכ״לית נט״ע, שני הראל מייסדת עמותת Prowomen וקרן הראל מנכ״לית העמותה.

אסתר ברק לנדס, שני הראל וקרן הראל (צילום: שיר חסין)
אסתר ברק לנדס, שני הראל וקרן הראל (צילום: שיר חסין)

רות וחוק השבות

חברת MOVIELAND מקבוצת "שורה 9 החזקות", השיקה מתחם קולנוע חדש בקניון עזריאלי חיפה, הכולל שבעה אולמות, בהשקעה של כעשרים מיליון שקלים. לרגל ההשקה נערכה במקום הפרמיירה לסרט האמריקני-ישראלי "ג'ארהד 4 – חוק השבות" בהפקת יוניברסל. נכחו: נציגי חברת יוניברסל; הבעלים של חברת ההפקות U.F.O - פיליפ רות - המפיק המשותף של הסרט; עוזי ברזילי – אף הוא מפיק משותף; אפי ליפשיץ - מנכ"ל רשת מובילנד, עופר שביט - מנכ"ל קניון עזריאלי חיפה, ארנון תורן - מנכ"ל קניוני עזריאלי ועוד.

עופר שביט, פיליפ רות, עוזי ברזילי ואפי ליפשיץ (צילום: משה מעוז)
עופר שביט, פיליפ רות, עוזי ברזילי ואפי ליפשיץ (צילום: משה מעוז)

ממגרים אלימות במיני ישראל

עמותת "לא לאלימות" הפועלת בקרב בני נוער מכל המגזרים, במטרה למגר את האלימות, קיימה במתחם "מיני ישראל" ליד לטרון, ערב בסימן 'לא לאלימות', במטרה לחזק את המאבק בתופעה במגזר הערבי. הערב נערך ביוזמתו של מנכ"ל 'מיני ישראל' אייל מדני. נכחו: השר זאב אלקין, ראש המוסד לשעבר דני יתום, עו"ד ציון אמיר, יו"ר לשכת עורכי הדין - אבי חימי, ח"כ גדי יברקן, עו"ד ששי גז, ראשי הרשויות של כפר קאסם, טייבה ומודיעין.

ציון אמיר, אייל מדני ואבי חימי (צילום: שי דורי)
ציון אמיר, אייל מדני ואבי חימי (צילום: שי דורי)