עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית, נודע ללאונג', כי אחת מנשות העסקים העסוקות והמצליחות בישראל - ליאורה עופר, בעלת השליטה בחברת 'עופר השקעות', קיבלה על עצמה תפקיד חדש ומחייב. עופר מונתה לתפקיד יו"ר אגודת הידידים של המרכז הבינתחומי הרצלייה - מוסד הלימודים החביב על הדור הבא של האלפיון העליון. אגב, לפני כשנה העניק המרכז הבינתחומי בראשו עומד פרופסור אוריאל רייכמן, לאותה עופר תואר עמיתת כבוד.


גרוסמן לידידים

חתן פרס ישראל ופרס אמת, הסופר המוערך דויד גרוסמן, היה אורח הכבוד בערב שקיים המועדון העסקי-אקדמי של אוניברסיטת תל אביב. האירוע נערך בראשון האחרון, לציון תחילת שנת הלימודים האקדמית. קיבלו את פני הבאים: יו"ר אגודת הידידים של האוניברסיטה אמנון דיק, ומנכ"לית האגודה עו"ד עדי אולמרט. נשיא האוניברסיטה פרופ' אריאל פורת שהציג את הסופר סיפר שהוא וגרוסמן מכירים עוד מימי השרות בצה"ל.



במרכז המפגש, עליו הייתה אחראית סמנכ"לית הפעילות והתוכן של האגודה - דנה רכטמן, קיימה ד"ר ליעד מודריק שיח עם גרוסמן סביב יצירתו, הדמויות בספריו, תהליכי הכתיבה שלו וכמובן קצת גם על פוליטיקה. נכחו: סמי וטובה סגול, מריוס נכט ורעייתו ענבר אפק-נכט, נאוה דיק, גבי ואתי רוטר, שאול וציפי קוברינסקי, יהודה זיסאפל, בועז דותן, יהודית יובל-רקנאטי, גד פרופר, ירון גזית ועוד רבים אחרים.

אמנון ונאוה דיק,ציפי ושאול קוברינסקי (צילום: ישראל מלובני)
אמנון ונאוה דיק,ציפי ושאול קוברינסקי (צילום: ישראל מלובני)

יהודה זיסאפל
יהודה זיסאפל

ליעד מודריק, עדי אולמרט ודויד גרוסמן
ליעד מודריק, עדי אולמרט ודויד גרוסמן

הנצחה ושלום

בימים אלה של ציון 25 שנים לחתימת הסכם השלום בין ישראל וירדן, התקיים בראשון אירוע הסרת לוט וקריאת שם מכון טהור השפכים אוג, מהגדולים בישראל, על שמו של נח כנרתי ז"ל . כנרתי היה איש רב פעלים, התמחה בתחום המים, וכעוזרו של יצחק רבין, כיהן כראש צוות נושא המים במשא ומתן לשלום עם ירדן.

אנשי ציבור, בני משפחה וחברים רבים הגיעו לטקס הסרת הלוט וביניהם: מיכל כנרתי - אשתו של נח, אריה כהן - ראש מועצת ים המלח ומגילות, חגית משה - סגנית ראש עירית ירושלים, אבי בלשניקוב - יו"ר חברת מפעלי ביוב וטיהור ירושלים, ושמעון שבס - מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר ומחבריו הטובים של כנרתי.

אבי בלשניקוב, גל כנרתי ושמעון שבס (צילום: שלומי אמסלם)
אבי בלשניקוב, גל כנרתי ושמעון שבס (צילום: שלומי אמסלם)

אלאלוף ספנות מצטיינים

חברת אלאלוף ספנות זכתה לראשונה לנציגה המצטיינת של ענקית הספנות הבינלאומית גרימלדי. הפרס הוענק לחברה במסגרת כנס היורומד השנתי שנערך לאחרונה בסיציליה. אלאלוף, המייצגת את גרימלדי כבר 52 שנים ברציפות, נבחרה על פני כל נציגויות החברה באירופה ובמזרח התיכון. שמחו על הזכייה: נתן אלאלוף, נשיא קבוצת אלאלוף, גיל מילר, מנכ"ל החברה, דני אלאלוף, מנהל הפיתוח העסקי, זאב גורפינקל, מנהל קו גרילמדי באלאלוף וקונסטנטינו בלדיסרה, המנהל המסחר והתפעול של גרימלדי.

זאב גורפינקל, דני אלאלוף, נתן אלאלוף, גיל מילר וקונסטנטינו בלדיסרה (צילום: Grimaldi Group)
זאב גורפינקל, דני אלאלוף, נתן אלאלוף, גיל מילר וקונסטנטינו בלדיסרה (צילום: Grimaldi Group)

בירנבאום באופנה

בית אופנת העילית KK Couture בבעלותה של קים קסאס, ערך בראשון תצוגת אופנה במסגרתה הוצגה הקולקציה החדשה - Walk like an Egyptian - קולקציית ערב השואבת את עיקר השראתה מהמיתולוגיה היהודית ומסיפור יציאת מצרים. הגיעו לתצוגה שנערכה במתחם "לורנס" ביפו: דניאל ובת אלה בירנבאום מוטי רייף, סנדרה רינגלר שהמשיכה משם למסיבת יום הולדתו של ראש הממשלה, שלי גפני, פולה בליק, לאה שנירר ועוד.

נשות עתיד התחבורה

חברת Lime אירחה בראשון, במרכז פרס לשלום בת"א כנס בנושא עתיד התחבורה. הכנס, אותו יזמה חברת הקורקינטים השיתופיים, עסק בשינויים הרבים שחלו בשנים האחרונות ויחולו בשנים הקרובות בעולם ובישראל בעולם התחבורה. השתתפו בכירות בתעשייה לצד נציגי עיריית ת"א, ביניהן: סגנית ראש העיר מיטל להבי, דנה בורגר country manager בWAZE- , שני חסון סמנכ"לית התפעול של LIME, עירית זינגר, סמנכ"לית השיווק של Here Mobility , גבריאלה אדירים מובילת צוות התפעול ב- MOOVIT, ענת אייזיק כספי יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה ואפרת דובדבני מנכל"ית מרכז פרס לשלום וחדשנות.

דנה ברוגר, מיטל להבי,שני חסון,עירית זיניגר וענת אייזיק כספי (צילום: תמר רוגבסקי)
דנה ברוגר, מיטל להבי,שני חסון,עירית זיניגר וענת אייזיק כספי (צילום: תמר רוגבסקי)