1. נאמני בן גוריון עושים זום 

אירוע חבר הנאמנים נחשב, בכל שנה, לאירוע החגיגי והחשוב ביותר בלוח השנה של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. נאמני האוניברסיטה מרחבי העולם מתכנסים בקמפוס בבאר שבע ומקבלים לקבל הצצה לפעילות האוניברסיטה, סקירה של ההישגים בשנה החולפת, והזדמנות להיחשף להוראה ולמחקר. השנה, כינוס חבר הנאמנים שיועד להתקיים בחודש הבא – ירד מסדר היום בשל אילוצי הקורונה, ובמקומו נערך כבר כעת, כינוס דיגיטלי באמצעות אפליקציית "זום". בין המשתתפים במפגש: נשיא אוניברסיטת בן-גוריון - פרופ' דניאל חיימוביץ'; יו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה - לויד גוזמן; ראש העיר באר שבע - רוביק דנילוביץ'; מנכ"לית בנק לאומי לשעבר - גליה מאור; אלוף (מיל') יום טוב סמיה; אשת העסקים והפילנתרופית רעיה שטראוס ועוד. במפגש הוירטואלי הם האזינו להרצאות מאת רקטור האוניברסיטה - פרופ' חיים היימס, שדיבר על האתגרים וההזדמנויות שיצר משבר הקורונה במחקר ובהוראה; לפרופ' אנג'ל פודגדור שהרצה על כוח המשימה המחקרי שהוקם באוניברסיטה למציאת פתרונות לאתגרי הקורונה; ולמומחה בריאות הציבור - פרופ' נדב דוידוביץ' שדיבר על מדיניות ציבורית בעת מגפה עולמית.

פרופ' דניאל חיימוביץ' (צילום: דני מכליס)
פרופ' דניאל חיימוביץ' (צילום: דני מכליס)

2. אופנהיימר בפורמט וירטואלי

בראשית השבוע התקיים הכנס השנתי ה-22 של 'אופנהיימר ישראל' בראשות המנכ"לים המשותפים - אביבית מנה-קליל והראל גילאון. השנה המתמקד הכנס בחברות ישראליות שנסחרות בארה"ב. נוכח המגבלות שכפתה מגפת הקורונה, אופנהיימר ערכו את הכנס לראשונה בפורמט וירטואלי, והוא כלל פגישות בין נציגי למעלה מ-20 חברות ציבוריות ישראליות מובילות הנסחרות בארה"ב, ובין משקיעים מוסדיים מקומיים. 

בין החברות שהשתתפו בכנס ניצן לציין את חברות טבע, נייס, ויקס, סולאראדג', טאואר, נובה, ועוד רבות. במהלך המפגשים הוירטואליים התייחסו מנהלי החברות הבכירים, ברמת מנכ"לים וסמנכ"לי כספים, לתוצאות הרבעון הראשון של שנת 2020 שפורסמו לאחרונה ולאסטרטגיה העסקית הכוללת, בראי משבר הקורונה והדרכים להתמודד עם השלכותיו.  

אביבית מנה-קליל והראל גילאון (צילום: גיא חמוי)
אביבית מנה-קליל והראל גילאון (צילום: גיא חמוי)

3. הכיכר של פרג'

 בשני אחר הצהריים נערך בעיר פתח-תקווה טקס חנוכת כיכר ע"ש סמי פרג', הצלם המיתולוגי של העיר וממייסדי פוטו פרג'. הטקס נערך במעמד ראש העיר רמי גרינברג, סגנו אדי קואז, בני משפחתו של סמי פרג', אלמנתו טאניה, הילדים סימה, סיון וסאלי, הנכדים, קולגות ומוקירי זכרו. 

ראש העיר סיפר על סמי שהיה חלק מהנוף המקומי בפתח תקוה, הכיר את התושבים והם הכירו אותו, וכיצד הפך חלון הראווה של חנות הצילום שלו - לחלון הראווה של העיר. גרינברג אמר שהוא  שמח וגאה כי סיון בנו של סמי ז"ל, וממשיך דרכו, בחר לפתוח גם הוא סטודיו לצילום בעיר.

 רמי גרינברג, טאניה פרג' וסיון פרג' (צילום: סאן פרג')
רמי גרינברג, טאניה פרג' וסיון פרג' (צילום: סאן פרג')

4. קמפיין פוסט קורונה

השבוע נצפו הפרזנטור דביר בנדק וסמנכ"לית השיווק של בנק 'מזרחי טפחות' - דינה נבות, בסט הצילומים לקמפיין חדש של הבנק, שהתקיימו בסניף מרכז העסקים בפ"ת. במסגרת הסרטון חולף הפרזנטור על פני אנשים העומדים בתור לסופר שכונתי, וכנדרש, עוטים מסכות ושומרים על מרחק של שני מטרים אחד מהשני. הקמפיין נועד להציג פתרונות פיננסיים חדשים שיצר הבנק, בצל משבר הקורונה, וההשקעה בקמפיין נאמדת בכארבעה מיליון שקלים. 

דביר בנדק ודינה נבות (צילום: אילן בשור)
דביר בנדק ודינה נבות (צילום: אילן בשור)

5. ארטיק מוקנין 

דקל וקנין, הזמר הצעיר שהפך למרענן הרשמי של תקופת הקורונה, הצטלם בשני לקמפיין הקיץ 2020 של חברת "הגלידות של פלדמן".

הצילומים התקיימו בחנות המפעל של פלדמן בתל אביב. רונן זוהר מנכ"ל החברה הגיע אל הסט שם פגש את וקנין יושב על כיסא של מלך, עשוי כולו ממקלות של ארטיקים, כשהוא לבוש במעיל פרווה ליד מקרר הגלידות.

רונן זהר ודקל וקנין (צילום: יח''צ)
רונן זהר ודקל וקנין (צילום: יח''צ)

קבינט 

ד"ר ענת אנגל, מנהלת בית החולים וולפסון

 "חייבים לייצר סדר עדיפות אמיתי ובונה למערכת הבריאות שבנויה על ערבות הדדית, מסורת מפוארת של רפואה ציבורית ועובדי רפואה מסורים. חשוב ששר הבריאות הבא יפעל  לתקצוב דיפרנציאלי בין בתי החולים והמרכזים הרפואיים, בחשיבה לקראת הגל הבא של משבר הקורונה, וגם בראייה לטווח הרחוק. מערכת ציבורית חייבת לשמור שלא ייווצרו פערים בין בתי החולים, וברמת הטיפול הבריאותי באזורים שונים בארץ. ההתאמות צריכות להיעשות בהתחשב בסביבה בה פועל בית החולים, ממוצע תוחלת החיים ומחלות הרקע של האוכלוסייה סביבו. כך ניתן יהיה לדאוג לטכנולוגיות ותשתיות מתקדמות ולייצר תמריץ אטרקטיבי לאנשי הרפואה הטובים ביותר להגיע לפריפריות. כל זאת מתוך ראייה אנושית וכלכלית, שפריפריה חזקה ובריאה היא בסיס לחברה ישראלית יציבה ואיתנה".

ענת אנג'ל (צילום: ליאת מנדל)
ענת אנג'ל (צילום: ליאת מנדל)

עסק קטן

יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלים של חברת הנדל"ן 'אאורה', ממליץ על:

שם העסק: האוס 360

בעל העסק: שרון תורג'מן

מיקום: מושב כפר הרי"ף 

על העסק: האוס 360 הוא עסק בוטיק יחודי בענף הבניין שייחודו באיתור כשלי בניה וטיפול בהם משלב האיתור ועד הניקיון של אחרי.

העסק מתמחה בטיפול בכשלי איטום הנפוצים בארצנו, ע"י שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים אבל בעיקר מתוך אהבת האתגר והרצון לפתור את התעלומה שמציקה בד"כ שנים רבות לבעלי בתים.

העסק מנוהל על-ידי שרון תורג'מן שהוא גם הבעלים והוא אוטם מוסמך מכון התקנים, מפקח בכיר למניעת ליקויי בניה, וקבלן רשום לעבודות איטום ולעבודות שיפוצים.

יעקב אטרקצ'י (צילום: חן ושגל)
יעקב אטרקצ'י (צילום: חן ושגל)

שרון תורג'מן (צילום: יוני ספרי)
שרון תורג'מן (צילום: יוני ספרי)