1. גרי למען הרוח הנשית

מספר ימים לאחר הודעת מינויה לתפקיד מנכ"לית בנק ישראל, ד"ר שולמית גרי, הגיעה לקחת חלק באירוע למען עמותת 'רוח נשית' הפועלת להעצמה כלכלית של נשים נפגעות אלימות. האירוע נערך ביוזמת יקב ויתקין וכלל בציר והרצאה של גרי בנושא אלימות כלכלית. לדברי ד"ר גרי: "נשים רבות חוות אלימות לסוגיה, ואחת מהן היא האלימות הכלכלית אשר אינה נושאת על גופה חבורות חיצוניות. "עצמאות כלכלית היא המפתח לשגשוגן של נשים כבני אדם שווי ערך בחברה. זהו גם המפתח ליציאה ממעגל האלימות על סוגיה ולעיתים אף למנוע כניסתן של נשים למערכת יחסים אלימה".

2. בן אליהו בפתוחה

בראשון  האחרון נערך באמצעות אפליקציית זום אירוע של חוג ידידי האוניברסיטה הפתוחה. בין המשתתפים: דורית ביניש - נשיאת בית המשפט העליון (בדימוס) ונגידת האוניברסיטה הפתוחה, זאב אבלס - יו"ר הועד המנהל, פרופ' מימי איזנשטדט - נשיאת האוניברסיטה הפתוחה, רוני קוברובסקי - יו"ר חוג הידידים, פרופ' רות ארנון - נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים לשעבר וחברת מועצת האונ' הפתוחה ויעל יטיב - סמנכ"לית, היחידה לגיוס משאבים וקשרי חוץ באוניברסיטה.  איתן בן אליהו - מפקד חיל האויר לשעבר, הוזמן להעביר הרצאה למשתתפים. בין היתר דיבר על דוקטרינת הטרור, התנהגות הטרור במזרח התיכון, הטרור מלבנון בהשוואה לטרור בזירות אחרות, איום הגרעין ושמירת היתרון הטכנולוגי של ישראל במזרח התיכון על רקע הנורמליזציה עם האמירויות ועוד.

איתן בן אליהו (צילום: האוניברסיטה הפתוחה)
איתן בן אליהו (צילום: האוניברסיטה הפתוחה)

מימי איזנשטדט (צילום: האוניברסיטה הפתוחה)
מימי איזנשטדט (צילום: האוניברסיטה הפתוחה)

3. שלום ובריאות באמירויות

עם חתימת הסכם השלום בין איחוד האמירויות למדינת ישראל, הוזמנו לביקור מיוחד באמירויות בכירים ממערכת הבריאות בישראל. המשלחת הגיעה לשלושה ימים של דיונים אודות טכנולוגיות רפואיות ורפואה מתקדמת ופורצת דרך. הבכירים נפגשו עם משפחת המלוכה, עם בכירים ממשרד הבריאות של איחוד האמירויות ועם רופאים בכירים באבו-דאבי ובדובאי בהם ד"ר מהאדי אלפאראן נשיא קבוצת 'גולף הוספיטלס' המקומית, ד"ר על עבדול ראזק – יו"ר דירקטוריון הקבוצה ומחמיד ראשוד – מנהל ההדמיות בבית החולים לסרטן בדובאי.  בין חברי המשלחת מישראל נכחו: שימי גשייד - מנכ"ל ארגון "רחשי לב" שהציג לצוותים הרפואיים את מודל בית "רחשי לב" הממוקם בבית החולים שיבא ומכיל דירות מגורים, חדרי מחשבים וצפייה, חדר אוכל ופנאי המעניקים תחושת בית ומשפחה, פרופ' עמוס תורן - מנהל המערך ההמטו-אונקולוגי לילדים בשיבא, נחשב לגדול המומחים בישראל והמובילים בעולם בתחום הטיפול בסרטן בילדים. פרופ' פז תורן - מנהלת מרכז ריאות הנפש רמת חן ופסיכיאטרית ראשית במחוז תל אביב, יואל הר אבן, ראש החטיבה הבינלאומית ופיתוח משאבים בבית החולים שיבא, תל השומר, משה גרוסברגר - מנכ"ל חברת "מדסיס" להטסות וייעוציים רפואיים, זאבי פליגמן, אמריקאי ישראל שפעיל באמירויות מעל עשור וכן מומחים רפואיים ומקצועיים נוספים.

שימי גשייד, מהאדי אל פארן וד''ר עלי עבדל ראזק (צילום: סנדי יודקביץ, רחשי לב)
שימי גשייד, מהאדי אל פארן וד''ר עלי עבדל ראזק (צילום: סנדי יודקביץ, רחשי לב)

4. פאפא ג'ונס מגיע לראשון

מוטי ריכטר מנכ"ל ובעלי 'פאפא ג'ונס ישראל', וחן רוטנברג - סמנכ"לית השיווק של רשת הפיצריות, השיקו ביום ראשון את הסניף הרביעי של הרשת בישראל, בעיר ראשון לציון. לרגל הפנינג הפתיחה, גויס כוכב הישרדות אסי בוזגלו, שחילק לקהל במסגרת מגבלות התו הסגול, פיצות בחינם. זהו הסניף הראשון בישראל שנפתח בקונספט העיצובי החדש של הרשת העולמית.

חן רוטנברג, מוטי ריכטר ואסי בוזגלו (צילום: אלירן אביטל)
חן רוטנברג, מוטי ריכטר ואסי בוזגלו (צילום: אלירן אביטל)

5. שת"פ מתוק

השף אבי ביטון, נפגש עם יוסי אדרי סמנכ"ל השיווק של יקבי כרמל, ורן אסא - מנהל השיווק של יקבי כרמל, במעדניית "סוליקה" ברמת אביב, השייכת לביטון. הסיבה למפגש הייתה מתוקה במיוחד - שכן השלושה עמלו על  שיתוף פעולה חדש בין השף ליקבי כרמל, במסגרתו פיתח ביטון קולקציית קינוחים לרגל חגי תשרי, שכולה מבוססת על תירוש כרמל הקלאסי.  

יוסי אדרי, אבי ביטון ורן אסא (צילום: יח''צ)
יוסי אדרי, אבי ביטון ורן אסא (צילום: יח''צ)

קבינט הקרונה

ניקול הוד סטרו, מנכ"לית קרן מיראז'

אלפי צעירים בודדים שהשתחררו מצה"ל נמצאים בימים אלה באתגר כפול. בעוד שלבני גילם יש את היכולת להרשות לעצמם חל"ת וחזרה להורים, נשארים הצעירים הבודדים ללא תמיכה ומשוועים לסיוע. מענק קורונה, מלגות, תווי קנייה - כל אלו פתרונות זמניים לאוכלוסייה שתרמה למדינה באופן משמעותי.  

בכל שנה משתחררים מצה"ל כ-2000 חיילים בודדים, מתוכם כ45% חסרי עורף משפחתי, עבורם האתגר אף משמעותי יותר. הבדידות והלא נודע מצטרפים למערך חיים חסר כל תמיכה משפחתית שעליה ניתן להישען. כיום, בודדים משוחררים חסרי עורף משפחתי נשלחים לאזרחות ללא ידע וכלים ראויים להמשך החיים. בעוד חבריהם העולים הבודדים מקבלים מעטפת מקצועית של ארגונים חברתיים ובפרט תוכנית "כנפיים", הכוללת: ייעוץ אישי וכלכלי, אבחון תעסוקתי וליווי תומך. 

הממשלה צריכה לקרוא עצמה לדגל ולהעניק לצעירים חסרי העורף את המשענת החברתית והכלכלית על מנת לצאת לחיים אזרחים משמעותיים. כצעד ראשון על הממשלה לאמץ את תוכנית "כנפיים" עבור חסרי העורף המשפחתי ולצייד אותם בכלים משמעותיים לאזרחות, כלים שיכולים להוות בעבורם קרש מוצלח לעצמאות. 

ניקול הוד סטרו (צילום: יח''צ)
ניקול הוד סטרו (צילום: יח''צ)