1. דיק והידידים מחפשים מנהיגות

אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב הזמינה את חבריה להרצאה מקוונת של פרופ' אוריה שביט - ראש החוג ללימודי הערבית והאסלאם וראש התוכנית למדעי הדתות באוניברסיטת תל אביב. בהרצאתו ניסה שביט להאיר זרקור על התנהלות המנהיגות העולמית והישראלית בימי קורונה. נשיא אגודת הידידים - אמנון דיק פתח את אירוע האון-ליין בדברי ברכה קצרים מביתו, והעביר את השרביט לשביט. פרופסור שביט הסביר כי לטעמו אין מנהיגות עולמית בימי הקורונה, והוסיף כי יש לו פתרון לכינון ממשלה רזה בישראל: "אין צורך במשרדים עם שרים-בטלנים. הפתרון לבזבוז על ממשלה רחבה הוא  15 שרים מיניסטריאליים ועוד 20 ח"כים במעמד שר - הם יקבלו משכורת של ח"כ וצוות של ח"כ ותהיה להם זכות הצבעה של שר". 

אוריה שביט (צילום: דנה טרסי)
אוריה שביט (צילום: דנה טרסי)

אמנון דיק (צילום: יח''צ)
אמנון דיק (צילום: יח''צ)

2. ערבות הדדית

חברת 'טבע' מגדילה את תקציב התרומות שלה ותורמת שני מיליון שקלים נוספים עבור ארגונים מרכזיים בישראל בתחום הבריאות ובכללם: מד"א, ער"ן, חברים לרפואה, וג'וינט-אשל ישראל. כמו כן תתרום החברה ציוד לבתי החולים על מנת לחזק את בריאותה וחוסנה של החברה הישראלית בימים מורכבים אלו. תרומה זאת מצטרפת לתרומת ואספקת מיליוני טבליות של תרופות הנבחנות, לטיפול בווירוס ברחבי העולם.

בחברת 'יוניליוור' תומכים באוכלוסיות הנזקקות לסיוע מוגבר, בעת משבר הקורונה ובכלל זה התגייסו למען קשישים, בני נוער בסיכון, אנשי מד"א והצוותים הרפואיים.

 במסגרת שיתוף פעולה עם ארגון 'לתת' מסייעת החברה בתרומת מוצרים ייעודית לקשישים אשר מתמודדים עם בעיית נגישות למזון, ולמוצרי היגיינה. החברה תרמה עבורם עשרות אלפי מוצרי מזון, היגיינה, טיפוח וניקיון. 

 במקביל החברה ממשיכה גם בימים אלו לתמוך כספית בעמותת על"ם, ובנוסף תרמה מגוון מוצרי מזון, היגיינה וניקיון שיחולקו לבני נוער בסיכון במסגרות הדיור והתמיכה של העמותה. 

 במטרה להמתיק ולהעניק מעט רגעים של שמחה לעובדי ומתנדבי מד"א נתרמו למוקד השיחות הארצי של הארגון מקרר גלידות של "גלידת שטראוס", שימולא באופן שוטף  בתקופה הקרובה. לבתי החולים ולצוותים רפואיים נתרמו דגני בוקר וחטיפים בבתי החולים: איכילוב, תל השומר שיב"א, וולפסון, אסותא אשדוד, העמק, וקפלן. לחלק מבתי החולים נתרמו גם ערכות היגיינה וטיפוח עבור מטופלי מחלקות הקורונה. 

הסוכנות היהודית, יחד עם חברת הבת שלה עמיגור וארגון "אחריי", חברו לחקלאים ממושב עידן בערבה, למבצע שבמסגרתו הגיעה משאית עמוסה בכ-10 טון ירקות, שנתרמו על ידי החקלאים, ויחולקו בין אלף משפחות של קשישים החיים בבתי גיל הזהב של חברת עמיגור בבאר שבע, ערד ובקרית גת. יחד עם המשאית הגיעו כ-40 מתנדבים מארגון "אחריי" שידאגו לסייע בפריקה, באריזת הירקות לשקיות לקראת חלוקה, ובחלוקה לדיירים. 

עמיגור היא חברת הדיור של הסוכנות היהודית ובבתי גיל הזהב שלה מתגוררים כ 7,000 קשישים - רבים מהם ניצולי שואה.

רשת 'מגדלי הים התיכון', ומועדון 'מכבי FOX תל אביב' חברו למיזם משותף במסגרתו יחולקו למעלה מ-550 מארזים לניצולי שואה ולקשישים לקראת חג הפסח. אל המיזם חברה עמותת 'עזרה מגד'' בראשות המנכ"לית מלכה אור. המארזים נארזו וחולקו על ידי מספר צוותים שכללו את דורון ארנון - מנכ"ל מגדלי הים התיכון, תומר רוזנברג - סמנכ"ל התפעול בחברה, שחקני עבר של נכבי תל-אביב, חברי הנהלה ועובדי מועדון הכדורסל בראשות  היו"ר שמעון מזרחי, המנכ"ל - עדלי מרכוס, שחקן העבר דורון ג'מצ'י שמשמש כיום כסמנכ"ל שיווק וקשרי קהילה, והמנהל הספורטיבי ניקולה וייצ'יץ'.

שמעון מזרחי, דורון ג'מצ'י, דורון ארנון ומלכה אור  (צילום: באדיבות מכבי תל אביב)
שמעון מזרחי, דורון ג'מצ'י, דורון ארנון ומלכה אור (צילום: באדיבות מכבי תל אביב)

חברת כרטיסי האשראי max  נרתמת למאמצי הסיוע לאוכלוסיות נזקקות שנפגעו מהמצב, ויוצאת בשיתוף פעולה ייחודי עם ארגון 'לתת'. החברה תציעה ללקוחותיה לתרום כסף לטובת הכנת חבילות סיוע הכוללות מזון וציוד היגייני עבור קשישים נזקקים, ועל כל שקל שייתרם - תכפיל החברה את התרומה. בנוסף, תורמת max לעמותת 'יד שרה' ולפרויקט "ושמרת" לטובת רכישת מכונות הנשמה וציוד רפואי.

3. הרמות בימי קורונה

בצל הקורונה קיימה אנוש - העמותה הישראלית לבריאות הנפש טקס הרמת כוסית לרגל חג הפסח ב"זום". 

נשאו דברי ברכה: ד"ר הלה הדס, מנכ"לית אנוש, אריק כהן, מנהל החטיבה הציבורית באנוש, יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק בוז'י הרצוג, רונית דודאי, ממונת שיקום ארצית, האגף לבריאות הנפש במשרד הבריאות. שלחו סרטוני ברכה של  הזמרים יהורם גאון, אהוד בנאי, עילאי בוטנר, להקת שלווה והשחקנית ציפי שביט.

הרמת כוסית אנוש (צילום: צילום מסך)
הרמת כוסית אנוש (צילום: צילום מסך)

בחברת SAP  ישראל לא ויתרו על הרמת כוסית לכבוד החג ועל בילוי ביחד מרחוק. מחלקת הרווחה וועד העובדים פינקו את העובדים גם מרחוק, בהופעת סטנד-אפ משודרת בזום של רשף לוי, בלייב מאודיטוריום החברה בבניין ברעננה.  יחד עם ההופעה נהנו העובדים מבירה קרה מבית   Beer Bazaar, שהחברה דאגה לשלוח לפתח הבית של כל אחד מהם.

4. משנים מוד ברשת 

השף עומר מילר העלה פוסט לפייסבוק: בוקר אור יום א'. עוד בוקר להתעורר, לחייך מהחלון למדינה הדוממת שאני אוהב, לאחל לה ולנו בריאות ואריכות ימים, לזכור שעשרים שנה שילמתי ביטוח לאומי (השם הכי לא הולם את הגוף הזה), ולהבין שהמיסים ששילמתי היו לחינם. להפנים שההתעמרות וההתעללות של הממסד במשך שנים בענף שבו אני עובד, הייתה רק פרומו מוצלח לחרא שהמדינה מעבירה את העצמאיים בימים קשים אלו. אסור לשלם יותר ביטוח לאומי כי לאומי הוא לא, ואותנו הוא לא מבטח. אמן ויכולתי להתנתק כלכלית מהממשל. לצערי, זה לא אפשרי. עצמאיים יקרים שלי: הזיעה שאתם מתעוררים איתה בחרדה בלילה - זו בסה"כ מדינת ישראל האהובה שמשתינה עליכם בקשת. כמה עצוב".

עומר מילר (צילום: אור גפן)
עומר מילר (צילום: אור גפן)

עם מי יש לך עסק

שם החברה :

Naama Raicher – Event Workshop

החברת הקומה בשנת 2005 ע"י נעמה רייכר - מנכ"לית ובעלים.

מספר עובדים : 4 

החברה מתחמה באירועים פרטיים בארץ ובחו"ל .

נעמה,  בעלת תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני בשיווק , חלק מענף האירועים כבר 15 שנים . כמו הרבה דברים טובים שמתחילים כחלום, כך התחלתי גם אני. 
  הייתי איפה שהוא על נתיב ההגשמה העצמית, ידעתי שאני רוצה לשנות, להשפיע, להוביל, ליצור, ובעיקר- לעשות את זה בדרך שלי  - עצמאית, יצירתית ויוצרת. 

המחשבה מאחורי הקמת החברה, הייתה בראש ובראשונה, לקום בבוקר בדיוק למה שאנחנו אוהבים לעשות, ואחר כך כתזכורת לצורך הקדום ובסיסי שיש לכל אדם רגיש – הצורך להתחבר לרגעים קסומים, רגעים חד פעמיים ולחוויה. 

נעמה רייכר (צילום: גיא הכט)
נעמה רייכר (צילום: גיא הכט)

צילום הפקה ירושלים (צילום: אורי כרמי)
צילום הפקה ירושלים (צילום: אורי כרמי)