1. סטיבה ופעמון השלום

אביו של איש העסקים איתן סטיבה - אהוד סטיבה, נולד באינדונזיה ב-1922 ושירת כחייל הולנדי באינדונזיה. הוא נפל בשבי היפני בשנת 1941 ושהה בו ארבע שנים - במהלך כל מלחמת העולם השנייה. לקראת מועד ציון 75 שנים להטלת פצצת האטום על הירושימה ולזכרו של אביו, הביא לפני כשנה איתן סטיבה מיפן לעיר לוד, פעמון שלום ענק. פעמון השלום הראשון והמקורי נתרם על ידי יפן לאו״ם ב 1954 ומדי שנה מצלצלים בפעמון שלום דומה, במדינות שונות בעולם. בטקס מיוחד שנערך השבוע , לציון אירוע הטלת הפצצה, צילצלו סטיבה וסגן שגריר יפן בישראל - נאקמורה קזוהיקו, בפעמון השלום בנוכחותם של ד"ר יהודה לנקרי - לשעבר שגריר ישראל באו"ם; ירום אריאב - ששימש בעבר כמנכ"ל משרד האוצר; מ"מ ראש העיר לוד - יוסי הרוש ועוד. 

2. מרגלית מגייס את מקרון לעזרה

יזם ההייטק, ויו"ר ומייסד קרן JVP - אראל מרגלית, פנה השבוע לנשיא צרפת - עמנואל מקרון, אשר ביקר באזור האסון בלבנון,וביקש להעביר באמצעותו מסר למנהיגי לבנון. בפנייתו טען מרגליתשההייטק והטכנולוגיה הישראלית תשמח לתת מיכולותיה לטיפול במשבר ההומינטרי שעובר על לבנון. מדובר על סיוע טכנולוגי בגילוי ואיתור ניצולים, טיפול בתשתיות מים ומזון, הקמת בתי חולים שדה מתקדמים, ציוד רפואי והכנסת טכנולוגיית פודטק לטיפול במשבר המזון. מרגלית הוסיף: "הנסיעה שלך ללבנון לאמוד את מימדי האסון ולהציע סיוע הומניטרי היא מעשה אנושי וסולידרי ראוי של מנהיג. אני מחזק אותך על כך. אתה מכיר את מדינת ישראל היטב, ובמיוחד את היכולות שלנו בתחום הרפואה, החילוץ והטכנולוגיה. ראית את היכולות האלה בתפקידיך בעולם העסקי כשעבדנו יחד וכיום בתפקידיך הציבוריים. אבקש שתעביר את המסר להנהגת לבנון שמדינת ישראל השכנה רוצה לסייע ללבנון בשעתה הקשה ביותר. זו דרכנו. עד כה, נתקלנו בסירוב מוחלט. לך יש את הקשרים והיכולות לפרוץ את המחסום הזה, ולכן אני מעביר את הפניה הזו דרכך. מאחל לך נסיעה בטוחה ואשמח לעזור בכל מה שאוכל." הנשיא מקרון השיב כי המסר של סיוע, עזרה וסולידריות מצמרת ההייטק מישראל חשוב,ובכוונתו להעביר אותו הלאה להנהגת לבנון בעת ביקורו.

אראל מרגלית (צילום: ישראל ביטון,כפיר סיון)
אראל מרגלית (צילום: ישראל ביטון,כפיר סיון)

3. שוויד מעגל לטובה

לפני שהמענקים מהמדינה נכנסו לחשבונות הבנק של אזרחי ישראל, ענקית הגנת הסייבר 'צ'ק פוינט', בראשות המייסד והמנכ"ל גיל שוויד, החלה לפתח מערכת תרומות מיוחדת לעובדים המעוניינים לתרום כספים מהמענק לטובת המגזר החברתי באמצעות ארגון 'עיגול לטובה'.החברה אף מעודדת את העובדים לתרום ומבטיחה להכפיל כל סכום שיתרמו. שלומי צדקי - מנכ"ל 'עיגול לטובה' מסר: "בתקופה זו העמותות אשר עומדות בחזית המשבר הן הראשונות להיפגע כשהן מתבססות על תרומות שהופסקו. אנחנו מוקירים ומעריכים את חברת צ'ק פוינט שבאופן קבוע יוזמת תרומות לטובת המגזר השלישי. אנחנו מקווים שחברות נוספות יבחרו בדרך זו ויעודדו תמיכה בעמותות דווקא בעת הזו".

שלומי צדקי (צילום: אילן בשור)
שלומי צדקי (צילום: אילן בשור)

גיל שוויד (צילום: רפי דלויה)
גיל שוויד (צילום: רפי דלויה)

4. החסות הישראלית במועדון לגיה ורשה

חברת Plus500 הישראלית , המפתחת פלטפורמת מסחר מקוון בחוזי הפרשים (CFDs) חתמה על הסכם חסות עם אלופת פולין הנוכחית בכדורגל - לגיה ורשה (Legia Warsaw).

החברה תהיה נותנת החסות הראשית של המועדון בשתי העונות הקרובות. הסכם חסות זה מתווסף לחסויות הספורט הקיימות של החברה הכוללות שותפות מוצלחת וארוכת שנים עם מועדון הכדורגל הספרדי, אתלטיקו מדריד, כנותנת החסות הראשית של המועדון;שותפות עם מועדון הכדורגל השוויצרי  BSC Young Boysשהוכרזה לאחרונה; וחסות ראשית למועדון הרוגבי האוסטרלי - ה- Plus500 Brumbies. 

 5. תפסו ג'וב

פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל-אביב והמופקד על קתדרת גילינסקיליזמות, טכנולוגיה, חדשנות וניהול - מונה למנהל מערך היזמות והחדשנות של אוניברסיטת תל אביב, זאת בנוסף לתפקידו כדקאן.  

במסגרת תפקידו ינהיג פרופ' צבירן  את גיבושו של מערך היזמות והחדשנות של האוניברסיטה, לרבות מסגרות ההוראה והיישום, תוך בניית התשתית הרלוונטית ועיגון מיצובה של אוניברסיטת תל אביב כאוניברסיטה היזמית של ישראל, וכשחקנית בינלאומית בתחום זה.  

מערך היזמות והחדשנות בהנהגתו של פרופ' צבירן, יעבוד עם הסטודנטים והסגל ובשיתוף פעולה עם התעשייה ועם שותפים חיצוניים במטרה להקנות את הידע הרלוונטי, לטפח יזמות ולתאם את מכלול הפעילויות לתמיכה ביזמות ובחדשנות בקרב קהיליית הקמפוס – סטודנטים, מרצים וחוקרים. 

משה צבירן (צילום: ישראל הדרי)
משה צבירן (צילום: ישראל הדרי)

חברת אוקון, שפיתחה פלטפורמה טכנולוגית תוך-רחמית ליישומים רפואיים, מחזקת את שדרת ההנהלה בנשים: החברה מינתה את אביטל גלעד מאיליי-לילי למנהלת שוק ישראל, את דנה רוה-ארבל לסמנכ"לית הקליניקה, ואת ד"ר שני אליהו-גרוס לסמנכ"לית הפיתוח והרגולציה.

אביטל גלעד מאיילי (צילום: קרן מזור)
אביטל גלעד מאיילי (צילום: קרן מזור)

אופטימי 

אלי כהן - מנכ"ל פתחון לב

על קיר המשרד שלי תלוי משפט ההשראה הזה. מעבר לערך החשוב העולה ממנו, העובדה שהמבחן דווקא לקדמה שלנו הוא הנתינה לחלש, טומנת בחובה את סוד ההצלחה של מדינת ישראל, סטארט אפ ניישן חברתי. הבחירה של עם ישראל לדאוג לחלש לצד הקדמה היא שנוסכת בי אופטימיות.

אלי כהן (צילום: יח''צ)
אלי כהן (צילום: יח''צ)

האופטימי, אלי כהן, הלאונג' (צילום: אלי כהן)
האופטימי, אלי כהן, הלאונג' (צילום: אלי כהן)