1. ריכטר ועילם עונים לראש הממשלה

חזית חדשה ומעניינת – ביבי נתניהו נגד בכירי ההיי-טק בישראל ולהיפך. אחרי שבמוצאי שבת פרסם ראש הממשלה בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו פוסט בשם הליכוד שמאשים לפחות ארבעה מבכירי ההיי-טק בישראל – קובי ריכטר, ארני פטרושקה, אייל ולדמן וברק חכמוב – תוך כינויים 'טייקונים' בארגון ההפגנות נגדו, הדברים לא נשארו תלויים באוויר ועוררו תגובת נגד. 

קובי ריכטר, טייס קרב מצטיין, ואחד מעמודי התווך של תעשיית ההיי-טק הישראלי בחר להגיב בפוסט משלו וכתב לנתניהו: "הליכוד? אין לך בושה להסתתר מאחרי הליכוד שאותו החרבת ולהשתמש בכספו לפוסט אישי? עד היום חשבתי שיש חלוקת תפקידים ואופי בבלפור בינך - מוכשר אך מושחת, לאחרים שהם הזויים, מפונקים פרזיטים ולא חכמים במיוחד. אחרי קריאת כתב הפלסתר האומלל הזה אני מבין שראש ממשלתי – הכותב כך באתר הרשמי שלו הפך יצור נלעג וראוי לרחמים בפטתיות שלו, מעבר להיותו המנהיג המזיק ביותר שקם לישראל בשנות קיומה.
טייקונים? באמת ביבי? בקונוטציה של טייקונים שעשו את כספם על גב הציבור והשתמשו בכוחם נגד האינטרס הציבורי? טייקונים כמו אלה שמואשמים בשיחודך? טייקונים כמו טייקון הימורים שלא מנע פרוטה מהתמיכה בך?  אייל וולדמן – מלאנוקס, אורני פטרושקה – כרומטיס, ברק חכמוב, אפילו כותב שורות אלה – אורבוטק, מדינול,
הם משדרת היזמים שצמחו בישראל והצמיחו אותה להיות אומת הסטארטאפ, שאתה בזיופיך הקשים, שבהם התמחית, טוען לחלק ביצירתה. הם חלק מקבוצה גדולה של נוער ישראלי שגדל כאן חפשי יוזם וממציא והביא את ישראל למצב שכלכלתה מתפתחת ליכולת לשאת את העול הכלכלי הכבד שמדינה תחת איום קיומי צריכה לשאת.
אלה הם מי שיצרו בישראל ערך שגם האמירויות מעוניינות לחלוק בו.
לא אתה הבאת את ההסכם, למרות שחידדת את עטך להמציא סיסמה של 'שלום תמורת שלום'. השלום הזה אינו קשור למעשיך, הוא שלום תמורת טכנולוגיה ישראלית בין האמירויות לישראל, הוא שלום תמורת מטוסי F35 בין האמירויות לבין ארה"ב והוא שלום תמורת עסקת נשק בין טראמפ לבין בוחריו. בניגוד אליך ביבי, כל אגורה בכיסינו הגיעה מיגיע כפים וגזרה מאות מליוני שקלים שנכנסו לקופת המדינה. בניגוד אליך, העשרנו את המדינה בתשתית טכנולוגית ותעשיה פורצת דרך ולא בריב ומדון בין חלקי החברה לתועלת
אישית, תוך שאתה מבין את הנזק שאתה גורם למדינה ולחברה.
בניגוד אליך כל שירות או נכס שרכשנו שולם עליו מחיר מלא מכסף שהרווחנו בעמל כפינו וכושר ההמצאה בראשנו, שלימדו אותנו מורינו, ארצנו ותקופות השירות הארוכות בה.
עוד זכור לי איך לפני יותר משנה, עת הוכרזה העסקה הגדולה של אורבוטק פנו אלי מלשכתך לארגן לך ביקור באורבוטק. עניתי שאם ראש ממשלת ישראל רוצה לבוא ולברך את עובדי אורבוטק על ההישג המרשים הוא יתקבל בברכה ובכבוד הראוי לראש ממשלה, אך אם נתניהו רוצה להתהדר בביקור למען הקרדיט שלא מגיע לו - לא נשתף פעולה עם סיפור מופרך כזה. מדוע החלטת לא לבוא אוכל רק לשער.
רב לך, הסר ידיך ממה שלא בנית אך בכוחך להרוס, למען הצל כבודנו אנא בחר בעסקת טיעון שתנקה אותנו, אזרחי ישראל, מהמבוכה שבמשפט מכוער של ראש ממשלה מכהן.
לא אומת יזמות נהיה אז אלא קלפטוקרטיה – שלטון הגנבים".


ברק עילם מנכ"ל חברת נייס התייחס גם הוא לעניין בחשבון הפייסבוק שלו: "הופתעתי לראות את ראש הממשלה בנימין נתניהו תוקף בתסכול ובמרמור את ההייטק הישראלי. אייל וולדמן, אורני פטרושקה, קובי ריכטר ורבים אחרים הם מעמודי התווך של תעשיית ההייטק בישראל. 

עצה לי למר נתניהו: תתקשר אליהם להתנצל. באותה הזדמנות שאל אותם על ניסיונם בהתוויית חזון, גיבוש אסטרטגיה, בניית צוות מנצח ומצוינות בניהול. הם עשו זאת אינספור פעמים בעשר אצבעותיהם לתפארת מדינת ישראל". 

בנימין נתניהו (צילום: אביר סולטן, פול AFP)
בנימין נתניהו (צילום: אביר סולטן, פול AFP)

קובי ריכטר (צילום: אבשלום ששוני)
קובי ריכטר (צילום: אבשלום ששוני)

ברק עילם, מנכ''ל נייס (צילום: פייסבוק)
ברק עילם, מנכ''ל נייס (צילום: פייסבוק)

2. האחים מרידור מצייצים

בעוד הרשת סערה בעקבות התפטרותו הרועשת של ראש אגף תקציבים באוצר - שאול מרידור, אחיו - אבישי מרידור, שחקן בתיאטרון 'הקאמרי' המושבת מעבודה בעקבות הקורונה צייץ: "לפחות עכשיו אני לא המובטל היחיד במשפחה". האח המתפטר הגיב בהומור: "אתה בחל"ת, ותכף תחזור להציג בתיאטרון. יום אחד תן לי קצת תשומת לב. מה קרה?" וצירף אימוג'ים של צחוק ונשיקה.

שאול ואבישי מרידור (צילום: צילום מסך טוויטר)
שאול ואבישי מרידור (צילום: צילום מסך טוויטר)

3. נאמנים בחסות

רשת 'מחסני השוק', בבעלות משפחות נעמן וכהן, חתמה על הסכם למתן חסות ראשית לקבוצת הכדורגל של הפועל באר שבע. הרשת הארצית תהיה הספונסרית הרשמית של הקבוצה שתיקרא מעתה הפועל "מחסני השוק" באר-שבע. שאול ושלום נאמן מבעלי הרשת חתמו על ההסכם בין הצדדים לעונה הקרובה 2020-2021. במסגרת ההסכם הלוגו של הרשת יתנוסס  על המדים הרשמיים של שחקני הקבוצה. זו תהיה הפעם הראשונה ש'מחסני השוק', תהיה ספונסרית ראשית של קבוצת כדורגל.

שלום ושאול נאמן (צילום: מחסני השוק שיווק)
שלום ושאול נאמן (צילום: מחסני השוק שיווק)

רגע של אופטימיות

עופר עוז – בעל חברת טריפל טי בע"מ, העוסקת בתכנון מערכות טכנולוגיות וערים חכמות.

"העולם האורבני המושפע משינויים בעקבות הקורונה, משתנה לנגד עינינו, עבודותיי מציגות את המרחב הציבורי הפתוח ללא מגבלות.

כלי התחבורה השונים בהם אנו עושים שימוש ביום יום, באים לידי ביטוי בצילום, ריטוש וציור ופורשים בפנינו עולם מלא בצבע והומור מעריה של הודו, אמסטרדם, לונדון, תל אביב, ברצלונה, מילנו וערים אחרות בהם שהיתי לרגל עסקיי, בתכנון פרויקטים טכנולוגיים וערים חכמות. כאן עבודה שיצרתי בהשראת צילום שצילמתי בפריס  שנתן לי השראה ליצור אמנות דיגיטלית".

עופר עוז (צילום: מולי נעים)
עופר עוז (צילום: מולי נעים)

רגע של אופטימיות, הלאונג' (צילום: פרטי)
רגע של אופטימיות, הלאונג' (צילום: פרטי)