1. הקרן הישראלית לערבות הדדית

קבוצת אנשי עסקים ויזמים חברתיים מקימה את "הקרן הישראלית לערבות הדדית" שמזמינה אזרחים לתרום מכספם, או להעביר את כספי המענק מהמדינה, ישירות לנפגעי משבר הקורונה. בין יוזמי הקרן: חמי פרס, רמי קליש, רותי אלון, מולי אדן, עימאד תלחמי, דורון לבנת וארגון 'מתן-משקיעים בקהילה'. בראש המועצה המייעצת שתלווה את פעילות הקרן יעמוד הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט. בין הגופים העסקיים שהבטיחו כי יכפילו את סכום הכסף שיתקבל מאלפי עובדיהם בישראל: סודהסטרים, מייקרוסופט, פיטנגו, אפלייד מטריאלס, אדמה, אופטימל פלוס, אורבוטק, פריגו, נובה, באבקום ועוד. 

חמי פרס (צילום: יורם רשף)
חמי פרס (צילום: יורם רשף)

2. מושג הזמן של אולמרט

בני הזוג אהוד ועליזה אולמרט, בילו בשישי האחרון במוזיאון לאמנות האסלאם בירושלים בפתיחת  התערוכה החדשה - "זמן". מדובר בתערוכה שנועדה לבחון את אחת הסוגיות המרתקות משחר תולדות האנושות – מושג הזמן - דרך עולם האמנות. עליזה אולמרט מציגה בתערוכה לצד 32 אמנים נוספים. על אף שבשל מגבלות הקורונה לא נערך אירוע פתיחה רשמי לתערוכה, הוזמנו בני הזוג לסייר בה, בהדרכת אוצר התערוכה - ערן שביט, ומנכ"ל המוזיאון נדים שיבאן. 

עליזה ואהוד אולמרט (צילום: ולדימיר נייחן)
עליזה ואהוד אולמרט (צילום: ולדימיר נייחן)

3. בן שושן מארח את שכטמן

פרופ' דן שכטמן - זוכה פרס נובל לכימיה, הגיע בשישי, מלווה בד"ר אריאל להמן-הלוי, ובעלה גלעד הלוי, לסיור חקלאי בהדרכתו של רמו בן שושן - המייסד ובעל חברת 'מרינה' פטריות הגליל.
הסיור נפתח באתר ייצור חומר הגלם של החברה שעשוי ברובו מקש חיטה; משם המשיכו ל'טונלים' (מערות) בהן זורעים ומנביטים את הנבגים; ומשם לחוות גידול הפטריות בניהולו של יחיאב אלמקייס, במושב חוסן בגליל המערבי. 
החברים צפו בתהליך היצירה והגידול מנבגים ועד פטריות בשרניות. בימים אלה משיקה חברת 'מרינה', המבורגר טבעוני, ישראלי, ראשון מסוגו, המבוסס על פטריות טריות.

יחיאב אלמקייס רמו בן שושן, דן שכטמן, אריאל להמן-הלוי וגלעד הלוי (צילום: מרינה פטריות הגליל)
יחיאב אלמקייס רמו בן שושן, דן שכטמן, אריאל להמן-הלוי וגלעד הלוי (צילום: מרינה פטריות הגליל)

4. פדרמן מנגיש את אוניברסיטת הקפה 

'אוניברסיטת הקפה' של חברת הקפה 'לנדוור', יוצאת בימים אלו במהלך ייחודי לסייע למקצוע הבריסטה להמשיך ולהתקיים ולהעניק למעוניינים טבילת אש ראשונה בעולמות הקפה. החברה מציעה קורס הדרכה 'און ליין' - ללא עלות, שבמסגרתו תעביר ראש מערך ההדרכות בחברת קפה לנדוור, את תורת הכנת הקפה. 
שיעורי הקורס יתנהלו בתוך חדר ההדרכות המקצועי של  לנדוור, באמצעות אפליקציית זום. אורי פדרמן - מנכ"ל חברת קפה לנדוור, הסביר כי הפעילות המוצעת היא יוזמה ייחודית של אקדמיית הקפה, שמטרתה להקנות כלים והיכרות עם ענף הקפה ועם עולמו של הבריסטה בפרט. הסדנה מיועדת לטענתו, גם לחובבי קפה שמעוניינים להרחיב את הידע בתחום זה״.

אורי פדרמן (צילום: דוד פרתי)
אורי פדרמן (צילום: דוד פרתי)

5. שרוף באירוס המדבר

עוד בצעירותה הייתה עינת שרוף מחוברת לנגב כשגרה בקדש ברנע וניהלה מסעדה שהאכילה חיילים ששירתו בקציעות. בסוף השבוע האחרון נסעה שרוף עם חברות  לטיול רוחני בירוחם ובהר הנגב. היא לנה במלון 'אירוס המדבר' בירוחם, שם עברו סדנאות אמנות ונפגשו עם ראש המועצה טל אוחנה ועם הרכב מוזיקלי מחשמל העונה לשם ״כולנא״. הערב הסתיים בג׳אם סשן של שרוף עם חברי ההרכב ותושבי ירוחם. משם עברה החבורה לחאן בארותיים. 

טל אוחנה ועינת שרוף (צילום: יח''צ)
טל אוחנה ועינת שרוף (צילום: יח''צ)

עסק קטן

מירי ישמעאל-ששון, מנכ"לית 'ברליץ ישראל' ממליצה על לנדוי – ציוד משרדי לפרטיים ומוסדיים

בעלי העסק: מאירה טוכמאייר 

מיקום: אחוזה 104, רעננה

ההמלצה: זהו עסק שהוקם לפני 65 שנים ברעננה הצעירה שעוד היתה מושבה קטנה. זה היה מרכז העניינים של העיר - כולם רכשו את הציוד המשרדי בחנות הקטנה ברחוב אחוזה. העסק נוהל על ידי שלושה דורות. הוקם על ידי הסבא, מאיר לנדוי, הועבר לאב - איציק לנדוי; והיום מנוהל על ידי האם והבת: מאירה טוכמאייר וחניתה לנדוי. לימים העסק התרחב וכיום מוכר לבתי עסק גדולים ציוד משרדי, ציוד היקפי למחשבים ומפיקים את כל סוגי הדפוס. אין ספק ומדובר בעסק "של פעם" עם ניחוח של בוטיק אמיתי. שירות יוצא דופן וטיפול אישי. לנו בברליץ הם נותנים מענה לכל צורכי המשרד, אבל בעיקר אנו נהנים מהקשר האישי שנוצר לפני הרבה שנים וקיים עד היום.

מירי ישמעאל-ששון (צילום: איציק בירן)
מירי ישמעאל-ששון (צילום: איציק בירן)

מאירה טוכמאייר  (צילום: יח''צ)
מאירה טוכמאייר  (צילום: יח''צ)