1. ערבות הדדית

איש העסקים והיזם החברתי, רוני דואק, מקים מיזם חדש תחת השם "ושמרת". מטרת המיזם היא לסייע בטיפול באוכלוסייה המבוגרת שחשופה יותר מכל לפגיעה מנגיף הקורונה. במסגרת זו המיזם ינסה לספק משאבים וציוד לטיפול באוכלוסייה הבוגרת וכן יפעל לחיזוק והעצמה של הגורמים המטפלים. לצורך המיזם מתכוון דואק לגייס 12 מיליון שקלים מחברות ומאנשי עסקים פרטיים, ולהתמקד ב-300 מוסדות גריאטריים בבעלות המדינה, הפרושים ברחבי הארץ, בהם ישנן כ- 25,000 מיטות. הדבקה המונית במוסדות גריאטריים אלו, אם תקרה חלילה, תחייב אשפוז של אלפי קשישים שבתי החולים לא יוכלו לטפל בהם, ולכן מתכוון דואק לרכוש עבור המוסדות ציוד מגן הכרחי שיאפשר טיפול מקצועי, וכן לפעול למען תוספת כוח אדם מקצועי ומודרך היטב שיסייע למנהלי המוסדות הגריאטריים עם אתגרי הקורונה. בין השאר התגייסו כבר לפרויקט גיל שוויד - הבעלים של חברת צ'ק פוינט; סר רונלד כהן - מייסד אייפקס פרטנרס; כמו גם עמותות ובכללן 'ציונות 2000', "אחרי!" ו"שיתופים". המיזם ישתף פעולה עם משרד הבריאות ומשרד הביטחון מתוך הבנה כי שיתוף פעולה שכזה הינו קריטי להצלחתו.

תמונת ארכיון של גיל שוויד עם שגיא בר וגבי אשכנזי (צילום: ליאור אביטן)
תמונת ארכיון של גיל שוויד עם שגיא בר וגבי אשכנזי (צילום: ליאור אביטן)

סר רונלד כהן (צילום: תמר מצפי)
סר רונלד כהן (צילום: תמר מצפי)

רשת מקדונלדס תרמה שני מיליון שקלים שיתחלקו בין 18 בתי חולים בישראל, בנוסף היא מחלקת כל יום 5,000  ארוחות חינם לצוותים רפואיים אנשי מד״א וצוותי חירום.

לרגל חג הפסח, שגריר ארה"ב בישראל, דויד פרידמן ורעייתו תמי, תורמים 50,000 דולר ל"לקט ישראל" - ארגון הצלת המזון הגדול בישראל, לסיוע במימון מבצע חלוקת מזון מבושל לאוכלוסיות נזקקות ברחבי הארץ. 

חברת 'מלינגו' בראשות המנכ"ל אמיר שלום, הבעלים של האתרים המובילים מורפיקס, רב-מילים ונקדן מורפיקס, הודיעה על פתיחת גרסת הפרימיום של מורפיקסקול ללימוד אנגלית לכלל התלמידים בישראל, ללא תשלום, עד סוף חודש אפריל 2020. כל התכנים באתר יהיו זמינים לכל התלמידים שעברו בימים אלו ללימוד מרחוק, וכן למורים המעוניינים להעביר לילדים שיעורי אנגלית כיתתיים מקוונים.

אמיר שלום (צילום: יח''צ מורפיקס)
אמיר שלום (צילום: יח''צ מורפיקס)

2. משנים מוד ברשת 

מנכ"ל חברת 'נייס' ברק עילם העלה סטטוס לרשת הפייסבוק: 

"לאחיי היהודים החרדים, תישארו לעזאזל בבית! אנחנו הולכים לצבא ומגנים עליכם, אנחנו משלמים מס הכנסה בשביל לממן את אורח החיים שלכם, אנחנו משלמים מס בריאות בשביל שאתם תוכלו להנות מטיפול רפואי חינם ברגעים אלו, אנחנו ומרבית אזרחי העולם יושבים בבית ומשביתים חברות תעשיות וכלכלות בשביל טובת הכלל. אז פעם אחת בלי כפיות טובה - תישארו לעזאזל בבית!

ברק עילם (צילום: CRC Media)
ברק עילם (צילום: CRC Media)

ואשת העסקים שרי אריסון ממשיכה לראות את חצי הכוס המלאה ומפרסמת בפיד שלה: "בתמונה, הבן שלי דניאל ואני, ביום מעשים טובים בשנה שעברה. בשבוע שעבר אמור היה להתקיים יום המעשים הטובים בישראל וברחבי העולם. יום המעשים הטובים אמנם נדחה בשל המצב, אבל השבועות האחרונים מוכיחים לנו שמעשים טובים שוטפים את העולם. כולם כותבים על כך שבסין פחת משמעותית זיהום האוויר, שתעלות המים בוונציה צלולות מאי פעם ובאיטליה אלפים שרים במרפסות כדי לרומם את מצב הרוח. מרגש לשמוע על יוזמות כמו בניו-יורק בה צעירים רבים יוצאים לקנות מוצרי מזון ותרופות לקשישים. בבריטניה הקימו קבוצות תמיכה ברשתות החברתיות ובאוסטרליה הסופרמרקטים פותחים את שעריהם למבוגרים בשעות מסויימות. בישראל אלפים עמדו במרפסות ומחאו כפיים לצוותים הרפואיים, ילדים הניפו שלטים מחוץ לבתים כדי לשמח את סבא וסבתא, וזמרת אופרה אחת שרה מתחת לבניין שבו מתגורר אביה המבוגר – הכל כדי לשמח ברגעים אלה. מעשים טובים של ערבות הדדית, ואהבת לרעך כמוך זו המהות: לחשוב טוב, לדבר טוב ולעשות טוב. בואו נתפלל שהוירוס יפסיק והאהבה תמשיך להתפשט". 

שרי אריסון, דניאל אריסון דורסמן  (צילום: פייסבוק)
שרי אריסון, דניאל אריסון דורסמן  (צילום: פייסבוק)

איציק אוזנה מנכ״ל רשת ACE פונה דרך הפייסבוק למשטרה:

"משטרת ישראל שלום,

צפיתי בהפגנה אמש, לא אחווה כאן דעה עליה. בתוך זה הבחנתי כי מספר שוטרים היו ללא מסיכות פנים. לא יודע אם זה ממחסור או מסיבה אחרת. אם מדובר במחסור - יש לי עבורכם 10,000 יחידות למסירה (הנה, בגלוי....זה מבטל חשש לשוחד), אני מניח שאתם יודעים איך להגיע אליי. עדכנו. בריאות לכולם".

איציק אוזנה (צילום: נמרוד גנישר)
איציק אוזנה (צילום: נמרוד גנישר)

אלי שגיב מנכ"ל 'לוריאל ישראל' מעדכן את חבריו בפייסבוק כי חברת לוריאל העולמית החלה לייצר מיליוני יחידות של אלכוג׳ל (Hand sanitizers) לחלוקה חינם ותרומה לכל הצוותים הרפואיים בכל העולם, קופות החולים, בתי המרקחת, בתי אבות, ומעוטי יכולת. בקרוב גם בישראל.

עם מי יש לך עסק

שם העסק: חברת 'אידאה תקשורת שיווקית'

בעלים : מיכל ציון ודורית גליקמן

מספר עובדים : 6 

על העסק בקצרה: חברת אידאה פועלת מזה 20 שנה ומפיקה מבצעי קד"מ, אירועים עסקיים, כנסים ותערוכות. אנו מעורבים בתהליך החל  משלב הגדרת המטרה של הלקוח דרך בחינת קהלי המטרה, התאמת הרעיון והשפה ועד לביצוע והפקה בפועל.  אנחנו מאמינים שהלקוח וחברת ההפקה הם צוות אחד, הפועל יחד כדי להגיע לתוצאה מצוינת. לא מפסיקים תוך כדי התהליך לחשוב, להמציא וליצור בכדי למקסם כל  פעילות.
החברה היא האנשים - העובדים באידאה והספקים שאיתם אנחנו בוחרים לעבוד לאורך זמן. השמחה להגיע לעבודה ולתת ללקוח את השרות המקסימלי היא לב העניין. חדוות היצירה והרצון הכן והאמיתי לעשות משהו המאפשר ללקוח להשיג את מטרותיו הם המנוע שלנו.
אידאה מתייחסת לאירועים קטנים וגדולים באותה רצינות וזה מה שמייחד אותנו. אין תקציב בלתי אפשרי לעבודה ולהשגת המטרה. נכון זה מצריך יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא, אבל התוצאות הן שמחייבות והסיפוק מלמצוא את הפתרון האופטימלי.
התקופה הזו מאתגרת לכולנו, ואין ספק שהמציאות משתנה לנגד עינינו ואחרי הכל נמצא שוב את השיגרה.  הרי אנשים במהותם ירצו שוב שוב ליצור אינטראקציה וחיבור רגשי ומאז ומעולם רצו אנשים לארח, להתארח, לשתף ולרגש.

מיכל ציון ודורית גליקמן (צילום: סיון פרג')
מיכל ציון ודורית גליקמן (צילום: סיון פרג')

אירוע (צילום: אידאה)
אירוע (צילום: אידאה)