מעלה מ-15 מיליון דולר, שהם כ- 53 מיליון שקלים, גויסו בלילה שבין ראשון לשני, בערב ההצדעה השנתי לחיילי צה"ל שקיים ארגון ידידי צה"ל בארצות הברית ובפנמה (FIDF), והתרומות ממשיכות לזרום. האירוע השנתי, תחת הכותרת "ערב הצדעה לגיבורים", שבשל הקורונה, נערך לראשונה באופן מקוון, שודר בשידור חי לעשרות אלפי תומכי הארגון מכל רחבי ארצות הברית, ביניהם פילנתרופים ואנשי עסקים מובילים, שהביעו את הערכתם לצה"ל ולחייליו. 

במהלך הערב הוצגו מספר סיפורים של חיילי וקציני צה"ל, חלקם חיילים בודדים, שבחרו לעלות לישראל ולהתגייס לצה"ל. כוכבת הפופ נועה קירל, שהוחתמה לאחרונה על חוזה הקלטות בחברת התקליטים האמריקנית 'אטלנטיק רקורדס', ביצעה במהלך הערב גרסה מיוחדת לשיר 'Diamonds' של ריאהנה. עידן רייכל ביצע את שירו האהוב 'לפני שייגמר' בעברית ובאנגלית וכן את השיר 'אמא, אבא וכל השאר'. נציגת ישראל לאירוויזיון 2021, עדן אלנה, הופיעה עם הלהקה הצבאית. השחקנית והדוגמנית מורן אטיאס הנחתה את האירוע לצד יו"ר FIDF - פיטר ויינטראוב. ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ברכו את תורמי הארגון. 

מורן אטיאס (צילום: צילום מסך)
מורן אטיאס (צילום: צילום מסך)

השתתפו בערב חשוב ומרגש: ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון רא"ל (מיל') בנימין (בני) גנץ, נשיאת הקרן לידידות יעל אקשטיין ומנכ"ל FIDF היוצא אלוף (מיל') מאיר כליפי-אמיר, שיוחלף בתפקידו החודש ע"י המנכ"ל הנכנס - סטיבן וויל. בין התרומות הבולטות של הערב: ארגון 'נפש בנפש' תרמו 1.3 מיליון דולר; עמותת 'אחים לחיים' תרמה מיליון דולר; עמותת 'אור לחייל' תרמה מיליון דולר; ארגון 'מומנטום' תרם 750 אלף דולר; קרן ג'נסיס תרמה 600 אלף דולר; הפדרציה האמריקאית של יהודי איראן תרמה 600 אלף דולר.

לקראת סוף האירוע, הוכרזו שתי תרומות ייחודיות: שריל וחיים סבן הבטיחו להשוות תרומות שייאספו בהמשך לגיוס התרומות באירוע, עד לסכום של 500,000 דולר; וגם סגן נשיא FIDF - מארק פרלמן ואשתו קלייר, ישוו תרומות נוספות שיגיעו עד לסכום של 500,000 דולר.

מאיר כליפי-אמיר (צילום: צילום מסך)
מאיר כליפי-אמיר (צילום: צילום מסך)

אביב כוכבי (צילום: צילום מסך)
אביב כוכבי (צילום: צילום מסך)

נפרדים מכאלו

בראשון בערב נערך בבנק ישראל אירוע הפרידה ממנכ״ל הבנק, חזי כאלו, שסיים את תפקידו לאחר יותר מ-12 שנות מנכ״לות בבנק, בהן כיהן לצד שלושה נגידים שונים - פישר, פלוג וירון.ערב הפרידה נערך במעמד הנגיד, פרופ׳ אמיר ירון והשתתפו פיזית הנגידה הקודמת פרופ׳ קרנית פלוג וחברי הנהלת הבנק והמועצה המנהלית של הבנק בהווה ובעבר. 

בין היתר נכחו גם 4 המפקחים על הבנקים שכיהנו לצד כאלו בתפקיד דודו זקן, חדוה בר, רוני חזקיהו והמפקח הנוכחי יאיר אבידן. האירוע נערך בהתאם להנחיות משרד הבריאות והועבר גם בשידור ישיר לאח״מים נוספים ולכלל עובדי בנק ישראל באמצעים טכנולוגיים. 

אמיר ירון וחזי כאלו (צילום: דוברות בנק ישראל)
אמיר ירון וחזי כאלו (צילום: דוברות בנק ישראל)

 דודו זקן, חדוה בר, רוני חזקיהו ויאיר אבידן (צילום: דוברות בנק ישראל)
 דודו זקן, חדוה בר, רוני חזקיהו ויאיר אבידן (צילום: דוברות בנק ישראל)

שני משיקה ותורמת

בסוף השבוע נערכה השקת הקטלוג החדש של האמנית בתיה שני, בסטודיו של האמנית ברחוב הפלך  בדרום תל אביב . בקטלוג, שעיצב קובי פרנקו, תופס נושא האלימות נגד נשים, מקום מרכזי. עבודות הרקמה של שני, עוסקות בו, לצד נושאים אחרים ובכלל זה נשים ונשיות. הקטלוג, כולל צילומי עבודות, וכן טקסטים מאת תמר דרזדנר ונאוה סביליה-שדה על הקשרים והמשמעויות בעבודות הרקמה של האמנית. שני היא בוגרת האקדמיה המלכותית לרקמה בלונדון וגם של ביה"ס לעבודה סוציאלית, ועבדה במשך שנים רבות כעובדת שיקום וטיפול במשפחות שכולות.

בערב החגיגי הכריזה שני על כך שכל ההכנסות ממכירת הקטלוג יועברו למרכז סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית. במהלך הערב נשאה דברים מנכ"לית המרכז  - אורית סוציליאנו , ששיתפה את הנוכחים בנתונים מטרידים, ובירכה על שיתוף הפעולה עם שני. בין המוזמנים שהקפידו על הנחיות הבריאות: השופטת שוש אלמגור ובעלה עו"ד עמיר אלמגור, מנהלת מוזיאון הרצליה - איה לוריא ובעלה האוצר הבכיר דורון לוריא, ד"ר ספי הנדלר - ראש החוג לתולדות האמנות באוניברסיטת תל אביב , חגית אוזן - מנהלת חוג הידידים של מוזיאון הרצליה, הציירת פאטמה שנאן - זוכת פרס שיף לאמנות ורבים נוספים. 

אורית סוציליאנו (צילום: תומר אפלבאום)
אורית סוציליאנו (צילום: תומר אפלבאום)

בתיה שני ופאטמה שנאן (צילום: תומר אפלבאום)
בתיה שני ופאטמה שנאן (צילום: תומר אפלבאום)

מבשלים חוויה עד הבית

גיא קרני, מנכ"ל ערוצים ומדיה של חברת וולט דיסני ישראל והשף יובל בן נריה, הבעלים של מסעדת "טאיזו", נפגשו במסגרת שיתוף הפעולה לרגל עליית העונה החדשה של הסדרה "גורדון רמזי מבשל הרפתקה" בערוץ נשיונל גי'אוגרפיק. בן נריה יצר ארוחה הודית בהשראת הסדרה ואילו הארוחה נשלחה הביתה למובילי דעה בשעה בה שודר הפרק שבו רמזי מבקר בבירת התבלינים. 

גיא קרני ויובל בן נריה (צילום: אביב חופי)
גיא קרני ויובל בן נריה (צילום: אביב חופי)

ברק- לנדס ממליצה

לכל המתארגנים על פעילות תרבותית-ביתית בסגר הבא עלינו לרעה, היזמת אסתר ברק-לנדס פרסמה בחשבון הפייסבוק שלה המלצה חמה: "בשבוע שעבר הייתי בהקרנה של הסרט 'ריימונד אל בידאוויה' בבימויה והפקתה של חברתי האהובה יעל אבקסיס, שמשתתף ב'דוק-אביב'. סרט עם כל כך הרבה עומקים מכל כך הרבה כיוונים. מעבר לעובדה שיש בו צילומים מעוררי השראה, מוסיקה שחודרת לעצמות, ועריכה מבריקה, מדובר בסרט על אשה גדולה מהחיים – ריימונד. סרט על זמרת יחידה מסוגה שבנתה את עצמה בעשר אצבעות, שעשתה בחירות קשות והתמידה בהן, שהחיים בכלל לא היו לה קלים בלשון המעטה והיא בחרה לפרוץ, לעוף, לשיר לחיות ולטרוף את החיים. זה גם סרט על אמהות ועל יחסי אמא בת. על אמא שסרבה להיות אמא. זה סרט על מוסיקה בשפה המרוקאית ועל השפות בחיי הנשים (ערבית, צרפתית ועברית). סרט של נשים חזקות ועוצמתיות. סרט שמראה כמה כל אשה חזקה ומצליחה היא גם חלשה וגם כואבת. סרט על הקשבה ונתינה ויכלת קבלה. סרט על ילדה שבגיל 11 איבדה את אביה גדלה לבד וגידלה את האח שלה לצד אמא כוכבת. על בת שהיא אמא ועל אמא שהיא כמו בת..... ועל סליחה ומחילה ווידוי והקשבה. סרט אופטימי. הסרט עשוי עם כל כך הרבה רגש, כנות, פתיחות, אכפתיות, דאגה הדדית ומעל הכל אהבה של אמא לבתה ושל הבת לאמא שלה. אהבה ופתיחות מעוררות קנאה. לראות את הסרט ולהבין איך צמחו לנו שתי כוכבות במשפחה אחת וכל כוכבת היא עולם ומלואו בזכות עצמה. ריימונד אל בידאוויה, סרטה של יעל אבקסיס – עכשיו בדוקאביב. חובה!".

אסתר ברק לנדס (צילום: שיר חסין)
אסתר ברק לנדס (צילום: שיר חסין)

יעל אבקסיס וצח רם (צילום: אביב חופי)
יעל אבקסיס וצח רם (צילום: אביב חופי)