1. גלעד ארדן, השגריר החדש של ישראל באו"ם עלה השבוע על טיסת לילה לניו יורק מלווה ברעייתו שלומית וארבעת ילדיהם. ארדן שיתף את העוקבים אחריו ברשתות החברתיות ברגעי ההתרגשות לקראת התפקיד החדש וצירף תמונה מהמטוס עם רעייתו ובנם אראל שחגג את יום הולדת חמש באותו היום.

גלעד ושלומית ארדן תמונת ארכיון (צילום: אביב חופי)
גלעד ושלומית ארדן תמונת ארכיון (צילום: אביב חופי)

2.אביו של איש העסקים איתן סטיבה - אהוד סטיבה, נולד באינדונזיה ב-1922 ושירת כחייל הולנדי באינדונזיה. הוא נפל בשבי היפני בשנת 1941 ושהה בו ארבע שנים - במהלך כל מלחמת העולם השנייה. לקראת מועד ציון 75 שנים להטלת פצצת האטום על הירושימה ולזכרו של אביו, הביא לפני כשנה איתן סטיבה מיפן לעיר לוד, פעמון שלום ענק. פעמון השלום הראשון והמקורי נתרם על ידי יפן לאו״ם ב 1954 ומדי שנה מצלצלים בפעמון שלום דומה, במדינות שונות בעולם. בטקס מיוחד שנערך השבוע , לציון אירוע הטלת הפצצה, צילצלו סטיבה וסגן שגריר יפן בישראל - נאקמורה קזוהיקו, בפעמון השלום.

איתן סטיבה ונאקמורה קאזוהיקו (צילום: יוסי זליגר)
איתן סטיבה ונאקמורה קאזוהיקו (צילום: יוסי זליגר)

3. יזם ההייטק, ויו"ר ומייסד קרן JVP - אראל מרגלית, פנה השבוע לנשיא צרפת - עמנואל מקרון, אשר ביקר באזור האסון בלבנון, וביקש להעביר באמצעותו מסר למנהיגי לבנון. בפנייתו טען מרגלית שההייטק והטכנולוגיה הישראלית תשמח לתת מיכולותיה לטיפול במשבר ההומינטרי שעובר על לבנון. מדובר על סיוע טכנולוגי בגילוי ואיתור ניצולים, טיפול בתשתיות מים ומזון, הקמת בתי חולים שדה מתקדמים, ציוד רפואי והכנסת טכנולוגיית פודטק לטיפול במשבר המזון. 

אראל מרגלית (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אראל מרגלית (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

4. ענקית הגנת הסייבר 'צ'ק פוינט', בראשות המייסד והמנכ"ל גיל שוויד, החלה לפתח מערכת תרומות מיוחדת לעובדים המעוניינים לתרום כספים מהמענק לטובת המגזר החברתי באמצעות ארגון 'עיגול לטובה'. החברה אף מעודדת את העובדים לתרום ומבטיחה להכפיל כל סכום שיתרמו.

גיל שוויד (צילום: צ'ק פוינט)
גיל שוויד (צילום: צ'ק פוינט)

5. חיליק לסרי, מבעלי 'גיפט קארד', חגג לאחרונה את יום הולדתו ה-50. בשל מגבלות הקורונה המיר לסרי את מנהגו לחגוג לעצמו יום הולדת במסיבה אחת רבת משתתפים, בכמה חגיגות מצומצמות יותר. המסיבות נערכו בביתו בראשון לציון וכללו קייטרינג של השף גיא פרץ ותכנית מוסיקלית יוונית. הגיעו לאחל מזל טוב: הראל ויזל, אייל פישמן, גדעון ושלום מוליוב, צביקה שווימר ועוד. 

הראל ויזל וחיליק לסרי (צילום: רפי דלויה)
הראל ויזל וחיליק לסרי (צילום: רפי דלויה)

6. מעצבת שמלות הכלה לי גרבנאו ובעלה עומר דנקנר, בנם של נוחי ואורלי דנקנר מצפים לבת. 

לי גרבנאו ועומר דנקנר (צילום: רפי דלויה)
לי גרבנאו ועומר דנקנר (צילום: רפי דלויה)

7. ציפי רובין - יו"ר אגודת ידידי תיאטרון 'הבימה', החליטה לעשות מעשה למען תמיכה בשחקני התיאטרון המושבתים מאונס מזה מספר חודשים. רובין שיגרה הודעת טקסט שכותרתה "הבימה תומכת באמנים", ובישרה על שתי הופעות של שחקני התיאטרון שיתקיימו בגינת ביתה, עפ"י הנחיות התו הסגול - עד 20 איש בגינה עם מסכות.
ההופעה הראשונה תהיה של ליא קניג ועמית פרקש, והשנייה של יעקב כהן ואשרת אינגדשט. ההופעות ילוו בנגן הפסנתר, ליאור רונן. מחיר כרטיס ליחיד לכל הופעה יעמוד על  200 ₪, במטרה לתמוך באמנים ולאפשר להם קיום בכבוד.

ציפי רובין, הלאונג' (צילום: אביב חופי)
ציפי רובין, הלאונג' (צילום: אביב חופי)

8. נשיא בצלאל - פרופ' עדי שטרן, הגיע אל סט הצילומים שנערכו לפרויקטי הגמר, שכללו את יצירותיהם של סטודנטים שנה ד׳ במחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל, שבראשה עומדת המעצבת שלי סתת-קומבור. 

עדי שטרן ושלי סתת-קומבור (צילום: עדן זורניצר)
עדי שטרן ושלי סתת-קומבור (צילום: עדן זורניצר)

9. פאשניסטיות, לידיעתכן: מעצב האופנה גדי אלימלך פותח סדנת סטיילינג אישית. אלימלך מציע מפגש בן ארבע שעות עם כל המידע שיעזור לכן להראות ולהרגיש טוב יותר. הסדנאות יתקיימו ביפו, בקבוצות קטנות. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Gadi Elimelech (@gadielimelech) on