1. מזדהים במיקרוסופט

מנכ״לית "מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח" - מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, העלתה לחשבון הפייסבוק שלה את רגשותיה והחלטתה בעקבות מקרה האונס המזעזע באילת: 

האירוע המזעזע שהתרחש בשבוע שעבר באילת לא נותן לי מנוח. חבורה של גברים מחליטים לבתר, אחד אחרי השני, את נפשה של נערה צעירה ולתלוש ממנה באלימות כל זכות על גופה. זהו יותר מאקט כוחני של תקיפה פיזית. זוהי מתקפה נגד כבוד האדם, נגד המוסר האנושי, ונגד הערכים הבסיסיים ביותר, שבלעדיהם אנחנו כלום. ממש כלום.
האחריות להשמיע קול זעקה ולפעול לתיקון המצב מוטלת לא רק על מערכות אכיפת החוק והחינוך ולבטח לא רק על נשים, אלא על כולנו. אני ועובדי מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח נפסיק מחר את עבודתנו בשעה 12:00 לאות הזדהות עם המאבק באלימות נגד נשים. ברור לי כי שינוי אמיתי לא יתרחש ביום אחד, אבל אנחנו פשוט לא יכולים לעמוד מנגד ולקבל בהכנעה מציאות שבה מעשים מחרידים שכאלה מתרחשים".

מיכל ברוורמן-בלומנשטיק ועידו רוזנבלום תמונת ארכיון (צילום: ויקטור לוי)
מיכל ברוורמן-בלומנשטיק ועידו רוזנבלום תמונת ארכיון (צילום: ויקטור לוי)

2. יעקבי מתגייסת לעזרת אמ"ן

מפיקת האירועים טלי יעקבי, החתומה על הפקת אירועים בלתי נשכחים של אנשי עסקים רבים, שיתפה את חבריה בפייסבוק בסטטוס מרגש במיוחד עליו היא חתומה עם מאיה חנוך: 

כולנו קראנו על האונס הקבוצתי המחריד באילת. כולנו מזועזעים עד עמקי נשמתנו. אונס הוא פגיעה אנושה בגוף ובנפש. פגיעה שמאד קשה להחלים ממנה. לעיתים אף בלתי אפשרי. אתמול ביקרנו בבית של אמ״ן - אדמת מרפא נשית. בבית - מרחב מוגן מוקף ירק - גרות נשים שעברו התעללות מינית קשה. 

נשים המבקשות למצוא יום יום, שעה שעה, את הכוחות להמשיך לנשום בתוך הכאב הבלתי נתפס שהשתלט על חייהן. הן עושות זאת בסביבה בטוחה ותומכת עם צוות מטפלות מסורות ומתנדבות אוהבות שמלוות אותן 24/7 בקשב ובחמלה.

לפני כשנתיים הפקנו עם ליאורה עופר, שלום חנוך, אביב גפן ושלומי שבן, אירוע התרמה מוצלח למען המקום - ואנשים טובים פתחו את ליבם ואת כיסם בנדיבות.

בזכותם ובזכות תרומות רבות שנאספו במסע הגיוס המופלא של אמ"ן, התגשם החלום ולפני שמונה חודשים נפתח הבית הראשון של אדמת מרפא נשית. רוב התרומות נוצלו לצורך הקמת המתחם והתאמתו התפעולית ולכינון מערך טיפולי. ואז הגיעה הקורונה. כספי התרומות התמעטו ומימון מהמדינה אין.

נכון לעכשיו, נרתמו למערך הצוות התומך ביום ובלילה עשרות מתנדבות שבזכותן הבית מתקיים. המצב הכלכלי בארץ בשפל. לכולם קשה מאוד.  אבל הבית של אמ״ן לא ישרוד ללא תמיכה כספית קבועה. כדי להמשיך ולקיים את הבית, אנו זקוקות לסכום של 80 אלף שקלים בכל חודש. אם לא נגייס את הכסף בקרוב, הבית ייסגר והמתמודדות יתבקשו לעזוב. עשרות הנשים ברשימות ההמתנה יאלצו לראות את הסיכוי להחלמה מתרחק מהן ללא כל תחליף ממסדי ראוי והרבה לבבות ישברו. שוב. כמעט כל אחד ואחת מאיתנו יכול/ה לתרום בהוראת קבע 30/50/100  שקלים בחודש. 

בבקשה. נשים. גברים. כולכם. היכנסו ללינק. זה לוקח דקה. תתרמו. תשתפו. תפרסמו. בואו נתגייס כולנו למען חברה שפויה וסולידרית. בואו נעשה טוב".

טלי יעקבי וליאורה עופר (צילום: אביב חופי)
טלי יעקבי וליאורה עופר (צילום: אביב חופי)

3. מפעל החיים של דורון

אוניברסיטת חיפה העניקה אות הוקרה על "מפעל חיים" לפרופ' אביבה דורון - על מחקריה פורצי הדרך, שבהם חשפה את חידושי השירה העברית בתקופה הספרדית-נוצרית. מחקרים אלה שינו את תמונת המחקר של השירה העברית בספרד והקנו לפרופ' דורון שם בינלאומי בחקר תרבויות ספרד. פרופ' דורון שהיא עצמה משוררת, נחשבת לאחת מהחוקרים הבכירים של שירת יהודי ספרד בישראל ובעולם, וידועה כחלוצה המכוננת של קשרי התרבות והאקדמיה בין ישראל וספרד. במעמד הענקת אות ההוקרה נכחו: שגריר ספרד בישראל - מנואל גומז אסבו, נשיא אוניברסיטת חיפה -  רון רובין, ורקטור אוניברסיטת חיפה - פרופ' גוסטאבו מש.

 גוסטאבו מש, מנואל גומז אסבו, רון רובין ואביבה דורון  (צילום: מחלקת צלמי אוניברסיטת חיפה)
 גוסטאבו מש, מנואל גומז אסבו, רון רובין ואביבה דורון  (צילום: מחלקת צלמי אוניברסיטת חיפה)

4. פסגת נבחרת גן החלומות

נבחרת 'טאפ מאדר' הכוללת כ-40 מנכ"לים ובכירים מהמגזר העסקי, יצאה ביום שישי לכבוש את פסגת הר החרמון, במסגרת אתגר ריצה למען ילדי עמותת 'גדולים מהחיים'. חברי הנבחרת סיימו האתגר לאחר עשרה קילומטרים של ריצה וטיפוס לעבר הפסגה.

הנבחרת הצליחה לגייס כ- 1.6 מיליון ₪ עבור הקמת גן חלומות – גן ייעודי סטרילי לילדים חולי סרטן בעיר באר-שבע. ריצת הטיפוס בחרמון התבצעה כחלופה להשתתפות הנבחרת  בתחרות המכשולים 'טאפ מאדר' בבריטניה, שבוטלה בשל מגפת הקורונה.

נבחרת טאפ מאדר (צילום: גילי חנוך)
נבחרת טאפ מאדר (צילום: גילי חנוך)

5. גרוס בינלאומי

עו"ד עודד גרוס, שותף במחלקת הליטיגציה של AYR  - עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות', השתתף זו השנה השלישית ברציפות בוועידת הבוררות הבינלאומית, שנערכה הפעם באופן מקוון. עו"ד גרוס השתתף בפאנל בנושא "בוררות בסכסוכים בתחום התחבורה", והרצה בנושא "אכיפת תניית בוררות זרה בראי המשפט הימי". בוועידה השתתפו כ-120 גופים שונים המתמחים בתחום הבוררויות, וכן נציגים ממשרדי עורכי דין מובילים מאנגליה, גרמניה, שוויץ, שוודיה, סין, רוסיה, צ'כיה, אירלנד והמדינות הבלטיות.

עודד גרוס (צילום: אופיר אייב)
עודד גרוס (צילום: אופיר אייב)

רגע של אופטימיות

נועה בכר-אהרוני,  מנכ"לית רשת רולדין

"האופטימיות שלי נמצאת בדברים הקטנים שגורמים לי אושר, כי בתקופה של אי ודאות כזו, זה המון. בסופי שבוע, אני מניחה לרגע בצד את העבודה האינטנסיבית שלי שמג'נגלת מדי יום בין 88 הסניפים שלנו והמפעל בקדימה, ומפנה את הזמן לטייל וליהנות מהמדינה שלנו באמת. כרגע, המסלול שלי הוא בשביל ישראל והתמונה שצילמתי היא מעין עקב – אזור מדהים“.

נועה בכר-אהרוני (צילום: מאיה חבקין)
נועה בכר-אהרוני (צילום: מאיה חבקין)

הלאונג', רגע של אופטימיות (צילום: פרטי)
הלאונג', רגע של אופטימיות (צילום: פרטי)