1. ערבות הדדית

חברת 'אמדוקס ישראל' תורמת 150 אלף שקלים לבית החולים 'מאיר' לטובת רכישת מכונות הנשמה. תרומה זו מתווספת לתרומות קודמות של ציוד מיגון רפואי לבתי החולים 'הלל יפה' ו'מאיר', ועבור קשישים וניצולי שואה. כמו כן החליטה אמדוקס לתרום מחשבים וחבילות מזון למי שידם אינה משגת - בסך כולל של מאות אלפי שקלים. שי לוי, מנהל אמדוקס ישראל, שיצא יחד עם רעייתו שיר, ועם עובדים מטעם החברה לחלק את התרומות לקשישים ולניצולי שואה אמר: "בימי שגרה, אמדוקס ישראל מתאפיינת ביכולת לרתום את ההון האנושי והיכולות הטכנולוגיות שלנו, לתמיכה והעצמה של קהילות בתוכן אנו פועלים. הדבר נכון ביתר שאת בימים מורכבים אלו, בהם אמדוקס רותמת את משאביה להתמודדות עם אתגרי השעה, ובמעגלי השפעה רחבים – החל מעובדינו ובני משפחותיהם, לקוחותינו ושותפינו העסקיים, ועד לאוכלוסייה האזרחית בכלל, בדגש מיוחד על אוכלוסיות בסיכון". 

שי ושיר לוי (צילום: יח''צ)
שי ושיר לוי (צילום: יח''צ)

חברת בריסטול-מאיירס סקוויב (BMS) תרמה עד כה למעלה מחמישה מיליון דולר למאמץ המשותף להילחם בנגיף ה- COVID-19(קורונה). BMS ישראל תומכת בפעילות עמותת "חברים לרפואה", המסיעה חולים הזקוקים לטיפולים אונקולוגיים לבתי החולים, ובהעברת תרופות במשלוח לבתיהם. במסגרת המיזם, מטופלים שולחים הודעות וואטסאפ למספר ייעודי ומקבלים בחזרה קישור עם הוראות ופרטים בנוגע לסיוע. 

בנוסף, חברת BMS ישראל בשיתוף עם עמותת "קו לחיים", תרמה למשפחות 40 תלושי קנייה על סך 500 ₪, ועוד עשרות מחשבים ניידים לתלמידי משפחות מצוקה שנזקקו לכך, בשכונות בדרום תל אביב. 

חברת הביטוח מגדל ממשיכה לפעול למען עמותות גם בתקופה זו. ועדת התרומות של החברה אישרה סיוע בהיקף כספי של למעלה ממיליון שקלים לעמותות ולפעילויות הקשורות בתמיכה בשכבות החלשות בעת הזו. במקביל הבטיחה החברה להמשיך ולתמוך בעמותות ובתכניות שהיא מובילה בשגרה, בהיקף כולל של כשבעה מיליון שקלים, וזאת, לנוכח החשש הגדול בעמותות מירידה בהכנסותיהן.

חברת גב-ים תרמה סך כולל של 1.5 מיליון שקלים למאבק - הן הרפואי והן הכלכלי - בנגיף הקורונה. בתי החולים רמב"ם וסורוקה קיבלו מן החברה, כל אחד, סך של 350 אלף שקלים, לרכישת ציוד רפואי למחלקות הקורונה שלהם. יתרת הסכום הועברה כתרומה לשלושה ארגוני צדקה שונים, ביניהם סך של 350 אלף ש"ח לעמותת "לתת" - והכל לטובת רכישת חבילות מזון וציוד הכרחי לנזקקים, לקראת חג הפסח.

בצל משבר הקורונה והחשש של מטופלים רבים להגיע לבתי החולים, מרפאת רשתית, במערך העיניים של בית החולים 'איכילוב' העתיקה את מיקומה  למתחם WeWork ברחוב תוצרת הארץ בתל אביב. המרפאה התמקמה בשטח של 400 מ"ר שנתרמו על ידי חברת חללי העבודה. באיכילוב מקווים שהדבר יהווה פתרון לאוכלוסייה הבוגרת, לשמירת הרצף הטיפולי ומניעת הדרדרות בראייה. ד"ר מיכאלה גולדשטיין, מנהלת יחידת הרשתית, שעמדה מאחורי החיבור המיוחד הסבירה: "מדי יום נבדקים במרפאת רשתית באיכילוב כ-150 מטופלים עם בעיות רשתית ובנוסף מבצעים מידי יום כ-50 הזרקות תוך עיניות וכ-100 צילומי oct - צילומי האיבחון והמעקב למטופלים אלה. צילומי המעקב וההזרקות חייבים להתבצע באופן סדיר, אחרת המטופל יכול לסבול מנזק בלתי הפיך בראייה, כשרוב אוכלוסיית המטופלים הם אנשים מבוגרים בגיל הזהב".

 בנוסף WeWork הקצתה מתחם לטובת מטה התאחדות הסטודנטים לרפואה. המטה מנהל משם את מבצע הצבתם של סטודנטים לרפואה במתחמי ה'דרייב אין' לבדיקות קורונה ברחבי הארץ.

חברת הבניה י.ח דמרי בבעלותו של יגאל דמרי, העניקה תרומה על סך של 100 אלף שקלים לבית החולים סורוקה בבאר שבע, לצורך הקמת מחלקת קורונה. כמו כן תרמה החברה כ- 50 אלף שקלים נוספים לבתי החולים 'ברזילי' ו'קפלן', לצורך תמיכה במחלקות לטיפול בחולי נגיף הקורונה.

יגאל דמרי  (צילום: משה עמר)
יגאל דמרי (צילום: משה עמר)

חברת ההייטק 'אפלייד מטיריאלס' ועמותת 'לקט ישראל' משדרגות את שיתוף הפעולה ביניהן המתקיים מזה מספר שנים. תרומתה של 'אפלייד מטיריאלס' בסך של כ- 45 אלף דולרים, תיועד השנה לרכישת תוצרת של חקלאי ישראל שנפגעו כתוצאה ממשבר הקורונה ומסגירת השווקים. בשיתוף עם עמותת לקט ישראל, נרכשו מאותם חקלאים הירקות והפירות, והם יחולקו למשפחות מעוטות יכולת ברחבי הארץ. החברה גם קראה לכל עובדיה להצטרף ולתרום גם הם חבילות ירקות ופירות לשולחן החג, והתחייבה לתרום מקופתה, סכום זהה לזה שיתרום כל עובד. בנוסף, רכשה אפלייד מטיריאלס כ-1000 יחידות של מיכלי אלכוג'ל וכ-6000 מסיכות שהועברו לעמותת "לשובע" המחלקת אותם כאמצעי הגנה, לדרי הרחוב.

אנשי העסקים נחום ואריה ויסמן, מקיימים את מצוות 'קִמְחָא דְפִסְחָא' ותורמים שוברי קניה לחיילי הנח"ל החרדי. 

אריה ויסמן  (צילום: יח''צ)
אריה ויסמן  (צילום: יח''צ)

חברת סיבוס, המספקת שירותים המשפרים את ה-wellbeing של עובדי חברות, תאפשר  ללקוחות החברה לתרום לקשישים ולמשפחות נזקקות באמצעות ארגון 'לתת'. תרומות אלו ישמשו עבור משלוח חבילות הכוללות מוצרי מזון והיגיינה לקשישים ולמשפחות נזקקות. העובדים יכולים לבחור לתרום 10/50/100/200 ₪ מתקציב הסיבוס שלהם.   

במטרה לעזור למגדלי הפרחים בצפון בתקופה קשה זאת, רכש פארק ההייטק בר-לב, הממוקם בין עכו לכרמיאל, אלפי פרחים ממשק האירוסים בטירת צבי, אשר ספג נזקים כלכליים בעקבות התפרצות הקורונה, וסגירת בורסת הפרחים בהולנד. הפרחים חולקו לכל עובדי ולקוחות פארק ההייטק בר-לב, במטרה להכניס מעט אור, טבע ושמחה לבתים, ולברך בחג שמח ובבריאות טובה.

חברת טבעול, ברוח הטרנד התל-אביבי הפופולארי, הגיעה לבתי החולים ולמוקדי מד"א עם 'פוד טראק' (משאיות אוכל), עמוסות לחמניות מלאות בכל טוב: המבורגר טבעוני, שווארמה טבעונית, צ'יפס, וחמוצים. החברה מעניקה אוכל חם, טרי, ומנחם לאנשי הצוותים הרפואיים,  גם הטבעוניים והצמחוניים שביניהם.

 2. הרמות בימי קורונה

1,000 משפחות השתתפו בראשון בטקס הרמת כוסית 'און ליין' לרגל חג הפסח שערכה חברת סודהסטרים . 

משפחות עובדי החברה מכל רחבי הארץ: יהודים, ערבים, ישראלים ופלסטינאים, התכנסו באמצעות ה-ZOOM, באווירה של אחדות, וזכו לברכת בריאות וחירות. 

בחברה, אשר מוגדרת כמפעל חיוני, ומייצאת ל-46 מדינות בעולם, עשו הפסקה של שעה אחת מן העבודה השוטפת וזכו להפתעה: הופעה בשידור חי של הזמר עידן רייכל מביתו .

עובדי סודהסטרים ועידן רייכל (צילום: באדיבות סודהסטרים)
עובדי סודהסטרים ועידן רייכל (צילום: באדיבות סודהסטרים)

עם מי יש לך עסק

שם העסק: אקסטרא הפקות

בעל העסק: משה פריד

מספר עובדים: מעסיק עובדים לפי הצורך בפרוייקטים השונים

על העסק:

חברת אקסטרא הפקות מתמחה בהפקת אירועים עסקיים.
ניסיון של למעלה מ – 15 שנה בהפקת אירועים עסקיים מכל הסוגים. אנו מלווים את לקוחותינו משלב התכנון, בניית התוכן, העיצוב, המיתוג ועד לאחרון הפרטים בהפקה בפועל.
המקצועיות, השירות האישי והעמידה בלוחות הזמנים, גם הלחוצים במיוחד, הן נקודות החוזק שלנו. אנו עובדים עם לקוחות ממגוון תחומים: עמותות, ארגונים, בנקאות, קמעונאות, נדל"ן, רכב ועוד.  מתמחים בהפקות כנסים, אירועי חברה, אירועים רבי משתתפים, הופעות, תערוכות, ואירועי קד"מ.

משה פריד (צילום: יריב דגן)
משה פריד (צילום: יריב דגן)

(צילום: יריב דגן)
(צילום: יריב דגן)

הלאונג' עסק (צילום: יריב דגן)
הלאונג' עסק (צילום: יריב דגן)