העונה החדשה של "רוקדים עם כוכבים" חזרה בשבוע שעבר למסך של קשת 12. 18 כוכבים וכוכבות מהגדולים בארץ, ממגוון תחומים, שיתחרו על תואר הרקדן הטוב ביותר. כבר כמעט שלושה חודשים שהם סגורים בסטודיו לריקוד ומתאמנים מבוקר עד לילה, הכל במטרה לנצח. השחקן והמוזיקאי לי בירן, סיפר לאיריס קול ב-103FM על ההחלטה לגשת לריאליטי.

"הייתה התלבטות. זה פרויקט שלדעתי הוא כמעט חצי שנה, אז זה דבר אחד", אמר בירן. "דבר שני, אתה שואל את עצמך, 'האם זה מה שאני עכשיו רוצה לעשות? האם מה שאני רוצה לעשות רוב היום זה לרקוד?' ודבר שלישי, אני אתגעגע מאוד לאשתי. אז בשביל להבין אם כן או לא, אני אלך ל'כותל', שהכותל שלי זאת אשתי. שאלתי אותה, 'לעשות רוקדים עם כוכבים?' ואז היא אמרה לי, 'ברור'. אז אמרתי, 'אוקיי. אם את אומרת, אז אני עושה'".

בכל מה שקשור לריקוד, איפה היה הביטחון שלך?
"באופן כללי, אין לי כל כך עניין כזה של ביטחון, בגלל שיש לי עניין של אמונה. כשאני מקבל נניח פנייה או הצעה או אודישן, כל דבר כזה או אחר, מבחינתי, היקום פתח לי עכשיו דלת. אם הוא פתח לי אותה, זה אומר שאני יכול להיכנס בה. אז מה יקרה במקרה הכי גרוע? אני אטעה, אני 'אכשל', זה הכי גרוע שיכול להיות וזה לא כזה מפחיד אותי".

מחזות זמר זה ממש יכול להיות ז'אנר מעולה בשבילך.
"אני עושה בהבימה את המחזמר 'השנה היפה בחיי' של אוהד חיטמן. זו אחת המתנות הגדולות שקיבלתי השנה".


 

בשיר החדש שלך אתה שר בלשון נקבה, למה?
"השיר הזה הוא דלת לתוך אלבום חדש. הוא השיר הראשון שיוצא מאלבום חדש. זה האלבום הכי אישי שהיה לי עד היום. למדתי שבחיים אתה צריך לדעת לשאול את השאלות הנכונות, אני שואל שאלות אחרות ממה ששאלתי עד היום את עצמי".

אתה יכול לתת לי דוגמה?
"הדבר הזה שנניח אני מדבר עליו בשיר, 'בבוקר מתאפרת בשביל אחרים', שאלתי את עצמי, 'רגע, בשביל מי אנחנו מתאפרים?' זה לא צריך להיות לאו דווקא איפור פיזי, זו גם יכולה להיות מטפורה. בשביל מי אני עושה את הדבר הזה? והאם זה בכלל משהו שמוביל אותי למטרה שאני רוצה להגיע אליה? כלומר, אם אני רוצה להיות כמה שיותר אמיתי וחשוף ואותנטי, האם האיפור הזה שאני שם בבוקר מוביל אותי לשם?' ובשביל מי אני עושה את זה, כי אם אני עושה את זה בשביל אחרים, אז אני צריך לעשות חישוב מסלול מחדש. שאלות של - האם אני יכול להיות יותר טוב בתור בן אדם? שאלות של אמונה, של מה אני עושה פה בכלל בעולם הזה".


 

כשאתה עושה בשביל אחרים, אתה עדיין עושה בשבילך, כי אתה צריך את הדבר הזה שאחרים נותנים. זה בסדר גם 'אם אתה קורא לזה בגדול להתאפר בשביל אחרים'
"אני לא אומר אם זה בסדר או לא בסדר, אני פשוט מעלה את הנושא. לא סתם אנחנו לא לבד בעולם, יש סיבה שאנחנו לא לבד בעולם, אבל אני רוצה לחיות את חיי מבפנים החוצה, ולא מבחוץ פנימה. אני חושב שכששיר מגיע לעולם, אמנם הוא מגיע דרכי, אבל הוא מגיע בשביל כל העולם, וזה יהיה הדבר הכי אנוכי שאני יכול לעשות, לשמור עליו רק שלי. יכול להיות שיש מישהו שישמע אותו, וזה קרה לי כבר כמה פעמים, וזה ישנה לו את החיים".

"למה שרתי בלשון נקבה? כי כל האלבום הזה, ובכלל, אם שמת לב - זה גם קשור ל'רוקדים עם כוכבים' - אני יוצא מאזור הנוחות שלי. הכלי שלי לכתוב שירים זה בדרך כלל גיטרה. הכלים שלי הם גיטרה ותופים. כל האלבום הזה נכתב על פסנתר, למה? כדי שאני אצא מאזור הנוחות שלי. כתבתי על הכלי שאני לא שולט בו. 'רוקדים עם כוכבים' זה עכשיו לבוא ולהתעסק בריקוד שזה משהו שאני לא שולט בו. אני אוטומטית שם את עצמי במקום שהוא כביכול נחיתות כי אני יודע שזה יפתיע אותי, זה ייקח אותי למקום אחר שאולי במקומות הרגילים שאני הולך אליהם, אני לא אוכל להגיע אליהם לעולם".

לי בירן, רוקדים עם כוכבים (צילום: צילום מסך קשת 12)
לי בירן, רוקדים עם כוכבים (צילום: צילום מסך קשת 12)